November 4, 2003
Farbror wrote: [quote=ViperBoyy]Dry_Ice, pwned!
Snälla lägg ner språket "Pwned" och alla andra fula cs ord.... 😮
Pwn är en felstavning från ordet own, som betyder att äga. Ofta använt i datorspel. I pwn you, alltså, jag äger dig, eller jag är mycket bättre än dig. I sällsynta fall kan man se den svenska versionen pgd.
Vissa hävdar även att "pwn" är en omskrivning av "pre-owned" alltså "ägd före du hann äga mig".
Det är dock helt felaktigt då termen kommer ifrån ett scenario till datorspelet Warcraft II då det skulle stå "Owned!" när man förlorade, men skaparen stavade fel och då föddes "Pwned!".
March 10, 2002
ViperBoyy wrote: [quote=Farbror][quote=ViperBoyy]Dry_Ice, pwned!
Pwn är en felstavning från ordet own, som betyder att äga. Ofta använt i datorspel. I pwn you, alltså, jag äger dig, eller jag är mycket bättre än dig. I sällsynta fall kan man se den svenska versionen pgd.
Vissa hävdar även att "pwn" är en omskrivning av "pre-owned" alltså "ägd före du hann äga mig".
Det är dock helt felaktigt då termen kommer ifrån ett scenario till datorspelet Warcraft II då det skulle stå "Owned!" när man förlorade, men skaparen stavade fel och då föddes "Pwned!".
Om du saxar något så SKA du skriva källa...
January 4, 2001
Dehman wrote: [quote=ViperBoyy][quote=Farbror][quote=ViperBoyy]Dry_Ice, pwned!
Om du saxar något så SKA du skriva källa...
Källa: Susning.nu
Håll er till ämnet nu gubbar! Inget mera snack om andra grejjer nu!
November 23, 2001
Dry_Ice wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=DiDi]Var det inte någon som sålde ett hus?
en tomt var det väll...
Är det egentligen inte mer intressant att veta hur stor värdeökning man har gjort på en affär? För om jag tex. skulle köpa något svindyrt för 50k och sedan sälja grejen för 25k så har jag iof sålt något dyrt (om man ser till NHs prisnivå), men jag har då gjort en rätt kass affär.
Jo, det vore skoj... Min bästa affär är i alla fall en Lanboy som jag köpte för 700 kr, sålde det + lite andra saker för 1000 :), Dock om man tar bort andra sakerna så kanske man kan säga att jag tjänade en hundring på att säla lanboyen 😛
Jag har köpt en Shuttle SN85G4+Athlon64 3000+ för 2000kr och sedan sålt Shuttle-lådan för 2000kr ca 10 veckor senare..
Var inte det en bra affär?
1 Guest(s)