August 20, 2001
Öwall wrote: Hauk: Jag tror att du gillar den här:
http://maddox.xmission.com/26_.....hings.html
Haha... den var bra 😉
October 24, 2002
Pim_ wrote: [quote=Fackamato][quote=Chewie][quote=macrus]Är det inte stor skillnad på Alkohol o Cannabis? :bok:
Jo alkohol är farligare.
precis. man blir fysiskt beroende av nikotin (bara ett ex.), men inte av cannabis. där kan du bli psykiskt beroende. du får mao inte abstinens på samma sätt som med nikotin (fysiska besvär). cannabis har aldrig och kommer aldrig att döda någon.. förbjud alkohol ist för cannabis. eller nikotin ist. allt eller inget!
sen att det bara e pissluffare som håller på med röka e ju en annan sak
Sedan att det bara är fördomsfulla människor som säger sådant är en annan sak.
July 13, 2002
woho... för första gången är jag först och bitchar på att tråden är gammal :bgrin:
Jag undrar mest hur man orkar läsa saker som är ca 7 månader gammmalt... iof kan det vara ett bra sätt att "katch up" om man är ny medlem; lite väl ambitiöst kanske...
EDIT:
Steel wrote: Lite onödigt å väcka en nästan ett år gammal tråd väl? 😕
GOOOOOD DAAAAAMMMMNNN IT!!!! Du slog mig med 2 min... faen, skulle inte pausat för att gå å hämtat ett glas vatten.
November 5, 2001
Öwall wrote: Ogrebeast: Jag såg en dokumentär där de forskade angående varför mackor alltid hamnar med smöret neråt.
Om man knuffar ner en macka från ett normalstort bord kommer den hamna med smöret neråt, men om man har ett mycket högt bord är det inte säkert att det blir så.
Murphys lag gäller. Om inte mackan hamnar med smöret ner leder det till att något annat ännu värre händer. Man välter mjölken t.ex.
November 26, 2002
Arny wrote: [quote=Öwall]Ogrebeast: Jag såg en dokumentär där de forskade angående varför mackor alltid hamnar med smöret neråt.
Om man knuffar ner en macka från ett normalstort bord kommer den hamna med smöret neråt, men om man har ett mycket högt bord är det inte säkert att det blir så.
Murphys lag gäller. Om inte mackan hamnar med smöret ner leder det till att något annat ännu värre händer. Man välter mjölken t.ex.
seriöst alltså, det är inte bara murphys lag, utan även de fysiska lagarna som ser till att mackan hamnar med smöret neråt.
August 20, 2001
Öwall wrote: [quote=Arny][quote=Öwall]Ogrebeast: Jag såg en dokumentär där de forskade angående varför mackor alltid hamnar med smöret neråt.
seriöst alltså, det är inte bara murphys lag, utan även de fysiska lagarna som ser till att mackan hamnar med smöret neråt.
Jo... Marken tycker bättre om smör än baksidan av mackan... :bok:
January 17, 2002
Öwall wrote: Ogrebeast: Jag såg en dokumentär där de forskade angående varför mackor alltid hamnar med smöret neråt.
Det är därför att ett normalstort bord tillåter mackan att snurra precis så mycket den behöver för att hamna med smöret neråt, ett högre bord gör inte det. Sidan med smöret på är ju tyngre, därför väntar mackan med att snurra en gång till innan den ger vika för luftströmmen (När smörsidan är nedåt under fallet såklart). Detta är bara möjligt då den faller från ett högre bord. Annars skulle mackan inte ha hunnit vända på sig.
Alla mackor är ju mer eller mindre lika stora, så därför appliceras detta på mer eller mindre alla sorter.
Heh, det bara ploppade upp i huvet.
August 20, 2001
CoLiC wrote: [quote=Öwall]Ogrebeast: Jag såg en dokumentär där de forskade angående varför mackor alltid hamnar med smöret neråt.
Det är därför att ett normalstort bord tillåter mackan att snurra precis så mycket den behöver för att hamna med smöret neråt, ett högre bord gör inte det. Sidan med smöret på är ju tyngre, därför väntar mackan med att snurra en gång till innan den ger vika för luftströmmen (När smörsidan är nedåt under fallet såklart). Detta är bara möjligt då den faller från ett högre bord. Annars skulle mackan inte ha hunnit vända på sig.
Alla mackor är ju mer eller mindre lika stora, så därför appliceras detta på mer eller mindre alla sorter.
Heh, det bara ploppade upp i huvet.
Applicera om det på en landgång... De är en aning större än vanliga mackor...
1 Guest(s)