April 24, 2003
OK, jag har en massa DVD filmer. Jag har en DVD brännare och 4.7 gb skivor.
Jag vet att man kan bränna ner DVD filmer till 700 mb skivor, men då försämras kavliteten ganska mycket. En DVD film på skiva brukar ligga runt 6-7 gig, så jag skulle gära vilja ha en DVD film på en DVD 4.7 gig skiva. Finns det några bra program? Eller kan man bara ändra inställningar i de "vanliga" programen?
:bgrin:
April 25, 2002
kanske står nåt på dom här två sidorna...
April 24, 2003
crazyankan wrote: kanske står nåt på dom här två sidorna...
Varit inne på http://www.divxsweden.net eller?
July 17, 2002
Tobiazzz wrote: Ska dom gå o spela i en vanlig dvd-spelare?
Annars är det bara o koda dom med divx så att dom får rätt storlek... 🙄
Förstör inte det hela meningen med DVD? Om man vill se DivX-kvalitet kan man ju lika väl gå och hyra en VHS. Då får man ju t.o.m. se filmen på TVn.
May 7, 2001
The Whistler wrote: [quote=Tobiazzz]Ska dom gå o spela i en vanlig dvd-spelare?
Annars är det bara o koda dom med divx så att dom får rätt storlek... 🙄
Förstör inte det hela meningen med DVD? Om man vill se DivX-kvalitet kan man ju lika väl gå och hyra en VHS. Då får man ju t.o.m. se filmen på TVn.
DivX vs. VHS... mja likheterna är minimal.... DivX'en spör up VHS med hästlängder. Men det finns ju något som heter SVCD du kan fixa dem till.... Mene... om du HAR DVD-filmen och kan spela den i DVD-spelaren, varför ska du då kopiera dem till en anna DVD-skiva och spela i samma DVD-spelare? Är det olagligheter på gång? eller du kanske bara ska göra en "backup"...... 8)
October 11, 2002
Det finns jättemånga bra program som jag använder mig av.
Du kan dels välja mellan att behålla kvalitén till 100% men då tar oftast en normal film 2 DVD-skivor á la 4.7gb. Du kan också välja att sänka kvalitén något för att då få plats med den på en skiva som rymmer 4.7gb.
De program jag använder är:
DVD Decrypter (för att kopiera filmen till datorn)
Pinnacle Instantcopy (för att välja kvalité/skivor för att sedan bränna ut filmen.. ganska smidigt)
Fråga gärna mer, har hållt på med detta ett tag...
2 Guest(s)