February 12, 2003
Elias667 wrote: vad är en E-maxx ? en länk vore fint då jag inte orkar googla själv 😀
Det är en radiostyrd truck!
Själv skulle jag inte köpt en E-Maxx utan en T-Maxx
December 3, 2003
x-per wrote: [quote=Elias667]vad är en E-maxx ? en länk vore fint då jag inte orkar googla själv 😀
Det är en radiostyrd truck!
Själv skulle jag inte köpt en E-Maxx utan en T-Maxx
http://www.hobbex.se/pages/product/product.asp?FolderID=&TreeID=8084&SubTreeID=&ProductID=7387
äsch, E-maxxen accelererar snabbare och är starkare, dessutom är den enklare.(visserligen har t-maxx högre toppfart, men...)
Och detta är en E-maxx om nån vill veta, men jag frågade efter personer som iaf vet var det är för nått..
July 3, 2003
Jag går också och funderar på att köpa en E-Maxx. Skulle vara riktigt kul med en sån till sommaren.. 🙂
Måste sälja min glöd-båt (Kyosho HeatWave) först kanske - Vad kan man begära för en sån tror ni? Kostade väl ca 5000kr ny med radio och andra tillbehör för 4 år sedan..
December 3, 2003
HELIX wrote: Äh du måste ju skaffa den med riktig bränslemotor.. Myyycket bättre drag.. Fast jag vet ju inte så mycket om de speciella bilarna. Jag har iof en Traxxas 4tec som är helt ok.
drag vet jag inte, E-maxxens dubbal 550 motoren har ju mer "torque"-kraft- så den bilen är ju bättre till att köra iriktig teräng med. dessutom kör den ifrån en T-maxx på en bana med mågna kurvor, eftersom den accelererar snabbare än en T-maxx.
Och Iskall, jag skall beställa från http://www.towerhobbies.com i usa, där man kan få en E-maxx för ca 2500kr 😀 , du kanske har lust att vara med på ordern så att vi kan dela på frakten? ...längtar tills i sommar när jag ska bränna runt me min E-maxx(snart min iaf) 8)
July 3, 2003
HELIX wrote: Äh du måste ju skaffa den med riktig bränslemotor.. Myyycket bättre drag.. Fast jag vet ju inte så mycket om de speciella bilarna. Jag har iof en Traxxas 4tec som är helt ok.
Jo, en glöddriven har ju bättre drag och toppfart, men det är också mycket mera pill och slabb med nitrometan och sånt så jag siktar in mig på en eldriven ist.. 🙂
December 3, 2003
Iskall wrote: [quote=HELIX]Äh du måste ju skaffa den med riktig bränslemotor.. Myyycket bättre drag.. Fast jag vet ju inte så mycket om de speciella bilarna. Jag har iof en Traxxas 4tec som är helt ok.
Jo, en glöddriven har ju bättre drag och toppfart, men det är också mycket mera pill och slabb med nitrometan och sånt så jag siktar in mig på en eldriven ist.. 🙂
men som jag har försökt banka in i skallen på er: E-maxxens 550 motorer har mer "drag" än T-maxxen, men lägre toppfart. Den (som jag sagt 2 ggr tidigare) accelererar snabbare än den bräsnledrivna versionen.
July 3, 2003
hehe, jo en elmotor har ju mera vridmoment jämfört med en glödmotor vilket ger bättre bottendrag från start, men sen drar en glödmotor ifrån.. 🙂
fragone: Jag ska kika lite på den där hemsidan.. Skulle vara riktigt najs med en E-Maxx för 2500 ist för 4-4500 som jag har sett den för i Sverige! 🙂
July 3, 2003
fragone wrote: Och Iskall, jag skall beställa från http://www.towerhobbies.com i usa, där man kan få en E-maxx för ca 2500kr 😀 , du kanske har lust att vara med på ordern så att vi kan dela på frakten? ...längtar tills i sommar när jag ska bränna runt me min E-maxx(snart min iaf) 8)
Traxxas E-Maxx - 319,99$ (~2400kr)
Batteripack till bilen - 52,99$ (~400kr)
Laddningsbara batterier till radion - 25,98$ (~200kr)
Totalt: ~3000 utan frakten. (Frakten blir 77,99$ om man beställer 2 av allt.. d.v.s. totalpris med frakt blir ~3300kr var.)
Hur är det mad skatt och tull & sånt? Om man ska betala sånt också så blir det ju inte så mycket billigare än i Sverige.. :/ Är det skatt på en sån här sändning?
Ajja, annars så är det ju ett kap tycker jag! 🙂
December 3, 2003
Iskall wrote: [quote=fragone]Och Iskall, jag skall beställa från http://www.towerhobbies.com i usa, där man kan få en E-maxx för ca 2500kr 😀 , du kanske har lust att vara med på ordern så att vi kan dela på frakten? ...längtar tills i sommar när jag ska bränna runt me min E-maxx(snart min iaf) 8)
Traxxas E-Maxx - 319,99$ (~2400kr)
Batteripack till bilen - 52,99$ (~400kr)
Laddningsbara batterier till radion - 25,98$ (~200kr)
Totalt: ~3000 utan frakten. (Frakten blir 77,99$ om man beställer 2 av allt.. d.v.s. totalpris med frakt blir ~3300kr var.)
Hur är det mad skatt och tull & sånt? Om man ska betala sånt också så blir det ju inte så mycket billigare än i Sverige.. :/ Är det skatt på en sån här sändning?
Ajja, annars så är det ju ett kap tycker jag! 🙂
blir moms ja, 25% Men för mig blev det 3500kr när jag räknade ut det med moms o allt...
EDIT. men det blir ju trots allt en tusenlapp billigare än i sverige 8)
July 3, 2003
fragone wrote: [quote=Iskall][quote=fragone]Och Iskall, jag skall beställa från http://www.towerhobbies.com i usa, där man kan få en E-maxx för ca 2500kr 😀 , du kanske har lust att vara med på ordern så att vi kan dela på frakten? ...längtar tills i sommar när jag ska bränna runt me min E-maxx(snart min iaf) 8)
Traxxas E-Maxx - 319,99$ (~2400kr)
Batteripack till bilen - 52,99$ (~400kr)
Laddningsbara batterier till radion - 25,98$ (~200kr)
Totalt: ~3000 utan frakten. (Frakten blir 77,99$ om man beställer 2 av allt.. d.v.s. totalpris med frakt blir ~3300kr var.)
Hur är det mad skatt och tull & sånt? Om man ska betala sånt också så blir det ju inte så mycket billigare än i Sverige.. :/ Är det skatt på en sån här sändning?
Ajja, annars så är det ju ett kap tycker jag! 🙂
blir moms ja, 25% Men för mig blev det 3500kr när jag räknade ut det med moms o allt...
EDIT. men det blir ju trots allt en tusenlapp billigare än i sverige 8)
Met det paket jag räknat på så blir det ca 4050kr med moms och frakt.. Det är ju ändå minst en tusenlapp billigare än i Sverige med dubbla batteriaccar och laddningsbara till radion. 🙂
Jag måste nog först sälja min Kyosho HeatWave - Vad kan man begära för en sån tror du? Kostade väl ca 5000kr ny med radio och andra tillbehör för 4 år sedan..
October 11, 2002
Du ska ju ta och skaffa dig en bensin-bil istället, mycket bättre drag.
Min granne, som är 28 år och har barnasinnet kvar 🙄 , har en bensinare som han har mekat och trixat med ett bra tag, den gör 90-100km/h utan tvekan på bra underlag. Jobbigt bara när gasreglaget på bilen fastnade på toppfart... bara att låta den köra i full fart in i skogen och sen gå och leta efter den..
March 19, 2003
Jiggly wrote: Du ska ju ta och skaffa dig en bensin-bil istället, mycket bättre drag.
Min granne, som är 28 år och har barnasinnet kvar 🙄 , har en bensinare som han har mekat och trixat med ett bra tag, den gör 90-100km/h utan tvekan på bra underlag. Jobbigt bara när gasreglaget på bilen fastnade på toppfart... bara att låta den köra i full fart in i skogen och sen gå och leta efter den..
Antar att du menar nån 1:5 bensin bil.
De där med acc är de inte snabbare på.
Fan så jävla sugen på en 1:5'a med vanlig soppa så man slipper slabba och kleta så mycket.
Hmm gör inte serpent bilar upp imot 200km/t?
December 3, 2003
Angående hastighet.., dels så använder man inte en monstertruck till att enbart köra fort med, vilket man gör med bilarna ni pratade om, dessutom ligger hastighetsrekårdet för en r/c bil runt 170km/h och då med en borstlös ELmotor
EDIT: Säljs heatwawen(stavfel) ny fortfarande?, isåfall är det ju bara att kolla det priset, och sedan gå ner en bit.
March 19, 2003
copulator wrote: har en 1:5 bil går på olje bladad bensin 2% skiv bromsar mycket lull lul.
nackdel stor och tung. kul pryl. har opel calibra caros
Mjo det är väll nå liknande moppe/gräsklippare/motorsågs motor på dem.
Är inte så hajj på motorer men de är väll 2-takts eller va de heter?
Mjo de väger som sagt en hel del och råkar man köra in i nått så går de ofta fort och de blir rätt kraftigt med den tyngden så att servon och bärarmar lätt kan ryka.
Vad pyntade du för den ?
1 Guest(s)