July 11, 2002
jag har testat att dyrka upp många lås i mina dagar, vet att dagbokslås och lås på resväskor är barnsligt enkla att dyrka upp..
Men däremot lås av högkvalite t.ex Assabloy är omöjliga..
hehe kommer ihåg när vi fick nya skåp på vår skola, då var vi tvungna att köpa lås från skolan (hänglås) innan dess hade vi inbyggda lås.
Låsen var äkta skit lås, de räckte med att man skakade på låset så gick det upp :bgrin:
Har också sätt att FBi har sånna där balla saker som man sätter in i dörrarna och sedan börjar nått att snurra och vipps så är dörren öppen
February 1, 2002
jag hängde med en kompis som jobbar på ett lås/säkerhets företag, iaf så fick han nåt samtal att han va tvungen att komma till en skola och få upp en dörr som hade gått i baklås och den enda nyckeln låg i det rummet..
Han hade iaf en typ av "pistol" kan man säga som hade en metall del ur "pipan" som gjorde en viss rörelse när han "tröck av" 😛
Det svåra är att hålla den på rätt avstånd i låset bara..
Den funkade iaf.. 🙂
June 28, 2001
kan tillägga det att dom pistolerna funkar så att dom vibrerar och det är ren slump att dom flärparna i låset hamnar rätt så låset går upp.
därför kan det ta allt från 2 sec till 2 år att få upp ett lås.
ska man göra detta manuellt så blir det Ganska svårt, eftersom man måste trycka alla dom piggarna rätt sammtidigt och sen vrida.
ett till sätt jag känner till kan jag inte förklara i ord , men dörrar med sånna hakar som fjärdar sig e rätt lätta o få upp om dom inte har skydd vid dörrspringan.
sen är gamla gångjärn rätt lätta att dra ur sprinten på
jag har en liten guide som jag hitta på nätet som visar hur man ska göra egna dyrkar och liknande, var lite småintresant men vetefan om det funkar i värkligheten.
bilar är desto lättare att få upp 😀 äldre desto lättare, fattar inte att dom kan ha gort lås med sånna buggar altså.,
kan säja det att det finns en viss modell med centrallås som det räcker att peta in en ståltråd i låset som petar till nån grej så låser den upp sig 🙂
och sån bil har jag :bgrin:
spring inte ut och bli kriminella nu
November 26, 2002
Lukascool wrote: [quote=Öwall]Men vad alla ska komma med oseriösa inlägg!
Dataspel är tydligen skadligt!
Skärp till er!
Får man inte ha lite kul ? 🙂
jag trodde faktiskt att den första kommentaren till det där skulle handla om mitt kanske-inte-så-seriösa svar på denna tråden. 🙂
July 11, 2002
Mind wrote: kan tillägga det att dom pistolerna funkar så att dom vibrerar och det är ren slump att dom flärparna i låset hamnar rätt så låset går upp.
därför kan det ta allt från 2 sec till 2 år att få upp ett lås.ska man göra detta manuellt så blir det Ganska svårt, eftersom man måste trycka alla dom piggarna rätt sammtidigt och sen vrida.
ett till sätt jag känner till kan jag inte förklara i ord , men dörrar med sånna hakar som fjärdar sig e rätt lätta o få upp om dom inte har skydd vid dörrspringan.sen är gamla gångjärn rätt lätta att dra ur sprinten på
jag har en liten guide som jag hitta på nätet som visar hur man ska göra egna dyrkar och liknande, var lite småintresant men vetefan om det funkar i värkligheten.
bilar är desto lättare att få upp 😀 äldre desto lättare, fattar inte att dom kan ha gort lås med sånna buggar altså.,
kan säja det att det finns en viss modell med centrallås som det räcker att peta in en ståltråd i låset som petar till nån grej så låser den upp sig 🙂
och sån bil har jag :bgrin:spring inte ut och bli kriminella nu
:bgrin:
vad är det för bil?
September 13, 2001
Starscream wrote: [quote=Chewie]Det är inte svårt alls att dyrka upp tex ett hänglås av lite bättre kvalitet.
Vi lekte en hel del med dyrkar i min stuga när vi var mindre, kräver en del träning bara + en bra dyrk.
satt o testade med 2 gem.. gick inte så bra kan jag tala om 😀
Ok kan ju säga att det var inga gem vi hade, därimot hade vi varit flitiga i slöjden och tillverkat oss ett par dyrkar.
June 28, 2001
Starscream wrote: [quote=Mind]bilar är desto lättare att få upp 😀 äldre desto lättare, fattar inte att dom kan ha gort lås med sånna buggar altså.,
dom stal inte saker lika mycke förr i tiden som folk gör nu..
suply and demand.
och att trycka ner en sånn tunn metalstav med en krok på mellan fönsterlisten som dom gör i filmer funkar på dom flesta bilarna med rost i kanterna.
och smirrnof om du läser varenda inlägg jag gort så kanske du kan lista ut vad det är för bil.
2 Guest(s)