August 28, 2004
Eftersom jag nästan är outtömlig på kunskap, kan jag meddela er att colan ur maskinerna i själva verket är pulver som blandas med vatten. Så det kommer inte vatten varje gång det klickar till. Det kan möjligtvis vara kolsyra som blandas i, om inte vattnet redan är kolsyrat.
December 5, 2001
Kame_boy wrote: jag har aldrig någonsin kännt skillnad på smak på någon cocacola ö.h.t. Inte ens mellan olika länder eller storlekar.
Även om det kan vara en minimal skillnad tror jag att det allra mesta förklaras med placebo 😛
Kanske ett uppdrag för mythbusters?
Håller med dig när det gäller storlekar, men när det gäller olika länder så känner jag skillnader.
F.ö. tycker jag Pepsi är godare än Coca Cola. Säger detta för att jag vet de flesta tycker tvärtom 🙂
July 12, 2006
Pannben wrote: [quote=Trolli]Coca cola är allra godast i glasflaska. Men har tyvärr inte sett såna här i stan på länge. 😕 :arg:
nu kom jag på vad jag vill ha för dricka, var det inte Coca Cola som hade Vanilj smak i ?! Den var goood. (:
Det finns på Ica Maxi. (;
Vilket av dom? (; Glasflaska eller Vanilj? 😛
March 10, 2002
Vajsman wrote: Det ÄR skillnad på coca cola och coca cola.
Jämför t ex en 2 liters pizzeeria Cola. De är ofta från polen, slovakien eller nått. De smakar pyton även kylda.
En kall svensk burk eller glasflaska är oslagbart.
Inte längre, olagligt med importerat sodavand. Att sälja då. Var det nog innan också men nu har det blivit hårdare, burkarna/flaskorna måste gå att panta.
July 12, 2006
Trolli wrote: [quote=Pannben][quote=Trolli]Coca cola är allra godast i glasflaska. Men har tyvärr inte sett såna här i stan på länge. 😕 :arg:
nu kom jag på vad jag vill ha för dricka, var det inte Coca Cola som hade Vanilj smak i ?! Den var goood. (:
Det finns på Ica Maxi. (;
Vilket av dom? (; Glasflaska eller Vanilj? 😛
Jag har för mig att jag sett vanilj också där, men jag kommer inte ihåg om det var längesen eller nyligen. 😀 Men glasflaska finns iaf där. :heart:
January 10, 2005
Kame_boy wrote: jag har aldrig någonsin kännt skillnad på smak på någon cocacola ö.h.t. Inte ens mellan olika länder eller storlekar.
Även om det kan vara en minimal skillnad tror jag att det allra mesta förklaras med placebo 😛
Kanske ett uppdrag för mythbusters?
Hehe, smaka på Checkisk Coca Cola får ska vi se om du känner någon skillnad 😛 Värre en de värsta kan jag säga :cy:
Och om man kollar flaskor så är väll de tyska 1,5liters glasflaskorna de coolaste :), gigantiska i min mening.
4 Guest(s)