April 13, 2007
Mean Machine wrote: Shinto finns redan.
Intressant läsning om Shinto på wikipedia. Hade inte en aning om det. :bok:
D3mpa wrote: Förstår mig inte på människor som har typ 50 lampor tända i huset när de endast använder 3, idioter.
Eller när en familj där varje familjemedlem har en tv var men sen sitter alla och kollar på samma program men på varsin tv.OCH nånting jag stör mig enormt j**la mycket på.
EN som har värsta motorn till sin bil som dricker satans mycket men sen när bensinen höjs med en krona så börjar denna snacka som om det vore världens undergång. Byt bil då ditt j**la miffo!!1
Kan inte annat än hålla med. Har aldrig förstått varför man ska ha lampor i fönstren, dessutom i ett rum man inte befinner sig i.
Har man råd att ha onödiga lampor tända är inte energiskatten tillräckligt hög.
February 12, 2003
D3mpa wrote: EN som har värsta motorn till sin bil som dricker satans mycket men sen när bensinen höjs med en krona så börjar denna snacka som om det vore världens undergång. Byt bil då ditt j**la miffo!!1
Låt mig gissa... Du har inte körkort, du bor hemma och är arbetslös, alternativt har gångavstånd till jobbet.
Bensinpriserna är omotiverat höga, det är typ 300% skatt på skiten, och till vilken nytta? Jag ser inte hur miljön blir bättre av att staten tar mina bensinpengar och skickar till utlandet i form av bistånd... 🙄
Sedan finns det en sak som varenda miljöfascist verkar ha missat med bilar; det går att ha roligt med dem, bara för att miljömupparna har varit för upptagna med att sitta och krama sina träd och missat allt det roliga ska de förstöra för alla andra. Utöver nöjesåkandet finns faktiskt en "liten" grupp människor som behöver sin bil till och från jobbet (inte minst där folk faktiskt har långt till jobbet, typ Norrland) och drabbas hårt om de måste köra 80 mil i veckan till jobbet om bensinpriserna höjs med två spänn litern. Att dessutom försöka sälja bilen till ett skäligt pris i nuläget är dessutom mer eller mindre omöjligt, om man vill byta till något som går snålare.
Jag tror bara att miljömongona har jävligt gott om fritid (ett säkert tecken på att de inte får ligga) och aldrig har haft kul i sitt liv, och därför ska förstöra för alla som försöker ha kul på ett sätt eller annat. Varför har elen blivit så fantastiskt miljöfarlig på ett par år att den behöver straffskattas 400% i likhet med bensinen?
Inför ett reservat för alla miljömänniskor, sätt dem i Himalaya, där de slipper se bilar eller el, eller något som kan få dem att reagera negativt.
April 13, 2007
Mean Machine wrote: Låt mig gissa... Du har inte körkort, du bor hemma och är arbetslös, alternativt har gångavstånd till jobbet.
Bensinpriserna är omotiverat höga, det är typ 300% skatt på skiten, och till vilken nytta? Jag ser inte hur miljön blir bättre av att staten tar mina bensinpengar och skickar till utlandet i form av bistånd... 🙄
Sedan finns det en sak som varenda miljöfascist verkar ha missat med bilar; det går att ha roligt med dem, bara för att miljömupparna har varit för upptagna med att sitta och krama sina träd och missat allt det roliga ska de förstöra för alla andra. Utöver nöjesåkandet finns faktiskt en "liten" grupp människor som behöver sin bil till och från jobbet (inte minst där folk faktiskt har långt till jobbet, typ Norrland) och drabbas hårt om de måste köra 80 mil i veckan till jobbet om bensinpriserna höjs med två spänn litern. Att dessutom försöka sälja bilen till ett skäligt pris i nuläget är dessutom mer eller mindre omöjligt, om man vill byta till något som går snålare.
Jag tror bara att miljömongona har jävligt gott om fritid (ett säkert tecken på att de inte får ligga) och aldrig har haft kul i sitt liv, och därför ska förstöra för alla som försöker ha kul på ett sätt eller annat. Varför har elen blivit så fantastiskt miljöfarlig på ett par år att den behöver straffskattas 400% i likhet med bensinen?
Inför ett reservat för alla miljömänniskor, sätt dem i Himalaya, där de slipper se bilar eller el, eller något som kan få dem att reagera negativt.
Miljön blir bättre när bilkörandet minskar, vilket den gör när skatten höjs. Min åsikt är dock att den är tillräckligt hög nu, eller kanske lite för hög.
Det var tänkt att trängselavgifterna skulle gå till kollektivtrafiken, dock valde de nyvalda att lägga nästan alla pengarna på en ny väg. Om "miljömongona" hade fått som de vill, så hade mer pengar lagts på kollektivtrafik så att fler fick den möjligheten.
El i sig är inte miljöfarlig, däremot om den kommer från kolkraft. Ju mer el som används desto mindre räcker den miljövänligare elen till, och mer kolkraftsel behövs. Möjligheterna till energibesparing i Sverige är enorma, svårigheterna är att få människor och företag till att vilja.
Problemet med ett reservat är att miljöförstöringen inte stannar kvar där den gjordes.
February 12, 2003
emokid wrote: Miljön blir bättre när bilkörandet minskar, vilket den gör när skatten höjs. Min åsikt är dock att den är tillräckligt hög nu, eller kanske lite för hög.
Det var tänkt att trängselavgifterna skulle gå till kollektivtrafiken, dock valde de nyvalda att lägga nästan alla pengarna på en ny väg. Om "miljömongona" hade fått som de vill, så hade mer pengar lagts på kollektivtrafik så att fler fick den möjligheten.
El i sig är inte miljöfarlig, däremot om den kommer från kolkraft. Ju mer el som används desto mindre räcker den miljövänligare elen till, och mer kolkraftsel behövs. Möjligheterna till energibesparing i Sverige är enorma, svårigheterna är att få människor och företag till att vilja.
Problemet med ett reservat är att miljöförstöringen inte stannar kvar där den gjordes.
Hur blir miljön bättre av att bilkörning minskar?
Att trängselavgifterna gick till helt annat var ju inte direkt oväntat, vet inte vem som var blåögd nog att tro att något som lovas faktiskt händer... Vägskatt betalar jag också en hel del varje år, och hur mycket av det går till vägarna? Jag vill minnas att det är runt 10%, resten går till att sätta upp kameror runtom i Stockholm som går miljoner i förlust varje månad...
Sedan, varför i helsike ska Sverige köpa in polsk kolkraft när det finns gott om kärnkraftverk (även om svensk säkerhet är värdelös) som inte smutsar ner och producerar helvetiska summor energi? Ännu löjligare är det att motivera energipriserna med miljöskatter och skit när det är utlandet som tar hand om alla avfall... Sen att samma krockmongon som sitter i regeringen vill bygga ut vindkraftverk är helt upp till de själva, det går väl åt en veckas elproduktion att bara snurra igång en sån där ful sate som dessutom låter som ett tröskverk.
Problemet med Sverige är inte motivationen att göra miljön bättre, det är snarare att alla är för motiverade och tror att de kan göra en skillnad i det globala perspektivet, och det kommer inte hända. Ta bara kvicksilverförbudet som kommer nu, allt för att rädda världen (och försätta den i mörker på samma gång när de hederliga glödlamporna som inte förstört världen har funnits i 120 år ska försvinna).
Ta en rast, häll lite bensin i din grannes rabatt eller något. Världen är inte ditt ansvar.
April 24, 2007
Mean Machine wrote: Låt mig gissa... Du har inte körkort, du bor hemma och är arbetslös, alternativt har gångavstånd till jobbet.
Bensinpriserna är omotiverat höga, det är typ 300% skatt på skiten, och till vilken nytta? Jag ser inte hur miljön blir bättre av att staten tar mina bensinpengar och skickar till utlandet i form av bistånd... 🙄
Sedan finns det en sak som varenda miljöfascist verkar ha missat med bilar; det går att ha roligt med dem, bara för att miljömupparna har varit för upptagna med att sitta och krama sina träd och missat allt det roliga ska de förstöra för alla andra. Utöver nöjesåkandet finns faktiskt en "liten" grupp människor som behöver sin bil till och från jobbet (inte minst där folk faktiskt har långt till jobbet, typ Norrland) och drabbas hårt om de måste köra 80 mil i veckan till jobbet om bensinpriserna höjs med två spänn litern. Att dessutom försöka sälja bilen till ett skäligt pris i nuläget är dessutom mer eller mindre omöjligt, om man vill byta till något som går snålare.
Jag tror bara att miljömongona har jävligt gott om fritid (ett säkert tecken på att de inte får ligga) och aldrig har haft kul i sitt liv, och därför ska förstöra för alla som försöker ha kul på ett sätt eller annat. Varför har elen blivit så fantastiskt miljöfarlig på ett par år att den behöver straffskattas 400% i likhet med bensinen?
Inför ett reservat för alla miljömänniskor, sätt dem i Himalaya, där de slipper se bilar eller el, eller något som kan få dem att reagera negativt.
Bara att hålla med :square:
January 18, 2004
Contiz wrote: The planet is fine.
http://www.youtube.com/watch?v.....ScDfYzMEEw
:worship:
April 13, 2007
Mean Machine wrote: Hur blir miljön bättre av att bilkörning minskar?
Att trängselavgifterna gick till helt annat var ju inte direkt oväntat, vet inte vem som var blåögd nog att tro att något som lovas faktiskt händer... Vägskatt betalar jag också en hel del varje år, och hur mycket av det går till vägarna? Jag vill minnas att det är runt 10%, resten går till att sätta upp kameror runtom i Stockholm som går miljoner i förlust varje månad...
Sedan, varför i helsike ska Sverige köpa in polsk kolkraft när det finns gott om kärnkraftverk (även om svensk säkerhet är värdelös) som inte smutsar ner och producerar helvetiska summor energi? Ännu löjligare är det att motivera energipriserna med miljöskatter och skit när det är utlandet som tar hand om alla avfall... Sen att samma krockmongon som sitter i regeringen vill bygga ut vindkraftverk är helt upp till de själva, det går väl åt en veckas elproduktion att bara snurra igång en sån där ful sate som dessutom låter som ett tröskverk.
Problemet med Sverige är inte motivationen att göra miljön bättre, det är snarare att alla är för motiverade och tror att de kan göra en skillnad i det globala perspektivet, och det kommer inte hända. Ta bara kvicksilverförbudet som kommer nu, allt för att rädda världen (och försätta den i mörker på samma gång när de hederliga glödlamporna som inte förstört världen har funnits i 120 år ska försvinna).
Ta en rast, häll lite bensin i din grannes rabatt eller något. Världen är inte ditt ansvar.
Har för mig du inte tror på global uppvärmning, så att svara på hur miljön blir bättre av mindre bilkörande är onödigt, men redan gjort. Ni andra, som kanske kör med e85 bör tänka på att ni då inte bara bidrar till uppvärmning, utan även att svensk (och andra länders) urskog skövlas och därmed ökar riskerna för många utrotningshotade arter. Svälten ökar åxå pga höjda matpriser. Diesel dödar Österjön.
Det är numera upp till var och en vart man vill köpa sin el från. Man kan välja ett elbolag som inte säljer kolkraft, eller vindkraft om man inte tycker om det.
Även om inte Sverige påverkar världen speciellt mycket så måste vi göra våran del. Det kan vi inte om vi inte börjar göra förändringar. Något som vi däremot påverkar mycket är Östersjön, som snart är död.
Sverige blir inte mörkt för att glödlamporna förbjuds. Det finns ju lågenergilampor och leds. Men ett förbud är nödvändigt eftersom många köper glödlampor trots att de ger en högre kostnad och inköp måste göras oftare. Sån elförbrukning är såklart helt onödig, och om den inte fanns skulle inte lika mycket kolkraftsel behövas.
February 12, 2003
emokid wrote: Har för mig du inte tror på global uppvärmning, så att svara på hur miljön blir bättre av mindre bilkörande är onödigt, men redan gjort. Ni andra, som kanske kör med e85 bör tänka på att ni då inte bara bidrar till uppvärmning, utan även att svensk (och andra länders) urskog skövlas och därmed ökar riskerna för många utrotningshotade arter. Svälten ökar åxå pga höjda matpriser. Diesel dödar Österjön.
Varmare blir det ju, men jag har väldigt svårt att se att det är människans fel.
Jag kör bensin om vintrarna och E85 om somrarna, eftersom det blir ungefär 40:- billigare per tank för min del. Arter utrotas dagligen, återigen utan att människan är inblandad, och jag ställer gladeligen upp och utrotar lite människor. Nämnde någon att överbefolkning är ett problem förresten? Du kanske vill sympatisera lite åt det hållet också.
February 12, 2003
Shikar wrote: Mean Machine: det var jag som nämnde att överbefolkning är ett problem, men jag går inte så långt att jag tar kål på de som redan lever bland oss. 😉
Det är mycket möjligt att det var du som skrev det, jag har inte läst tråden så noga om jag ska vara ärlig.
Jag dödar inte heller någon aktivt, men om några stackars brasilianer dör dagligen på grund av Etanolindustrin hjälper jag gärna till.
February 12, 2003
D3mpa wrote: Nej, men om du tycker folk ska dö för att du ska ha det bra kanske några får det bättre om du dör?
Jag skrev att jag gladeligen tankar etanol så länge det finns, att folk dör som en konsekvens av det är inte mitt fel.
EDIT: Sen kan jag upplysa att folk runtomkring i världen dör hela tiden, helt utan min, eller några andra européers inblandning, kanske borde jag ta skulden för det också?
April 13, 2007
Mean Machine wrote: Varmare blir det ju, men jag har väldigt svårt att se att det är människans fel.
Jag kör bensin om vintrarna och E85 om somrarna, eftersom det blir ungefär 40:- billigare per tank för min del. Arter utrotas dagligen, återigen utan att människan är inblandad, och jag ställer gladeligen upp och utrotar lite människor. Nämnde någon att överbefolkning är ett problem förresten? Du kanske vill sympatisera lite åt det hållet också.
Du kan mycket väl ha rätt i att det inte är människans fel att det blir varmare, utan att det är pga solens aktivitet och jordens förhållande gentemot solen. Detta gör det däremot inte mindre viktigt att minska människans teoretiska påverkan på klimatet. Att jorden går mot en istid så småningom är naturligt, dock vill vi inte att detta händer allt för snart. Om det händer om 1000år när alla ha ett eget rymdskepp gör inte lika mycket. Så för att förlänga den tid vi har på oss att bygga rymdskepp, bör vi göra allt vi kan för att bromsa denna naturliga effekt. Alltså, minska sådant som kan snabba upp den globala uppvärmningen.
Du kan även mycket väl ha rätt i att arter utrotas dagligen utan att det är människans fel. Problemet är dock att ekosystemet inte hinner anpassa sig till de snabba förändringar som nu sker med människans hjälp.
Överbefolkningen är definitivt ett problem. Subventionering av preventivmedel tycker jag borde vara lämpligt. Dock är det inte ett så stort problem i Sverige, så att ha det som ulandsbistånd kunde vara lämpligt.
January 18, 2003
Mean Machine wrote: Hur blir miljön bättre av att bilkörning minskar?
Att trängselavgifterna gick till helt annat var ju inte direkt oväntat, vet inte vem som var blåögd nog att tro att något som lovas faktiskt händer... Vägskatt betalar jag också en hel del varje år, och hur mycket av det går till vägarna? Jag vill minnas att det är runt 10%, resten går till att sätta upp kameror runtom i Stockholm som går miljoner i förlust varje månad...
Sedan, varför i helsike ska Sverige köpa in polsk kolkraft när det finns gott om kärnkraftverk (även om svensk säkerhet är värdelös) som inte smutsar ner och producerar helvetiska summor energi? Ännu löjligare är det att motivera energipriserna med miljöskatter och skit när det är utlandet som tar hand om alla avfall... Sen att samma krockmongon som sitter i regeringen vill bygga ut vindkraftverk är helt upp till de själva, det går väl åt en veckas elproduktion att bara snurra igång en sån där ful sate som dessutom låter som ett tröskverk.
Problemet med Sverige är inte motivationen att göra miljön bättre, det är snarare att alla är för motiverade och tror att de kan göra en skillnad i det globala perspektivet, och det kommer inte hända. Ta bara kvicksilverförbudet som kommer nu, allt för att rädda världen (och försätta den i mörker på samma gång när de hederliga glödlamporna som inte förstört världen har funnits i 120 år ska försvinna).
Ta en rast, häll lite bensin i din grannes rabatt eller något. Världen är inte ditt ansvar.
WORD
1 Guest(s)