March 19, 2003
Cezar wrote: Han kunde inte ha gjort det i Photoshop? Skillat som fan i Paint 😛
heh här
November 26, 2002
Starscream wrote: [quote=Öwall]vadå, är det nåt särskilt han gör som man inte klarar med mus?
förstår inte varför han måste ha en ritplatta.
Det är helt sjukt mycke lättare än med mus..
Men man ska ju ändå ha något sinne för att rita!
jag köper att det är lättare, men är det bara en gissning att han har en, eller finns det någonting han gör som inte kan göras med mus alls, eller nån rörelse som ganska säkert är gjord av en ritplatta?
jag hävdar att det är så uppsnabbat att man inte kan avgöra
February 19, 2004
Öwall wrote:
jag köper att det är lättare, men är det bara en gissning att han har en, eller finns det någonting han gör som inte kan göras med mus alls, eller nån rörelse som ganska säkert är gjord av en ritplatta?jag hävdar att det är så uppsnabbat att man inte kan avgöra
I början ser du han sketcha. Det är helt otroligt svårt om du inte har ritplatta. Jag har använt båda och skillnaden är otrolig när du väl har vant dig vid ritplattan. Dock så har jag knappast glidfritt underlag för min mus vilket kanske förvärrade det för min situation.
Testa rita något med musen och sen för hand på ett papper så kommer du uppfatta skillnaden.
Sen ger också ritplattor möjligheter som är omöjliga med mus, som du kan utnyttja i PS. t ex tryckkännslighet. Med denna möjlighet kan man styra antingen "opacity" eller storlek på penseln vilket gör ritplattorna helt oslagbara. Dock inget som kan utnyttjas i MSpaint.
2 Guest(s)