Dyra prylar i hemmet?|Page 9|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dyra prylar i hemmet?
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
551334
February 23, 2004 - 2:22 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote:

hahaha... damn... du har verkligen inget sinne för empati...

"its funny because its true"

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
551348
February 23, 2004 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=MULLVADEN]

det är en sak att inte ha empati, en annan att vara arrogant och allmänt ohövlig
skärp till dig Pim_

Kära nån, killen anser att jag skall ha varning för att jag uppmanar honom att skriva läsligt. Att jag kallar det för en tragisk historia är väl inte det minsta kränkande, rättstavningssadister är ju vanligare på detta forumet än mögel på bröd.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
551351
February 23, 2004 - 2:33 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=MULLVADEN]

det är en sak att inte ha empati, en annan att vara arrogant och allmänt ohövlig
skärp till dig Pim_

Men han hör väl till dom alla tre va??

BTW Pim_.. tycker de flesta av dina inlägg e roliga.. men det du håller på med mot den där snubben e inte såå skoj du...

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
551391
February 23, 2004 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote:
Kära nån, killen anser att jag skall ha varning för att jag uppmanar honom att skriva läsligt. Att jag kallar det för en tragisk historia är väl inte det minsta kränkande, rättstavningssadister är ju vanligare på detta forumet än mögel på bröd.

Det är inte pga just den här händelsen som jag sade åt dig att skärpa till dig. Det har varit en lång rad av saker som jag och andra moderatorer, läsare och skribenter reagerat på men som var för sig inte varit "så farliga" men som tillsammans utgör anledning nog att säga till dig.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
551400
February 23, 2004 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja...

Det är inte första gången herr Pim_ trampar i klaveret heller.

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
551420
February 23, 2004 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

jag vill inte att alla ska tycka synd om mej men jag vill bli behandlad som en vanlig meniska. när jag skrev det jag skrev förvväntade jag mej att behandlas som alla andra. som pim_ utrykte sej om du ska inte spela rikemans barn om du inte kan du lära dej stava. jag har inte lekt rikemans barn. jag har inte skrytit att jag har pengar. jag har inte klagat på mitt tillstånd. mej jag har problem att stava. men ett så kallat rikemans barn är jag inte och vill inte bli. ang min stavnig så har jag en diagnostiserad sjukdom som så många andra den kallas "dycleksi" det är inte det lättaste att stava jämt. det är en av sveriges vanligaste sjukdomar. så kan vi få slut på alla "stava odenligt" inlägg men man kan undantag om personen i fråga stavar extrem dåligt. men jag anser mej kunna stava ganska hyggligt. och mitt tillsånd just nu det är inte roligt så gefan att klaga.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
551557
February 23, 2004 - 6:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara för att klargöra ett par saker. Det jag skriver nu är min åsikt, och inte NH´s. Om det är någon som inte gillar den, så är ni välkomna att kritisera mig, men håll NH utanför.
Jag anser att Pim_´s uttalande var ganska meningslöst och onödigt. Men det är absolut inte tillräckligt för en varning. Att han skulle kunna veta vilka personliga problem copulator sitter inne med, förstår alla är orimligt. Pim_´s normalbeteende på forumet är att hacka på alla och envar, vilket i sig är smått imbecilt, men som sällan bryter mot reglerna.
Hela tråden är patetisk från början. Hela dess syfte verkar vara att kunna skryta om vilka fräcka grejer man sitter inne med. Om man överhuvudtaget postar i en sådan tråd, bör man vara medveten om att det kan bli lite av ett gatlopp. Alla är inte så bemedlade, och att då sitta och läsa om hur mycket kapitalvaror folk har slitit, ockrat, gnidit eller lånat tills sig kanske retar upp en del. Jag har valt att hålla mig utanför efter bästa förmåga.
Att copulator sedan tar upp sina problem som anledning att tolka Pim_´s kommentar som extra kränkande känns helt irrelevant. Om copulator hade skrivit i sitt ursprunginlägg var han hade fått grejerna ifrån hade kanske hjälpt, men det hade kanske sett lika fånigt ut, då det hade verkat som om han sökte medlidande.
I vilket fall som helst får den som ger sig in i leken, leken tåla. Vill man inte bli beskylld för skrytsamhet, då skall man kanske inte posta i denna tråden....
När det sedan kommer till dyslexin, så är det säkert så att det är ett helvete att vara dyslektiker. Min syster är det, och jag vet att hon har haft det jobbigt. Men, hon använder rättstavningsprogram flitigt, och det är sällan jag hittar stavfel i hennes texter. Då copulator lider av dyslexi, så borde han inse att det inte blir mycket lättare för andra dyslektiker här på forumet att förstå hans inlägg, om han inte ens försöker skriva så väl som möjligt. Och med tanke på hur många som anför dyslexi som anledning till det miserabla språket på forumet, så borde forskarna ta en allvarlig titt på subkulturerna kring datorer och hårdvara.......

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
551563
February 23, 2004 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: *Massa text*

=DO [-o<
Banne mig det bästa inlägget i denna tråden. 🙂

Men även jag hör ju till dem som postat "saker man har" i tråden men jag hade inte brytt mig om eventuella kommentarer om sakerna. wink

MULLVADEN
Member
Medlem
551564
February 23, 2004 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Bara för att klargöra ett par saker. Det jag skriver nu är min åsikt, och inte NH´s. Om det är någon som inte gillar den, så är ni välkomna att kritisera mig, men håll NH utanför.
Jag anser att Pim_´s uttalande var ganska meningslöst och onödigt. Men det är absolut inte tillräckligt för en varning. Att han skulle kunna veta vilka personliga problem copulator sitter inne med, förstår alla är orimligt. Pim_´s normalbeteende på forumet är att hacka på alla och envar, vilket i sig är smått imbecilt, men som sällan bryter mot reglerna.
Hela tråden är patetisk från början. Hela dess syfte verkar vara att kunna skryta om vilka fräcka grejer man sitter inne med. Om man överhuvudtaget postar i en sådan tråd, bör man vara medveten om att det kan bli lite av ett gatlopp. Alla är inte så bemedlade, och att då sitta och läsa om hur mycket kapitalvaror folk har slitit, ockrat, gnidit eller lånat tills sig kanske retar upp en del. Jag har valt att hålla mig utanför efter bästa förmåga.
Att copulator sedan tar upp sina problem som anledning att tolka Pim_´s kommentar som extra kränkande känns helt irrelevant. Om copulator hade skrivit i sitt ursprunginlägg var han hade fått grejerna ifrån hade kanske hjälpt, men det hade kanske sett lika fånigt ut, då det hade verkat som om han sökte medlidande.
I vilket fall som helst får den som ger sig in i leken, leken tåla. Vill man inte bli beskylld för skrytsamhet, då skall man kanske inte posta i denna tråden....
När det sedan kommer till dyslexin, så är det säkert så att det är ett h*****e att vara dyslektiker. Min syster är det, och jag vet att hon har haft det jobbigt. Men, hon använder rättstavningsprogram flitigt, och det är sällan jag hittar stavfel i hennes texter. Då copulator lider av dyslexi, så borde han inse att det inte blir mycket lättare för andra dyslektiker här på forumet att förstå hans inlägg, om han inte ens försöker skriva så väl som möjligt. Och med tanke på hur många som anför dyslexi som anledning till det miserabla språket på forumet, så borde forskarna ta en allvarlig titt på subkulturerna kring datorer och hårdvara.......

Jävligt bra sagt... för det stämmer ju... som pims Avatar...=)
Håller med dig för en gångs skull... wink

Anton Nilsson
Member
Medlem
551667
February 23, 2004 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan också passa på att förtydliga: jag har tänkt säga åt Pim_ att lugna ner sig sen flera veckor tillbaka. Att jag tog tillfället i akt hade inget med copulator ledsamma öde att göra. Snarare var det MULLVADENs inlägg som bara helt enkelt påminde mig om att säga till Pim_.

Det är inte mycket begärt att folk bara ska försöka vara lite vänliga. Eller i alla fall "neutrala".

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
551702
February 23, 2004 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: När det sedan kommer till dyslexin, så är det säkert så att det är ett h*****e att vara dyslektiker. Min syster är det, och jag vet att hon har haft det jobbigt.

Jag har dyslexi också.
Ibland tar det tid att skriva vissa inlägg.
Antingen får jag leta upp ord eller byta ut det först tänkta mot ett annat.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
551745
February 23, 2004 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Why cant we all just make lov..... just love each other ! 🙂

Vore iofs ganska tråkigt, konversationer blir mkt bättre när folk har olika åsikter,

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
551766
February 23, 2004 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

ledsen om jag sa nåt som gjorde dig ledsen compulator..

inte alls min mening..

MULLVADEN
Member
Medlem
551803
February 23, 2004 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=denstore]När det sedan kommer till dyslexin, så är det säkert så att det är ett h*****e att vara dyslektiker. Min syster är det, och jag vet att hon har haft det jobbigt.

Jag har dyslexi också.
Ibland tar det tid att skriva vissa inlägg.
Antingen får jag leta upp ord eller byta ut det först tänkta mot ett annat.

Som sagt i nån annan tråd till dig så har jag faktiskt knappt sett nåra stavfel av dig... var stolt dyslektiker för det.. wink

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
551837
February 23, 2004 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

vad säjs om att skriva Dyslektiker i signaturen för att undvika missförstånd ?

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
551846
February 23, 2004 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Känns som att den här tråden har gjort sitt på något vis. Jag vill inte skapa osämja bland mina kära vänner här på NH.

Se till att skapa lite roligare trådar nu gott folk, så att alla blir på bra humör 🙂

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
551848
February 23, 2004 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: vad säjs om att skriva Dyslektiker i signaturen för att undvika missförstånd ?

Gueno har ordblind i sin, men han hade knappt behövt det. Det är precis det jag vill ha fram. Alla skriver fel ibland, dyslektiker ganska ofta. Men det är ingen ursäkt att bara strunta i språket. Gueno försöker efter bästa förmåga, och det är alltid tillräckligt. Men när det är uppenbart att folk bara inte orkar, då är det brist på hänsyn.

Anton Nilsson
Member
Medlem
551874
February 23, 2004 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: vad säjs om att skriva Dyslektiker i signaturen för att undvika missförstånd ?

alla kanske inte är så bekväma med sitt "handikapp"
inte för att jag personligen anser att det är något att skämmas för men själv har jag polare som fortfarande inte riktigt vill pratat om det där

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
551882
February 23, 2004 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=Mind]vad säjs om att skriva Dyslektiker i signaturen för att undvika missförstånd ?

alla kanske inte är så bekväma med sitt "handikapp"
inte för att jag personligen anser att det är något att skämmas för men själv har jag polare som fortfarande inte riktigt vill pratat om det där

bah, då får man inse fakta och komma ur gaderoben, vill folk leva i sin egna lilla värld så tänker inte jag ta någon extra hänsyn.

Spindel
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1494
551889
February 23, 2004 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså, har ni era bilar inomhus? "Dyra prylar i hemmet?" lyder topicen...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 18
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL