November 9, 2002
Smirnoff wrote: [quote=Gueno]Vet en kille som hjäpler företag med datorerna och nätverken..
Han har 900-1100 spänn i timmen.Hans jobb vill jag ha!
Sen om han betalar minst 50% skatt så spelar det ingen roll :bgrin:
ööö?? säg att han tjänar 1000/timme
Då för han ca 500 efter skatt, ungefär 4 lax om dagen. Jobbar han då 25 arbetsdagar så får han ut ca 100 lax i månaden EFTER skatt. De skulle inte jag säga nej till iaf...
December 7, 2001
Xuestor wrote: [quote=Smirnoff][quote=Gueno]Vet en kille som hjäpler företag med datorerna och nätverken..
Han har 900-1100 spänn i timmen.Hans jobb vill jag ha!
Sen om han betalar minst 50% skatt så spelar det ingen roll :bgrin:
ööö?? säg att han tjänar 1000/timme
Då för han ca 500 efter skatt, ungefär 4 lax om dagen. Jobbar han då 25 arbetsdagar så får han ut ca 100 lax i månaden EFTER skatt. De skulle inte jag säga nej till iaf...
en sån kille får inte 1000/timme konstant man jobabr inte 8 timmar per dag.. bara på pappret
December 7, 2001
Mitt drömjobb är att jobba på ett IT-företag med inriktning på att installera avancerade Unix nätverk på större företag som t.ex. Ericsson etc. Min arbets detta företag skall vara i stil med att vara chef för en grupp människor som åker ut till företagen och drar kablarna och plaserar ut switchar, routers, programmerar Unix servrar, anpassar klient datorer till nätverket samt lär ut hur det nya nätverks systemet fungerar så att personalen förstår.
behöver mer :cy:
June 30, 2001
peppe20 wrote: [quote=Mathias]Mitt drömjobb är att jobba på nån datoraffär och bygga ihop datorer samt ge support på dem. Det är nog vad jag kommer göra också, om jag kan dvs.
räkna med att få I-can't-find-the-any-key samtal
Det är ju sånt som är roligt. Hjälpa gamla tanter som inte vet hur musen fungerar
December 7, 2001
Mathias wrote: [quote=peppe20][quote=Mathias]Mitt drömjobb är att jobba på nån datoraffär och bygga ihop datorer samt ge support på dem. Det är nog vad jag kommer göra också, om jag kan dvs.
Det är ju sånt som är roligt. Hjälpa gamla tanter som inte vet hur musen fungerar
fatta hur tråkigt 😀 har du nånsin behövt lära nån av dina föräldrar/mor- farföräldrar att använda en dator?
October 1, 2003
peppe20 wrote: [quote=Mathias][quote=peppe20][quote=Mathias]Mitt drömjobb är att jobba på nån datoraffär och bygga ihop datorer samt ge support på dem. Det är nog vad jag kommer göra också, om jag kan dvs.
fatta hur tråkigt 😀 har du nånsin behövt lära nån av dina föräldrar/mor- farföräldrar att använda en dator?
Jag har, det var INTE lätt, men nu kan de lite iaf....
June 30, 2001
peppe20 wrote: [quote=Mathias][quote=peppe20][quote=Mathias]Mitt drömjobb är att jobba på nån datoraffär och bygga ihop datorer samt ge support på dem. Det är nog vad jag kommer göra också, om jag kan dvs.
Massor av gånger. Springer även runt på gården och hjälper grannar.
Jag blir ju hellre support / tekniker än t. ex programmerare.
December 7, 2001
gyZZ wrote: [quote=peppe20][quote=Mathias][quote=peppe20][quote=Mathias]Mitt drömjobb är att jobba på nån datoraffär och bygga ihop datorer samt ge support på dem. Det är nog vad jag kommer göra också, om jag kan dvs.
de är som att lära en 4 åring att använda paint shop pro med extra finesser fast värre
October 1, 2003
peppe20 wrote: [quote=gyZZ][quote=peppe20][quote=Mathias][quote=peppe20][quote=Mathias]Mitt drömjobb är att jobba på nån datoraffär och bygga ihop datorer samt ge support på dem. Det är nog vad jag kommer göra också, om jag kan dvs.
de är som att lära en 4 åring att använda paint shop pro med extra finesser fast värre
Närmare bestämt Photo Shop 7 med alla filter.........
December 7, 2001
Mathias wrote: [quote=peppe20][quote=Mathias][quote=peppe20][quote=Mathias]Mitt drömjobb är att jobba på nån datoraffär och bygga ihop datorer samt ge support på dem. Det är nog vad jag kommer göra också, om jag kan dvs.
Massor av gånger. Springer även runt på gården och hjälper grannar.
Jag blir ju hellre support / tekniker än t. ex programmerare.
jo... progga kan jue vara lite jobbit ibland 😮 kommer ihåg min BASIC proggar tid :bgrin:
December 7, 2001
gyZZ wrote: [quote=peppe20][quote=gyZZ][quote=peppe20][quote=Mathias][quote=peppe20][quote=Mathias]Mitt drömjobb är att jobba på nån datoraffär och bygga ihop datorer samt ge support på dem. Det är nog vad jag kommer göra också, om jag kan dvs.
Närmare bestämt Photo Shop 7 med alla filter.........
ja ännu svårare när man inte kan de själv ens :bgrin:
4 Guest(s)