Droger?|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Droger?
MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
sp_UserOfflineSmall Offline
564075
March 8, 2004 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm.. för att fortsätta på allas diskution om att hasch ska vara så hemskt...
Jag har rökt det nåra ggr för 2 år sen.. fan.. jag vill röka igen... men har ingen kompis som e precis så positiv till att joina mig...=)
men men...

Hellre haschtomte än alkoholist...

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
564079
March 8, 2004 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: jag vill röka igen...

thats the spirit..

men undac och jag hade en privat diskussion lite halft o kom väl fram till att det inte är bra om man inte kan kontrollera det typ... men fan låt den här tråden sova sin skönhetssömn ok

MULLVADEN
Member
Medlem
564090
March 8, 2004 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=MULLVADEN]jag vill röka igen...

thats the spirit..

men undac och jag hade en privat diskussion lite halft o kom väl fram till att det inte är bra om man inte kan kontrollera det typ... men fan låt den här tråden sova sin skönhetssömn ok

jag kan kontrollera...
har ju inte blivit beroende t ex.. rökte flera ggr under den tiden.. var typ under 1½ månad.. sen sluta jag..

men skulle fan vilja göra det igen. precis som man gör med alkohol.. alltså på fester o så..

-Scsi-
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 143
564094
March 8, 2004 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

fram me ditt lilla nattduksbord och den mest pålitliga skolboken (matte) riv av en sida och meccish en feting
🙂 Sen kan du relaxa 😀

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
564098
March 8, 2004 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=keffing][quote=MULLVADEN]jag vill röka igen...

thats the spirit..

jag kan kontrollera...
har ju inte blivit beroende t ex.. rökte flera ggr under den tiden.. var typ under 1½ månad.. sen sluta jag..

men skulle fan vilja göra det igen. precis som man gör med alkohol.. alltså på fester o så..

okej kör en review... de mediciska effekterna av cannabis är inte så farliga, och jämfört med tex alkohol så är de "relativt harmlösa" (citat WHO), men däremot kan de sociala effekterna vara väldigt 'skadliga'... det är lätt att du sluta hänga med dina polare o börjar hänga med andra människor, och sedan gradvis så rubbas dina gränser bakåt o bakåt tills du tillslut sitter där på sergels torg (även om du råkar bo i haparanda just nu)... det är viktigt att sätta gränser o sen inte gå över dem...

det är lätt att tro att man kontrollerar skiten, eftersom CB inte är fysiskt beroendeframkallande (däremot psykiskt), men ofta är det inte så... om du nu innerst inne vet att det är lugnt så är det väl det...

creds till undac det flesta ovan... killen e skön jue

edit: okej ska vi låta tråden sova eller nån som vill diskutera mera?

MULLVADEN
Member
Medlem
564100
March 8, 2004 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote:

okej kör en review... de mediciska effekterna av cannabis är inte så farliga, och jämfört med tex alkohol så är de "relativt harmlösa" (citat WHO), men däremot kan de sociala effekterna vara väldigt 'skadliga'... det är lätt att du sluta hänga med dina polare o börjar hänga med andra människor, och sedan gradvis så rubbas dina gränser bakåt o bakåt tills du tillslut sitter där på sergels torg (även om du råkar bo i haparanda just nu)... det är viktigt att sätta gränser o sen inte gå över dem...

det är lätt att tro att man kontrollerar skiten, eftersom CB inte är fysiskt beroendeframkallande (däremot psykiskt), men ofta är det inte så... om du nu innerst inne vet att det är lugnt så är det väl det...

creds till undac det flesta ovan... killen e skön jue

edit: okej ska vi låta tråden sova eller nån som vill diskutera mera?

Jo.. jag vet precis vad du snackar om...
men tar man en lite då o då så blir det inte lika allvarligt..

o ja.. jag har läst nästan alla inlägg av dig o Undac i den här tråden..

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
564102
March 8, 2004 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote:

jag kan kontrollera...

En och en halv månad är inte så mycket. Eller det beror ju på hur mycket du röker.
Men det krävs ju förmodligen mer än så för att du ska märka om du kan eller inte kan kontrollera ditt intag.

Sen så är det ju förrädiskt med psykiska beroenden i allmänhet. Du vet ju inte själv sedan om det är din hjärna som typ kräver substansen eller om du bara "känner för det själv" eftersom känslan är den samma.
Därav den klassiska "Jag kan sluta när jag vill, men jag vill ju inte".
Fysiska beroenden är lite lättare att peka ut oftast eftesom själva abstinensen där ofta tar något fysiskt uttryck.

MULLVADEN
Member
Medlem
564106
March 8, 2004 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

mmm.. ok...
Är iof rätt grovt beoende av Cola.. .

men fan.. Hasch ruset e ju så skönt... O man blir inte bakis o man spyr inte o man däckar inte...

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
564121
March 8, 2004 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi sätter punkt för denna gången så att det inte bara mynnar ut i drogromantik.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 395
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL