January 17, 2002
– Det var otroligt skrämmande. Vad hade hänt om jag inte varit hemma? Då hade ju hela huset kunna brinna ner, säger Synneva.
http://www.aftonbladet.se/vss/.....14,00.html
Det handlar om en mobiltelefon som sprängdes när hon startade den, notera: STARTADE! Ni kanske kan lista ut det dumma i det hela om ni läser citatet ovan
January 17, 2002
Gueno wrote:
Nokia-telefonen exploderade i handen på Synneva Kjellevoll, 17.
Det slog långa eldsflammor ur telefonen när den flög ur flickans hand.Farliga manicker det där.. därför har man Ericsson.
Tycker ericssons nallar e så förbaskat fula! De e därför jag har en nokia 5100
January 17, 2002
Mind wrote: riiiight, så hon skulle ha kunnat starta den av misstag när hon inte var hemma 😮
and the crowd goes Wild.
fan vad tråkigt jag har.
lyssna på "Frank zappa - G-spot Tornado" så blir du glad å pigg!
Gueno:
Tur att du inte bor här i karlstad då, här e varannan bil en saab! 😛
January 17, 2002
GoggeL wrote: jasså kunde den absolut livsfarliga maskinen orsaka så att hela huset brann när när det fanns en 17-årig person i närheten ?
jag menar, en mobil kan väll inte orsaka nån större svåda med tanke på storleken på skiten
Har du rökt på eller har du bara en uppfattningsförmåga lika stor som ett halshugget plankton?
Läs om det hela igen så förstår du vad jag menar
December 15, 2002
CoLiC wrote: [quote=GoggeL]jasså kunde den absolut livsfarliga maskinen orsaka så att hela huset brann när när det fanns en 17-årig person i närheten ?
jag menar, en mobil kan väll inte orsaka nån större svåda med tanke på storleken på skiten
Har du rökt på eller har du bara en uppfattningsförmåga lika stor som ett halshugget plankton?
Läs om det hela igen så förstår du vad jag menar
hahah jo, jag läste ju om skiten och först då fattade jag vad idioterna menade suddade ju ut hela mitt jävla inlägg
EDIT: jag fattade det som att mamman sa det där om att "om inte jag hade varit hemma..." men det var tydligen ungen som sa det
January 17, 2002
Gueno wrote: [quote=CoLiC]Gueno:
Tur att du inte bor här i karlstad då, här e varannan bil en saab! 😛
Trodde du bodde i Umeå.
Var i karlstad i julas.. såg 2 saabar (för mycket). 😀
Tebax till topic.. hur kan en telefon bara explodera? 😮
Jag bor i umeå, e juh på semester =) Att du missade kanske beror på att skiroy den onde låste tråden jag sa det i 😀
Batteriet var nog dumt på den där telefonen ska du se.
Mind:
Ja, frank zappa, saken med G-spot tornado är att den är instrumental och KUNG! För övrigt e frank zappa en bra artist!
August 24, 2002
Såg ett reportage där två pensionärer hade varit och köpt ett Icke-orginal batteri på typ "biltema" i tyskland.
Var en motorola har jag för mig. När de laddat det och satte i det i telefonen, och startade den sedan efter en stund de åkt i sin mercedes SLK Explodera luren! 😮 Eller först börjar den ryka. Dem åkte nercabbat annars kunde det gått illa uttalade sig en expert.
Så gueno, bjuder du Colic på ett åk, håll utskick efter rök, ser du rök .. Cabba ner fort som FAN.
January 8, 2001
ganska fashinerande hur ett 4-5 volts batteri kan generera eldsflammor, speciellt ett sådan otroligt krafftfullt batteri som ett mobil batteri.
skulle gissa att telefonen blev till en eldsflamma efter att hon dränkt den i bensin och råkat slänga en tändsticka på den eller nåt, det är i princip det enda sättet jag kan se att en telefon skulle fatta eld
September 3, 2001
tror hellre på att d blir nån väldigt udda kemisk reaktion? typ smuts från fabriken hamnar inne i kadmium/nickel/zink-whaevah dom använder i batterierna... heh.. men att lågorna åker genom batteriets skal, och mobilens skal och dessutom exploderar.... mjo det är väääldigt konstigt.
2 Guest(s)