June 17, 2002
keffing wrote: [quote=MULLVADEN]jag vill röka igen...
thats the spirit..
men undac och jag hade en privat diskussion lite halft o kom väl fram till att det inte är bra om man inte kan kontrollera det typ... men fan låt den här tråden sova sin skönhetssömn ok
jag kan kontrollera...
har ju inte blivit beroende t ex.. rökte flera ggr under den tiden.. var typ under 1½ månad.. sen sluta jag..
men skulle fan vilja göra det igen. precis som man gör med alkohol.. alltså på fester o så..
August 16, 2002
MULLVADEN wrote: [quote=keffing][quote=MULLVADEN]jag vill röka igen...
thats the spirit..
men undac och jag hade en privat diskussion lite halft o kom väl fram till att det inte är bra om man inte kan kontrollera det typ... men fan låt den här tråden sova sin skönhetssömn ok
jag kan kontrollera...
har ju inte blivit beroende t ex.. rökte flera ggr under den tiden.. var typ under 1½ månad.. sen sluta jag..
men skulle fan vilja göra det igen. precis som man gör med alkohol.. alltså på fester o så..
okej kör en review... de mediciska effekterna av cannabis är inte så farliga, och jämfört med tex alkohol så är de "relativt harmlösa" (citat WHO), men däremot kan de sociala effekterna vara väldigt 'skadliga'... det är lätt att du sluta hänga med dina polare o börjar hänga med andra människor, och sedan gradvis så rubbas dina gränser bakåt o bakåt tills du tillslut sitter där på sergels torg (även om du råkar bo i haparanda just nu)... det är viktigt att sätta gränser o sen inte gå över dem...
det är lätt att tro att man kontrollerar skiten, eftersom CB inte är fysiskt beroendeframkallande (däremot psykiskt), men ofta är det inte så... om du nu innerst inne vet att det är lugnt så är det väl det...
creds till undac det flesta ovan... killen e skön jue
edit: okej ska vi låta tråden sova eller nån som vill diskutera mera?
June 17, 2002
keffing wrote:
okej kör en review... de mediciska effekterna av cannabis är inte så farliga, och jämfört med tex alkohol så är de "relativt harmlösa" (citat WHO), men däremot kan de sociala effekterna vara väldigt 'skadliga'... det är lätt att du sluta hänga med dina polare o börjar hänga med andra människor, och sedan gradvis så rubbas dina gränser bakåt o bakåt tills du tillslut sitter där på sergels torg (även om du råkar bo i haparanda just nu)... det är viktigt att sätta gränser o sen inte gå över dem...
det är lätt att tro att man kontrollerar skiten, eftersom CB inte är fysiskt beroendeframkallande (däremot psykiskt), men ofta är det inte så... om du nu innerst inne vet att det är lugnt så är det väl det...
creds till undac det flesta ovan... killen e skön jue
edit: okej ska vi låta tråden sova eller nån som vill diskutera mera?
Jo.. jag vet precis vad du snackar om...
men tar man en lite då o då så blir det inte lika allvarligt..
o ja.. jag har läst nästan alla inlägg av dig o Undac i den här tråden..
November 29, 2001
MULLVADEN wrote:
jag kan kontrollera...
har ju inte blivit beroende t ex.. rökte flera ggr under den tiden.. var typ under 1½ månad.. sen sluta jag..men skulle fan vilja göra det igen. precis som man gör med alkohol.. alltså på fester o så..
En och en halv månad är inte så mycket. Eller det beror ju på hur mycket du röker.
Men det krävs ju förmodligen mer än så för att du ska märka om du kan eller inte kan kontrollera ditt intag.
Sen så är det ju förrädiskt med psykiska beroenden i allmänhet. Du vet ju inte själv sedan om det är din hjärna som typ kräver substansen eller om du bara "känner för det själv" eftersom känslan är den samma.
Därav den klassiska "Jag kan sluta när jag vill, men jag vill ju inte".
Fysiska beroenden är lite lättare att peka ut oftast eftesom själva abstinensen där ofta tar något fysiskt uttryck.
4 Guest(s)