July 19, 2001
Vafan är dethär för jävla skit.. Varför ska man hålla på att uppmuntra helt normalt beteende?? Aargh, jag blir bara så jävla sur. Man ska inte knarka, de som knarkar är själviska jävla idioter som slösar på statens pengar som hederliga personer behöver så jävla mycket mer..
July 19, 2001
Waco wrote: Varför inte? Fattar du hur mycket mer en behandlig kostar för en som är drogberoende än vad ett körkort kostar?! Tycker att det var en ganska bra ide, om det nu hjälper dom att vara drogfria.
Man ska inte ens hålla på med droger för i helvete. Jag skiter väl i om det är billigare med körkort, det är en principsak..
June 30, 2003
HELIX wrote: [quote=Waco]Varför inte? Fattar du hur mycket mer en behandlig kostar för en som är drogberoende än vad ett körkort kostar?! Tycker att det var en ganska bra ide, om det nu hjälper dom att vara drogfria.
Man ska inte ens hålla på med droger för i h*****e. Jag skiter väl i om det är billigare med körkort, det är en principsak..
Även om det är en princap sak eller inte så finns det folk som håller på med skiten iaf
March 20, 2001
HELIX wrote: [quote=Waco]Varför inte? Fattar du hur mycket mer en behandlig kostar för en som är drogberoende än vad ett körkort kostar?! Tycker att det var en ganska bra ide, om det nu hjälper dom att vara drogfria.
Man ska inte ens hålla på med droger för i h*****e. Jag skiter väl i om det är billigare med körkort, det är en principsak..
Det spelar ingen roll om det är en principsak eller inte, folk kommer att hålla på med dom ändå, och då är det bra att ha nått sätt att motivera drogberoede ett sätt att hålla sig nyktra.
May 29, 2001
sätt alla pundare på hårt straffarbete långt ute i skogen i norraste kiruna, så får dom arbeta av alla pengar som dom har kostat samhället, vi kan anställa militärer som har blivit utan jobb så blir det lite ordning och struktur på dom. Helt ärligt jag tror att det skulle fungera, vill dom sen fortsätta leva ett destruktivt liv och pissa bort mina och alla andras surt förvärvades skattepengar, så får dom göra det men då blir det allvarliga och hårda konsekvenser, för då åker dom in igen på en tur och får göra rätt för sig. Vi ska fan sluta dalta med dom för det verkar ju helt uppenbarligen inte fungera.
August 14, 2002
squarepusher wrote: sätt alla pundare på hårt straffarbete långt ute i skogen i norraste kiruna, så får dom arbeta av alla pengar som dom har kostat samhället, vi kan anställa militärer som har blivit utan jobb så blir det lite ordning och struktur på dom. Helt ärligt jag tror att det skulle fungera, vill dom sen fortsätta leva ett destruktivt liv och pissa bort mina och alla andras surt förvärvades skattepengar, så får dom göra det men då blir det allvarliga och hårda konsekvenser, för då åker dom in igen på en tur och får göra rätt för sig. Vi ska fan sluta dalta med dom för det verkar ju helt uppenbarligen inte fungera.
Bästa jag hört hitils 😀
July 19, 2001
fastbullit wrote: det är rätt lätt att glida in helt enkelt man fattar inte vad som händer förrän man sitter i skiten men ni har rätt att dem ska inte daltas med utan att jobba strikt o hårt kanske hjälper
Njae.. Jag tycker fan att man ska sluta mesa runt med pundare.. När jag var på klassresa i Ramundberget förut så skulle vi av någon ful anledning gå till fjällgården och lyssna på hur svårt missbrukare har det i samhället.. Det slutade med att jag blev förbannad på pundaren eftersom att han förstör Sverige genom att slösa på skattepengarna som det ändå finns så ont om..
En rolig grejj var att alla pundare fick bo på fjällgården helt gratis i en hel vecka... Dom tog upp nästan vart ända rum också! (runt 50) Och det kostar typ 5000:- per persson att bo där i en lågprisvecka..
May 29, 2001
Om man som vuxen och normalbegåvad människa börjar med droger, så gör man faktiskt ett val, hur många har ni hört talas om, som med våld blir tvingad att använda droger?
Jo visst kan man glida in på det mer och mer, men för hellvete man måste ju vara medveten om riskerna och hur det kan sluta.
Är det då synd om den personen? NEJ! inte enligt mig. Han/hon har gjort ett medvetet val och då får den personen faktiskt stå för det valet och ta konsekvenserna av sitt val.
Skulle jag börja punda och pissa bort mitt liv, inte fan vill jag då att någon ska tycka synd om mig, jag får helt enkelt skylla mig själv.
Det är så jävla mycket snack om samhällets ansvar, men individens ansvar då? Alla som lever i ett land, har ett jävligt stort ansvar gentemot det samhället som dom lever, inte bara hålla på och ta allt för givet, och ta och ta och ta. Någon gång i livet som måste man ta sitt ansvar och börja betala tillbaka.
September 23, 2002
Ja, det är sanslöst.
Vanligt hederligt folk får fan inga belöningar ?
Jag säger inte att vi ska ha det heller, men det är ju helt galet att skänka bort körkort. ( Och detta är inte första gången... ni minns väl den kryssningen som någon kommun gav bort till sånt här folk... )
Dem som knarkar och begår brott kommer knappast att bli bättre bara för att dem får ett körkort eller en veckas lyxkryssning.
Så satans löjligt, och orättvist.
Detta daltandet får allt ta slut väldigt snart.
August 20, 2001
Waco wrote: Det spelar ingen roll om det är en principsak eller inte, folk kommer att hålla på med dom ändå, och då är det bra att ha nått sätt att motivera drogberoede ett sätt att hålla sig nyktra.
Vill du ha en bra motivering? Ok...
Knarkar man är man dum i huvudet, man kommer att bli utstött av samhället (förutom dumma kommunpolitiker som vill ge en ett körkort. Så att nästa gång man är hög kan köra ihjäl någon barn...)
Aargh jag blir så arg 👿
October 1, 2002
squarepusher wrote: Om man som vuxen och normalbegåvad människa börjar med droger, så gör man faktiskt ett val, hur många har ni hört talas om, som med våld blir tvingad att använda droger?
Jo visst kan man glida in på det mer och mer, men för hellvete man måste ju vara medveten om riskerna och hur det kan sluta.
Är det då synd om den personen? NEJ! inte enligt mig. Han/hon har gjort ett medvetet val och då får den personen faktiskt stå för det valet och ta konsekvenserna av sitt val.
Skulle jag börja punda och pissa bort mitt liv, inte fan vill jag då att någon ska tycka synd om mig, jag får helt enkelt skylla mig själv.
Det är så j**la mycket snack om samhällets ansvar, men individens ansvar då? Alla som lever i ett land, har ett jävligt stort ansvar gentemot det samhället som dom lever, inte bara hålla på och ta allt för givet, och ta och ta och ta. Någon gång i livet som måste man ta sitt ansvar och börja betala tillbaka.
Mycket bra skrivet. Håller med dig till fullo.
Förresten, jag har själv aldrig testat droger ... Får jag också gratis körkort nu? :bgrin:
March 20, 2001
DiDi wrote: [quote=Waco]Det spelar ingen roll om det är en principsak eller inte, folk kommer att hålla på med dom ändå, och då är det bra att ha nått sätt att motivera drogberoede ett sätt att hålla sig nyktra.
Vill du ha en bra motivering? Ok...
Knarkar man är man dum i huvudet, man kommer att bli utstött av samhället (förutom dumma kommunpolitiker som vill ge en ett körkort. Så att nästa gång man är hög kan köra ihjäl någon barn...)
Aargh jag blir så arg 👿
vadå dum i huvet?! du vet fan inte vilka knarkarna är va? det är ju inte så att dom som är dumma i huvet börjar knarka!!! Du verkar kanske inte fatta att folk som blir misshandla av sina föräldrar och utnyttjade på alla sätt och vis har det svårt och sedan så börjar dom umgås med fel personer och där hamnar dom i drogmissbruk. du kan för helvete inte påstå att alla som knarkar är dumma i huvet. Jag tycker att du verkar vara trågsynt så inihelvete.
January 28, 2003
NH|Falcon wrote: Ja, det är sanslöst.
Vanligt hederligt folk får fan inga belöningar ?
Jag säger inte att vi ska ha det heller, men det är ju helt galet att skänka bort körkort. ( Och detta är inte första gången... ni minns väl den kryssningen som någon kommun gav bort till sånt här folk... )
Dem som knarkar och begår brott kommer knappast att bli bättre bara för att dem får ett körkort eller en veckas lyxkryssning.Så satans löjligt, och orättvist.
Detta daltandet får allt ta slut väldigt snart.
har nog missuppfattat..
det är dom som skriver på kontraktet å INTE knarkar som får kortet
håller med Helix att det är skumt att man måste uppmuntras till att vara normal... silket jävla samhälle vi lever i :arg:
August 20, 2001
Waco wrote: vadå dum i huvet?! du vet fan inte vilka knarkarna är va? det är ju inte så att dom som är dumma i huvet börjar knarka!!! Du verkar kanske inte fatta att folk som blir misshandla av sina föräldrar och utnyttjade på alla sätt och vis har det svårt och sedan så börjar dom umgås med fel personer och där hamnar dom i drogmissbruk. du kan för h*****e inte påstå att alla som knarkar är dumma i huvet. Jag tycker att du verkar vara trågsynt så inihelvete.
Även om man på något sätt blir utnyttjad på något sätt så måste det finnas andra sätt... Eller det har gått så långt i Sverige att folk med problem inte kan få hjälp längre??? Att börja knarka för att man har problem (hemma eller what ever) kan väl knappast räknas som en giltig lösning!
Börjar man umgås med fel personer och inte inser det har det ju gått ganska långt. Måste gå att få hjälp på annat sätt! Sedan kan vi ju diskutera huruvida de som är "fel personer" är korkade eller inte...
Folk som provar droger "för att jag måste ju bara testa en gång" är korkade. End of story! Så mycket anti-drog propaganda vi har haft/har (eller vi har kanske inte någon sådan i skolorna nuförtiden?)
March 20, 2001
DiDi wrote: [quote=Waco]vadå dum i huvet?! du vet fan inte vilka knarkarna är va? det är ju inte så att dom som är dumma i huvet börjar knarka!!! Du verkar kanske inte fatta att folk som blir misshandla av sina föräldrar och utnyttjade på alla sätt och vis har det svårt och sedan så börjar dom umgås med fel personer och där hamnar dom i drogmissbruk. du kan för h*****e inte påstå att alla som knarkar är dumma i huvet. Jag tycker att du verkar vara trågsynt så inihelvete.
Även om man på något sätt blir utnyttjad på något sätt så måste det finnas andra sätt... Eller det har gått så långt i Sverige att folk med problem inte kan få hjälp längre??? Att börja knarka för att man har problem (hemma eller what ever) kan väl knappast räknas som en giltig lösning!
Börjar man umgås med fel personer och inte inser det har det ju gått ganska långt. Måste gå att få hjälp på annat sätt! Sedan kan vi ju diskutera huruvida de som är "fel personer" är korkade eller inte...
Folk som provar droger "för att jag måste ju bara testa en gång" är korkade. End of story! Så mycket anti-drog propaganda vi har haft/har (eller vi har kanske inte någon sådan i skolorna nuförtiden?)
det verkar ju som att folk med problem inte längre kan få hjälp i Sverige om man kollar på senaste halvårets händelser. Och hur lätt är det att inse att man är med fel personer om man inte vet vad som är "rätt och fel". Och sen om personer som testar drogen bara för att testa det är korkade än en annan sak men du kan inte komma och säga att alla som tar drogen är dumma i huvet.
August 20, 2001
Waco wrote: det verkar ju som att folk med problem inte längre kan få hjälp i Sverige om man kollar på senaste halvårets händelser. Och hur lätt är det att inse att man är med fel personer om man inte vet vad som är "rätt och fel". Och sen om personer som testar drogen bara för att testa det är korkade än en annan sak men du kan inte komma och säga att alla som tar drogen är dumma i huvet.
Vad kan man säga att knarkare är då?
3 Guest(s)