Dyrka upp ett lås? | Sida 2 | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dyrka upp ett lås?
This topic is locked
NBK
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
Member Since:
februari 9, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
240708
december 26, 2002 - 3:48 f m
sp_Permalink sp_Print

Det är ganska enkelt, om det inte är ett ganska modernt lås (då får man lära sig nån annan teknik, antar jag).

En tunn skruvmejsel att vrida med, och en tunn men stark ståltråd (eller nåt liknande) som man drar i låset med – tar ett par sekunder med ett standardlås.

Finns en skitbra guide på internet – pdf-fil från MIT.

Tintin
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
april 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
240719
december 26, 2002 - 5:29 f m
sp_Permalink sp_Print

Innan jag lämnade min kriminella bana så dyrkade vi upp många lås. Allt från dörrlås till villor till lås som sitter på gamla kassavalv.

De enklaste låsen är som sagt de kopior på Assa-hänglås och de går att få upp med två gem. Annars behöver man lite bättre prylar som går att köpa på välsorterade spyshops på nätet.

Flytande kväve provade vi ett par gånger men det är i princip bara bra till hänglås eftersom det inte stannar tillräckligt länge ifall man försöker hälla in det i ett dörrlås.
Billås brukar inte vara av så bra kvalitet och finns inget larm på bilen räcker det oftast med en skruvmejsen. Slå in skruvmejseln med en hammare och vrid allt vad du orkar så är det klart.
Men då får du ju köpa nytt lås och det kostar en slant. Det gäller inte heller på en nyare bil eftersom det ofta finns spärrar som är elektriska.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

gagge
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 95
Member Since:
september 26, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
240732
december 26, 2002 - 9:27 f m
sp_Permalink sp_Print

DU NBK vart hittade du den där Guiden då?

Smirnoff
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3881
Member Since:
juli 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
240734
december 26, 2002 - 9:42 f m
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=Starscream][quote=Mind]bilar är desto lättare att få upp 😀 äldre desto lättare, fattar inte att dom kan ha gort lås med sånna buggar altså.,

dom stal inte saker lika mycke förr i tiden som folk gör nu..

suply and demand.

och att trycka ner en sånn tunn metalstav med en krok på mellan fönsterlisten som dom gör i filmer funkar på dom flesta bilarna med rost i kanterna.

och smirrnof om du läser varenda inlägg jag gort så kanske du kan lista ut vad det är för bil.

seriöst jag vet inte vilken bil du har, jag vet bara att du har vattenkylning på din cpu

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
Member Since:
december 22, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
240770
december 26, 2002 - 12:04 e m
sp_Permalink sp_Print

Men de beror ju helt va de är för lås. Klart de går att dyrka upp sånna där lås som på toaletter hemma hos folk som man kan kika in genom.
Men större lås vet jag faktiskt inte..

Mind
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10550
Member Since:
juni 28, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
240835
december 26, 2002 - 3:21 e m
sp_Permalink sp_Print

well, jag kommer inte att säja vad jag har för bil .
men jag har nog nämt det i något av mina 1800 inlägg.
bara att leta på

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
Member Since:
november 16, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
240933
december 26, 2002 - 6:45 e m
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: om låsen går att låsa upp så är det klart att de även går att dyrka…

på vissa modernare lås skulle är nog chansen att få upp de så försvinnande liten att det kan klassas som omöjligt men går gör det…

Precis inget e omöjligt 😀

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
Member Since:
november 16, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
240938
december 26, 2002 - 6:52 e m
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: nyare bilar eftersom det ofta finns spärrar som är elektriska.

våran bil har en finurlig grej , den har en sån här nyckel man trycker på så låser sig bilen (typ som ett larm då bilen blinkar och har sig) men i alla fall trycker man en gång till på ”LÅS” så kopplar den ur allt elektriskt i bilen plus att man inte kan dra upp låsplupparna i bildörren så då hjälper inga dyrkar lr nåt Ganska smart faktiskt

Mind
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10550
Member Since:
juni 28, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
240947
december 26, 2002 - 7:00 e m
sp_Permalink sp_Print

undra om det är så svårt att generera rätt puls för att stänga av larmet ,

ingen som vet hur signlalen till nya bilar är kodade ?
dom gamla gick ju och störa ut med en walki talki 😀

Hub
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 816
Member Since:
september 20, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
240973
december 26, 2002 - 7:43 e m
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: våran bil har en finurlig grej , den har en sån här nyckel man trycker på så låser sig bilen (typ som ett larm då bilen blinkar och har sig) men i alla fall trycker man en gång till på ”LÅS” så kopplar den ur allt elektriskt i bilen plus att man inte kan dra upp låsplupparna i bildörren så då hjälper inga dyrkar lr nåt Ganska smart faktiskt

Det hindrar inte tjyven att sno bilstereon…
Dessutom så kan tjyven bli förbannad när han inte får igång bilen så han att han trashar den…
Har sett flera exempel på bägge exempel…

squarepusher
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2154
Member Since:
maj 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
241005
december 26, 2002 - 8:48 e m
sp_Permalink sp_Print

annars så kan man ”bränna sönder” ett hänglås, 96% finfödelad rost och 4% aluminium pulver, om jag kommer ihåg rätt. Brinner med ca 2200 grader..borde smälta vilket lås som helst

Hub
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 816
Member Since:
september 20, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
241315
december 27, 2002 - 12:57 e m
sp_Permalink sp_Print

Hub wrote: [quote=Metz]våran bil har en finurlig grej , den har en sån här nyckel man trycker på så låser sig bilen (typ som ett larm då bilen blinkar och har sig) men i alla fall trycker man en gång till på ”LÅS” så kopplar den ur allt elektriskt i bilen plus att man inte kan dra upp låsplupparna i bildörren så då hjälper inga dyrkar lr nåt Ganska smart faktiskt

Det hindrar inte tjyven att sno bilstereon…
Dessutom så kan tjyven bli förbannad när han inte får igång bilen så han att han trashar den…
Har sett flera exempel på bägge varianterna…

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
Member Since:
november 16, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
241433
december 27, 2002 - 7:19 e m
sp_Permalink sp_Print

Hub wrote: [quote=Metz]våran bil har en finurlig grej , den har en sån här nyckel man trycker på så låser sig bilen (typ som ett larm då bilen blinkar och har sig) men i alla fall trycker man en gång till på ”LÅS” så kopplar den ur allt elektriskt i bilen plus att man inte kan dra upp låsplupparna i bildörren så då hjälper inga dyrkar lr nåt Ganska smart faktiskt

Det hindrar inte tjyven att sno bilstereon…
Dessutom så kan tjyven bli förbannad när han inte får igång bilen så han att han trashar den…
Har sett flera exempel på bägge exempel…

jo men bilen e en opel vectra 02 och det e original stereo som e typ inbyggd med AC:n och hela instrumentpanelen plus att den har en sån där löstagbar code front

du kan ju alltid försöka sno den men om du nu lyckas få loss den hel så vad ska du ha den till funkar bara i opel vectra

plus att en biltjuv som räknat med att antingen sno bilen lr stereon och inte lyckas med detta står nog knappast kvar och sparkar och slår på bilen, risken att bli haffad e för stor så detså

Hub
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 816
Member Since:
september 20, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
241488
december 27, 2002 - 9:48 e m
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: [quote=Hub][quote=Metz]våran bil har en finurlig grej , den har en sån här nyckel man trycker på så låser sig bilen (typ som ett larm då bilen blinkar och har sig) men i alla fall trycker man en gång till på ”LÅS” så kopplar den ur allt elektriskt i bilen plus att man inte kan dra upp låsplupparna i bildörren så då hjälper inga dyrkar lr nåt Ganska smart faktiskt

Det hindrar inte tjyven att sno bilstereon…
Dessutom så kan tjyven bli förbannad när han inte får igång bilen så han att han trashar den…
Har sett flera exempel på bägge exempel…

jo men bilen e en opel vectra 02 och det e original stereo som e typ inbyggd med AC:n och hela instrumentpanelen plus att den har en sån där löstagbar code front

du kan ju alltid försöka sno den men om du nu lyckas få loss den hel så vad ska du ha den till funkar bara i opel vectra

plus att en biltjuv som räknat med att antingen sno bilen lr stereon och inte lyckas med detta står nog knappast kvar och sparkar och slår på bilen, risken att bli haffad e för stor så detså

Knarkare får för sig mycket dumma saker i jakt på pengar…
Jag tar inte det ur tomma intet… Har sett det flera gånger att dom slår sönder bilen pga att dom inte får nått…

Mind
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10550
Member Since:
juni 28, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
241558
december 28, 2002 - 12:01 f m
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: annars så kan man ”bränna sönder” ett hänglås, 96% finfödelad rost och 4% aluminium pulver, om jag kommer ihåg rätt. Brinner med ca 2200 grader..borde smälta vilket lås som helst

hur sätter man eld på rost och alu då ??

håller med om att det är pundarna som vandaliserar mest efter fjortisarna 😉

denny wintermo
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 7
Member Since:
april 27, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1264816
april 26, 2011 - 11:14 e m
sp_Permalink sp_Print

går att dyrka alla lås vanliga gäller bara längsta piggen trycka upp den sen få upp resten och äldre bil modeller får man upp med en slö sax utan att förstöra låset. central lås styrs av hydralic o pumpen brukar sitta lätt åtkomligt över vänstra fram däck de e bara skära av slangen o bilen e öppen

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
74 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

AnthonyimamiHC AnthonyimamiHC

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL