Du har en pistol pekad mot ditt huvud..|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Du har en pistol pekad mot ditt huvud..
Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
sp_UserOfflineSmall Offline
891277
May 16, 2005 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

Farbror wrote: [quote=Arne_Garflak]Haha man lär ju inte överleva ändå så det är väl lika bra att säga nåt coolt 😎

Eller så distrahera personen och göra ett ädelt försök till att komma ut levande ur situationen.....

Går nog inget vidare om man är bunden och nertryckt på marken med pistolen tryckt mot skallen bara 😕

Trakkad
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 104
891674
May 16, 2005 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

asnan wrote: [quote=Trakkad]Du ser honom i ögonen och säger,

"det gör inget att du dödar mig, jag ska ändå dö i cancer. Men DU kommer att få sitta 20 bast för någon som ändå ska dö, så stick och döda nån annan för fan".

Sen tittar du som hastigast över hans axel och får honom förvirrad innan du knäcker hans näsben.

Jag har inte haft en pistol mot huvudet, men väl en kniv mot halsen, och det beror på hur man är funtad som människa, hur man reagerar i såna situationer.
Är han duktig med kniven kanske det inte går, men är han det inte och dessutom en ung människa, så vinner erfarenhet.

Gjorde du under knivhotet då?
Bad han lägga ner kniven och kavla upp ärmarna så ni kunde slåss som män?.

Han högg mig och punkterade höger lunga. Så jag hamnade på sjukhus.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
891715
May 16, 2005 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Trakkad wrote: [quote=asnan][quote=Trakkad]Du ser honom i ögonen och säger,

"det gör inget att du dödar mig, jag ska ändå dö i cancer. Men DU kommer att få sitta 20 bast för någon som ändå ska dö, så stick och döda nån annan för fan".

Sen tittar du som hastigast över hans axel och får honom förvirrad innan du knäcker hans näsben.

Jag har inte haft en pistol mot huvudet, men väl en kniv mot halsen, och det beror på hur man är funtad som människa, hur man reagerar i såna situationer.
Är han duktig med kniven kanske det inte går, men är han det inte och dessutom en ung människa, så vinner erfarenhet.

Gjorde du under knivhotet då?
Bad han lägga ner kniven och kavla upp ärmarna så ni kunde slåss som män?.

Han högg mig och punkterade höger lunga. Så jag hamnade på sjukhus.

:bgrin:

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
891726
May 16, 2005 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är väldigt kall i sånna situationer men jag skulle aldrig leka actionhjälte.
Det verkar vara många som tror att dom är det. :bgrin:

Jag har blivit hotad med kniv och tillhyggen.
Den lärdommen jag drog var att man ska göra som dom säger men man ska inte underkasta sig för mycket för dom får dom mersmak.

Och nu till topic:

Jag skulle försöka förklara att jag har en flickvän jag älskar och att jag inte vill lämna henne.
Troligen skulle jag vara så rädd att jag hade haft svårt att få fram orden och det kallar jag att vara kall iochmed att jag inte fick panik när jag blev hotad.
Isånna lägen lär man sig att uppskatta livet.
Alla är rädda för att dö.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
891746
May 16, 2005 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror den här tråden hadde funkat bättre om det var en helt annan frågeställning.
(T, ex du finner dig i ett intet och en entitet frågar dig, ge mig en anledning varför du skall få fortsätta leva?)

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
891759
May 16, 2005 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett kort "Dra åt helvete", sen får man väl se vad han hittar på..
Men skjuter han inte så lär han ångra sej..
Jag reagerar ganska långsamt vad det gäller att bli rädd, brukar nog först bli förbannad...
Men skulle det reda ut sej och man överlever så lär man väl få byta kallingar efteråt..Efter att man fattat vad man varit med om..Och hur det kunnat sluta.
Har ju en 10-åring som jag inte gärna vill lämna tidigare än nödvändigt.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
891812
May 16, 2005 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: Jag tror den här tråden hadde funkat bättre om det var en helt annan frågeställning.
(T, ex du finner dig i ett intet och en entitet frågar dig, ge mig en anledning varför du skall få fortsätta leva?)

Jo, men jag var ute efter lite udda svar. Annars hade tråden fått 3-4 svar och sen något OT om att Gueno aldrig kommer få sig en flickvän eller något. Tyvärr gick det ju i överstyr :bok:

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
891826
May 17, 2005 - 12:07 am
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: "du kan inte döda mig! jag tar en superior heal potion gör en 5 combo på dig och krittar 1000" Ägd newbie! sen säljer jag din blunderbuss på AH för 30 Guld

Du sa det 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 32
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL