December 6, 2006
emokid wrote: ... Vad är böndernas åsikt? Visst är det så att ekologiskt innebär att djuren plågas mer av flugor å mygg? Något man kan göra åt det?
Shikar wrote: Där var frågan.
Nu har jag inte direkt någon koll på ekologiska gårdar p.g.a ingen av gårdarna jag arbetar på är det, men varför skulle djuren "plågas" mer av flugor och mygg bara för dom är ekologiska ? Tror du myggen väljer kor som just är eko ? 😛
Eller tänker du på att gårdar som är eko. inte får ta hjälp av flugmedel ?
Vet faktiskt inte själv om gårdarna får använda flugspray och liknande.. får fråga chefens fru som är djurinspektör för Aranea Certifiering. ( KRAV )
September 5, 2001
Så länge det ser ut såhär: (jag har för mig detta är ETT ögonblick enbart)
[Image Can Not Be Found]
över USA så anser jag att allt annat är bara bullshit. Tråkigt att man ska hjärntvätta svensson och trycka på han att bilen är dålig! Visst, man behöver ju inte överkonsumera eller köra extremt omiljövänligt "just för att" men jag tycker det är så sjukt löjligt med allt miljösnack, snart tröttnar jag ordentligt...
March 14, 2001
Kolla på den här videon över USAs flygtrafik, ganska ball men skrämmande att så mycket plan är uppe i luften per ~dygn:
http://users.design.ucla.edu/~.....color.html
September 5, 2001
emokid wrote: Varför skulle vi inte släcka ner?
Så du menar att du kommer släcka ner, trotts det du ser ovanför?
Det innebär att du har gått på detta enorma PR jippo?
Det är ju rätt kul. I Sverige köper vi mycket ekologiskt, i Sverige äter vi inte mycket kött, i Sverige beskattar vi bensin och speciellt DISEL väldigt högt. I Sverige kommer svenska transportföretag att lägga ner verksamheten om vi slutar konsumera kött. I Sverige lägger vi ner enorma mängder med pengar på återvinningsbar energi.
I USA flyger cirka 19 000 flygplan per dag, i USA säger man "det är lungt, Svenskarna tänker på miljön.. vi behöver inte oroa oss", tills nyligen kostade en liter bensin cirka 5 kr i USA. I USA skrattar man åt Sverige som bygger kvarnar och bygger rediga kärnkraft och gasverk samt underhåller sina nuvarande kolkraftverk.
Detta är bara några saker som man kan ha i åtanke nästa gång du hör den där reklamen...
Jag säger inte att alla bara ska skita i det, och jag vet att många bäckar små... men ärligt talat? Det är ganska uppenbart att just nu är det dog eat dog. EU går åt rätt håll. Jag hade nån sorts poäng men nu har jag tappat bort det. god natt
February 12, 2003
hawkie wrote: I USA flyger cirka 19 000 flygplan per dag, i USA säger man "det är lungt, Svenskarna tänker på miljön.. vi behöver inte oroa oss", tills nyligen kostade en liter bensin cirka 5 kr i USA. I USA skrattar man åt Sverige som bygger kvarnar och bygger rediga kärnkraft och gasverk samt underhåller sina nuvarande kolkraftverk.
Kärnkraft är ju den överlägset effektivaste energikällan, bara Sverige som fått för sig att åtta miljarder vindkraftverk är bättre.
Sedan har vi ju det att det inte finns något samband mellan uppvärmning och CO2. Den enda som sitter och gnider händerna och klappar Sverige på ryggen är nog Al Gore.
April 13, 2007
hawkie wrote: Så du menar att du kommer släcka ner, trotts det du ser ovanför?
Det innebär att du har gått på detta enorma PR jippo?
Det är ju rätt kul. I Sverige köper vi mycket ekologiskt, i Sverige äter vi inte mycket kött, i Sverige beskattar vi bensin och speciellt DISEL väldigt högt. I Sverige kommer svenska transportföretag att lägga ner verksamheten om vi slutar konsumera kött. I Sverige lägger vi ner enorma mängder med pengar på återvinningsbar energi.
I USA flyger cirka 19 000 flygplan per dag, i USA säger man "det är lungt, Svenskarna tänker på miljön.. vi behöver inte oroa oss", tills nyligen kostade en liter bensin cirka 5 kr i USA. I USA skrattar man åt Sverige som bygger kvarnar och bygger rediga kärnkraft och gasverk samt underhåller sina nuvarande kolkraftverk.
Detta är bara några saker som man kan ha i åtanke nästa gång du hör den där reklamen...
Jag säger inte att alla bara ska skita i det, och jag vet att många bäckar små... men ärligt talat? Det är ganska uppenbart att just nu är det dog eat dog. EU går åt rätt håll. Jag hade nån sorts poäng men nu har jag tappat bort det. god natt
Det handlar igentligen inte om att spara energi. Utan om att visa att man står bakom de politiker som försöker få fram ett bra klimatavtal. Om det är väldigt många som släcker ner så blir det tydligt att alla dessa människor världen runt står enade i sitt krav på bättre miljöhänsyn.
Precis det att du är kritisk över att flyget inte miljöbeskattas är ett väldigt bra argument för att du ska vara med! Just att flyget ska involveras i ett nytt klimatavtal är ju jätteviktigt!
October 16, 2003
emokid wrote: Det handlar igentligen inte om att spara energi. Utan om att visa att man står bakom de politiker som försöker få fram ett bra klimatavtal. Om det är väldigt många som släcker ner så blir det tydligt att alla dessa människor världen runt står enade i sitt krav på bättre miljöhänsyn.
Precis det att du är kritisk över att flyget inte miljöbeskattas är ett väldigt bra argument för att du ska vara med! Just att flyget ska involveras i ett nytt klimatavtal är ju jätteviktigt!
Är det inte lättare att bara hålla folkomröstning?
2 Guest(s)