February 10, 2004
Nu har dom lyckats få in E-game, eller E-Sport som de även kallas som en officiell gren i OS i Augusti.
http://www.fragbite.se/?newsID=13883
Vad tycker ni NHare om detta?
Är e-sport verkligen någonting som borde finnas i OS?
/Adde
Combat wrote: Nu har dom lyckats få in E-game, eller E-Sport som de även kallas som en officiell gren i OS i Augusti.
http://www.fragbite.se/?newsID=13883
Vad tycker ni NHare om detta?
Är e-sport verkligen någonting som borde finnas i OS?/Adde
Tokerier..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 14, 2002
Ang wrote: Jo de borde absolut finnas med. Olympiaden grundades dels för att länderna skulle ha något fredligt gemensamt evangemang och E-sport är betydligt bredare än någon annan gren bland länderna. D vs e-sport är mer givet än någon annan gren egentligen.
What ever makes you sleep at night.
February 10, 2004
haha, cs är typ de spelet som "gav e-sport ett ansikte"... lirar mkt själv, så tkr de e roligt, men jag vetti tusan om jag skulle springa hem å sätta mig vid tvn för att se sverige-belgien i en cs match, eller nått annat spel. frågan är ju hur E-sport kmr att bli i framtiden, kmr de bli som typ fotboll/hockey så man kan köpa å sälja spelare? 😛
October 16, 2003
Combat wrote: haha, cs är typ de spelet som "gav e-sport ett ansikte"... lirar mkt själv, så tkr de e roligt, men jag vetti tusan om jag skulle springa hem å sätta mig vid tvn för att se sverige-belgien i en cs match, eller nått annat spel. frågan är ju hur E-sport kmr att bli i framtiden, kmr de bli som typ fotboll/hockey så man kan köpa å sälja spelare? 😛
I sverige kanske det var CS, men kolla korea...
February 10, 2004
Callister wrote: Jorå polaren ska dit och spela med sin klan (fnatic).
Counter-Strike alltså.
Spelet börjar bli lite gammalt nu, men det finns ju indiktioner att man kommer bredda e-sporten med andra spel så man får ju hoppas.
coolt, :bgrin: jag vet ju inte exakt vilka spel som kmr att spelas, men cs är et garanterat tänkbart alternativ iaf, trotts sina 8år på nacken... kan tänka mig ungefär samma spel som körs på CPL.
July 27, 2002
Marcan- wrote:
Hos Clanbase berättar GGL att esporten kommer vara en del av välkomstevenemanget i Peking i augusti.
Vet inte vad du fick Officiell gren ifrån?
Precis. Anledningen till att det blev såhär är Kina's kärlek till e-sport. Det står säkert på fragbite, besöker inte det fjortisträsket. Bara ett "welcome" play, men det hindrar ju inte dem från att spika den som en vanlig turnering, bara inte en OS-gren..
July 27, 2002
fisken wrote: Starcraft kommer garanterat finnas med tror jag. Koreanerna är grymma!!! Finns egen TV-kanal som sänder i princip enbart starcraft matcher..
Japp. De visar även cs-matcherna på tv.
De är riktiga kändisar där nere. Kompisen är ofta i Asien och det är livvakt som gäller då! Kommer fram folk på gatan och vill ha autografer. 🙂
2 Guest(s)