November 18, 2003
Ett tag sen man skrev här..men men
Fick en lapp från skatteverket igår på att jag ska betala skatt på nåt jag hade tjänat 17kr på, skatten var 2kr :S
Alltså inget emot skatteverket eller nåt sånt, bara bra att dom finns men liksom har dom inget bättre för sig.
Det värsta är att jag inte har avrit närheten av skattegränsen för i år, tror inte jag har tjänat mer än 7000 för sommarjobbet gränsen ligger på 16700.
Där ser man var skattepengarna går till.
March 20, 2001
Dehman wrote: Jag fick också lapp om att jag skulle betala 10kr. Men behöver inte betala då beloppet understiger 100kr.
precis. överstiger beloppet inte en viss summa så behöver man inte betala det. Det är som jag fick. Ifjol fick jag bakskatt på 17:- eller nått sånt och iår på lite över 1000:-. Så ifjol behövde jag inte betala in något men iår får jag betala årets samt kvarstående belopp från tidigare år.
April 20, 2005
January 4, 2001
Zmozie wrote: Tycker det är lite illa att man ska behöva skatta på sina pengar, när man inte ens jobbar. Jag fick 13kr i skatt pga. att jag har 20000kr på banken :arg:
Men då är det väl så att du får skatta för att pengarna växer på banken? Så det är ju inte så att om du har 20 000:- på banken så får du skatta tills du inte har några pengar kvar..
April 20, 2005
Coore wrote: [quote=Zmozie]Tycker det är lite illa att man ska behöva skatta på sina pengar, när man inte ens jobbar. Jag fick 13kr i skatt pga. att jag har 20000kr på banken :arg:
Men då är det väl så att du får skatta för att pengarna växer på banken? Så det är ju inte så att om du har 20 000:- på banken så får du skatta tills du inte har några pengar kvar..
Jo det är nog sant, fast efter man har mer än 15 000 på mitt konto så ska det inte vara någon ränta, men det är kanske sen tidigre ränta innan jag fick ihop mer än 15 000. Verkar logiskt 😀
April 18, 2003
D3mpa wrote: Ett tag sen man skrev här..men men
Fick en lapp från skatteverket igår på att jag ska betala skatt på nåt jag hade tjänat 17kr på, skatten var 2kr :S
Alltså inget emot skatteverket eller nåt sånt, bara bra att dom finns men liksom har dom inget bättre för sig.
Det värsta är att jag inte har avrit närheten av skattegränsen för i år, tror inte jag har tjänat mer än 7000 för sommarjobbet gränsen ligger på 16700.Där ser man var skattepengarna går till.
Najs, då kan du ju göra lite schyssta avdrag när du deklarerar, typ en pennstump eller en bit suddgummi eller så...
2 Guest(s)