Earthlings|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Earthlings
Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 8, 2007 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Kollade precis på: http://video.google.com/videop.....3661048967

sorgligt :/

för er som inte sett den; kolla, det är värt det.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1123008
March 9, 2007 - 12:39 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kollade bara på tjugo minuter av den, men jag mår så dåligt att jag inte klarar mer. Jag hoppas verkligen, verkligen att jag inte drömmer om detta inatt, det var fruktansvärt att se det lilla av filmen jag såg.

Du kanske ska varna om att det är riktigt otrevligt att se det, men att det är intressant?

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1123010
March 9, 2007 - 12:55 am
sp_Permalink sp_Print

Börjar rysa då filmen stinker propaganda från greenpeace och andra organisationer.. Vad är så nytt och frukansvärt med denna film?
Människor är idioter och kommer troligtvis alltid vara det.

Misshandel av djur gillar jag inte, men jag skulle aldrig sluta äta kött osv bara för det.

roxerthedead
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 569
1123016
March 9, 2007 - 6:13 am
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: Jag kollade bara på tjugo minuter av den, men jag mår så dåligt att jag inte klarar mer. Jag hoppas verkligen, verkligen att jag inte drömmer om detta inatt, det var fruktansvärt att se det lilla av filmen jag såg.

Exakt så kände jag också. Jag såg till när de dödade hunden i pressen.. sen fick jag så ont i magen att jag inte klarade mer.

Vadå propaganda? Jag tänker inte sluta äta kött, men det finns mer humana sätt att döda djuren på än att stampa på dem och slänga de i väggen.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1123026
March 9, 2007 - 6:58 am
sp_Permalink sp_Print

Eller så slutar man äta kött så bidrar man inte till att folk håller på sådär...

Bjornstrom
Member
Medlem
1123037
March 9, 2007 - 8:01 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Eller så slutar man äta kött så bidrar man inte till att folk håller på sådär...

Och vad ska man äta då, sallad resten av livet? Sen går det att skjuta och fixa eget kött, men ni där nere har väl aldrig förstått er på det? laugh

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1123082
March 9, 2007 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Eller så slutar man äta kött så bidrar man inte till att folk håller på sådär...

Sluta köpa kött från osäkra källor kanske, att sluta äta kött överhuvudtaget är ju bara löjligt.

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
1123092
March 9, 2007 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kommer inte sluta äta kött helt och hållet, men som Polekatt säger, köper bara från säkra källor.
Har jobbat på scan och vet att det går fan så mycket mildare till där, djuren är ju inte ens döda när dom hänger upp dom och skär halsen och tömmer dom på blod i den där filmen.

Bjornstrom
Member
Medlem
1123100
March 9, 2007 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn wrote: Jag kommer inte sluta äta kött helt och hållet, men som Polekatt säger, köper bara från säkra källor.
Har jobbat på scan och vet att det går fan så mycket mildare till där, djuren är ju inte ens döda när dom hänger upp dom och skär halsen och tömmer dom på blod i den där filmen.

Vem säger att det är likadan behandling nu, och vem säger att det är så på alla scan fabriker?

Finns det några 'säkra källor' skeptisk till det om man inte gör allt själv.

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
1123109
March 9, 2007 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=SoulBurn]Jag kommer inte sluta äta kött helt och hållet, men som Polekatt säger, köper bara från säkra källor.

Vem säger att det är likadan behandling nu, och vem säger att det är så på alla scan fabriker?

Finns det några 'säkra källor' skeptisk till det om man inte gör allt själv.

Vem säger att det inte är likadan behandling nu? Jag kan självklart inte prata för alla jävla scanfabriker som finns, eller andra slakterier runt om i världen heller, förstår väl vem som helst. Men om det är så på scan här så är sannolikheten ganska stor att det är likadant på andra scanfabriker.

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1123113
March 9, 2007 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Så jävla tragiskt. Såg också ungefär tills när hunden åkte ner i pressen. Det var för jävligt. Glad att det inte var något ljud.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1123121
March 9, 2007 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Polekatt wrote: att sluta äta kött överhuvudtaget är ju bara löjligt.

Jag tycker dessa argument är löjliga, och jag tycker hela allmänt bygger på såna här. Tycker ni något är löjligt kan ni väl åtminstone försöka motivera varför.

Vill man inte äta kött äter man inte kött, vill man äta kött gör man det. Jag äter kött, men jag ser ingen anledning att kalla folk som inte äter kött löjliga för det.

Coore har ju dessutom andra sätt att få i sig mineraler, nämligen genom hans ölkonsumtion som nått astronomiska höjder (det är därför han inte skriver nånting för tillfället, då han ligger däckad under soffan med Gudryn Schyman).

Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 505
1123418
March 11, 2007 - 11:05 am
sp_Permalink sp_Print

:cy: cry

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1123429
March 11, 2007 - 11:53 am
sp_Permalink sp_Print

Ids inte titta på propagandafilmen, men att sluta äta kött för att vissa slakterier och djurhållare missköter sej känns lite naivt i mina ögon.
Det kommer alltid att finnas brutala korkskallar i alla brancher.
Personligen klurar jag lite på att starta en motpolsorganisation mot militanta veganer.. Typ AktionsGruppen Grönsakernas BefrielseFront.. AGGBF..
I Planerna ingår att minst en gång i veckan kapa en frukt/grönsaksbil och släppa ut alla frukter/grönsaker som fraktas runt vägarna till okänd destination för att sluta som mat på bordet hos någon grym vegetarian. Tänk vad de stackars frukt/grönsakerna skall lida i sina kylbilar..
😉

"Släpp gurkorna loss det är vår"

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1123437
March 11, 2007 - 12:52 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Ids inte titta på propagandafilmen, men att sluta äta kött för att vissa slakterier och djurhållare missköter sej känns lite naivt i mina ögon.
Det kommer alltid att finnas brutala korkskallar i alla brancher.
Personligen klurar jag lite på att starta en motpolsorganisation mot militanta veganer.. Typ AktionsGruppen Grönsakernas BefrielseFront.. AGGBF..
I Planerna ingår att minst en gång i veckan kapa en frukt/grönsaksbil och släppa ut alla frukter/grönsaker som fraktas runt vägarna till okänd destination för att sluta som mat på bordet hos någon grym vegetarian. Tänk vad de stackars frukt/grönsakerna skall lida i sina kylbilar..
😉

"Släpp gurkorna loss det är vår"

Vilket får mig att tänka på en konversation i Coupling:
Jane: ... Brains are overrated. many plants don't have brains. Have you thought about that?
Oliver: Why can't talk I talk normally to women? I'm fairly used to have a pare of speech
Jane: You talked to the ladies at the supermarket...
Oliver that's easy I don't want to sleep with them. *silence* OK, i'm gonna put down my head on the table, you can slip away in your own time.
Jane: What? you can't talk to people if want to have sex with them?
Oliver: Please leave me here to die, save yourself!
Jane: Isn't that a bit of a problem?
Oliver: Do you really think it might be? I wasn't sure so thsnkd for clearing that up.
Jane: I can still talk to you, even if I wanted to have sex with you
Oliver: *silcence* ... *sigh* Ever get the feeling your spinning away into a big black void of failure, loneliness and despair and there's just one last scream ...
Jane: Everybody feels like that, that's normal. You just get up and have breakfast.
Oliver: ... Many plants?
Jane: What?
Oliver: Many plants don't have brains?
Jane: Exactly.
Oliver: Jane, no plants have brains.
Jane: Yet, they have their own wisdom.
Oliver: What wisdom?
Jane: The wisdom of plants.
Oliver: What wisdom is that?
Jane: It's very deep, Oliver. It's very spiritual. it's so typically planty.
Oliver: You're making this up!
Jane: No I'm not! it's a philosophy. I've thought of a lot of philosophies. It's one of the things people really notice about me.
Oliver: So you follow the philosophy of plants?
Jane: I'm a committed vegetarian.
Oliver: Really?
Jane: It's a life choice.
Oliver: So let me get this straight. You believe in the wisdom and philosophy of plants...
Jane: Yes I do Oliver. I absolutely do.
Oliver: So you eat them?
Jane: Let me get this straight. You're a heterosexual man.
Oliver: Yeah...
Jane: ... but you can't talk to women?
Oliver: OK ... we kind of got one and each there, didn't we?

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 335
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL