April 16, 2004
Klipp dig och skicka ditt arsle ur datorstolen och kila ner till närmaste arbetsförmedling...seriöst så kan du ju söka jobb på något lager eller dylikt till du hittar något du gillar, om du är under en viss ålder (vet inte vad det är) så har kommunen rätt att se till att du på ett eller annat sätt blir sysselsatt har jag för mig.
February 16, 2005
är du
oseriös så slappa
är du mer seriös så sök till nån hjälporg. och jobba för dom ett tag, SIDA har väl till och med lön tror jag.. söka går ju
söka jobb idag är bara att söka å få avslag i stortsett, ska du söka jobb så sök inte dom du hittar på arbetsförmedlingen hyfsat lönlöst om du inte har högskoleutbildning OCH arbetslivserfarenhet, gärna ska du vara ung jobba nästan gratis, frisk, är du tjej ska du inte ha några familjeplaner dom närmaste 30-40 åren och är du kille ska du vara stark motståndare till pappaledighet...
November 29, 2003
Pojo wrote: Vad skall man börja göra då?
Arbeta på NH, bra betalt?
Hacka nån internet bank, bra med stålar?
Vara seriös och söka jobb?
Starta eget?
Leva på bidrag?Ja kom med ideer om vad jag skall göra. Kanske jobba för röda korset, men får man betalt om man skulle söka jobb där?
Starta eget så kan du anställa mig.
November 29, 2002
kanske göra en livsplan...
1. Vad vill du uppnå med ditt liv.
2. Hur ska du göra det.
3. Ha en vilja att genomföra det.
Själv har jag en dröm om att bli rik, därför har jag börjat spara pengar från min lön i fonder, aktier, sparkonto. I framtiden funderar jag antingen på att plugga eller starta eget. Men så länge lägger jag undan en hel del pengar för att lyckas med det.
February 16, 2004
Smirnoff wrote: Du bor i Finland?
Nära ryska gränsen?Bli pimp, åk i väg till ryssland samla ihop lite halvfula blonda ryskaluders som du sedan pimpar till i byn för 20euro i timmen. "All include" 😉
Glöm inte att köpa en cadillac.
Inte nära gränsen, nära UMEÅ om man säger så.
3 Guest(s)