January 5, 2002
Hellspawn79 wrote: [quote=snyde]Nära att spaggarna fick pisk (oavgjort mot bulgarien är lika med pisk ) av Bulgarien också, sen kom Jonsons kvittering, underbar match. Sen måste jag berömma danskarna för ett ruskigt bra spel och två kanonmål.
Deras andra mål var ju inget annat än rent j**la flyt. Vill inte påstå att det var ett kanonmål. :arg:
Dock var det första målet grymt.
Själva målet var ju en retur, men framspelet var ju i världsklass.
January 20, 2003
Danmark och Italien _borde_ egentligen gått vidare... inte för att vara pessimist men Sverige har inte spelat något vidare (förutom mot Bulgarien) hittills i turneringen. Vi var ju utspelade stora delar av matcherna både mot Italien och Danmark.
Men visst fan är man lättad och nöjd 😀
Man får hoppas att det blir Lettland i kvartsfinalen bara 😉
October 22, 2002
pompougnac wrote: Danmark och Italien _borde_ egentligen gått vidare... inte för att vara pessimist men Sverige har inte spelat något vidare (förutom mot Bulgarien) hittills i turneringen. Vi var ju utspelade stora delar av matcherna både mot Italien och Danmark.
ehh plzz? det där kallas taktik...
först studerar man lagen och ser hur de spelar, sen knäckar man dem...
March 15, 2002
pompougnac wrote: Danmark och Italien _borde_ egentligen gått vidare... inte för att vara pessimist men Sverige har inte spelat något vidare (förutom mot Bulgarien) hittills i turneringen. Vi var ju utspelade stora delar av matcherna både mot Italien och Danmark.
Mot Danmark kan jag hålla med dig men inte mot Italien, sista 15 var ju helt underbara. Dessutom så är det ju ändå målen som räknas i slutändan. 😛
January 20, 2003
sPaZz wrote: [quote=pompougnac]Danmark och Italien _borde_ egentligen gått vidare... inte för att vara pessimist men Sverige har inte spelat något vidare (förutom mot Bulgarien) hittills i turneringen. Vi var ju utspelade stora delar av matcherna både mot Italien och Danmark.
Mot Danmark kan jag hålla med dig men inte mot Italien, sista 15 var ju helt underbara. Dessutom så är det ju ändå målen som räknas i slutändan. 😛
Hmm mot Italien spelade Sverige som du säger bra sista 15, men de 75 minuterna innan dess ägde ju Italien oss totalt på högerkantetn ju. De fick ju inlägg på inlägg därifrån, och vore det inte för Isaksson i mål hade vi nog förlorat den matchen.
January 20, 2003
Super-Svensson wrote: Jakobsson ?
Först måste vi ut med Micke Nilsson som blev rundad varenda j**la gång, och Källström som inte slog en enda passning rätt..
Ja Micke Nilsson kan gott och väl bytas ut, han har ju inte lyckats med nåt i någon av matcherna... Källström verkar dock hetare än Svensson om man ser till de senaste matcherna...
June 6, 2002
pompougnac wrote: [quote=Super-Svensson]Jakobsson ?
Först måste vi ut med Micke Nilsson som blev rundad varenda j**la gång, och Källström som inte slog en enda passning rätt..
Ja Micke Nilsson kan gott och väl bytas ut, han har ju inte lyckats med nåt i någon av matcherna... Källström verkar dock hetare än Svensson om man ser till de senaste matcherna...
Med tanke på att Micke Nilsson är en bekant till mig så är jag kanske lite färgad och vill se honom på plan. Men vad det gäller Källström kontra Svensson så anser jag att det just nu är fördel Svensson trots att han inte har varit lysande, men jag trodde aldrig någonsin att jag skulle få se Kim Källström så här dålig i en match, knappt en passning rätt. Tyvärr det smärtar mig att säga det men Källström har varit som bäst som inhoppare i landslaget den sista tiden (innan EM också alltså)
Edit:men Micke Nilsson är bäst som högerbreddare...
June 28, 2001
taffiz wrote: [quote=Mind][quote=shlumpen][quote=Mind]jag såg matchen på en lokal sportbar, hade det inte varit för det trevliga sälskapet hade jag skjutit mig.
fan vad tråkigt fotboll är.
Jag såg inte ens matchen 😀
kan ju inte påstå att du missade något, en bunt svettiga nissar som sprang efter en boll som dom vore hundar,
det e la en j**la tur att jag finns där och svettas åt dom.
mmm you tuch my tralla la laaa
ja och dom missade en svettig och finnig datornörd som sitter 24/7 framför sin über1337 m0ddade burk och missbrukar cola?
mjölk, jag missbrukar mjölk och öl.
annars stämmer det ganska bra 😉
June 23, 2002
Matchen var inte det minsta uppgjord enligt mig.
Lite svårt att göra upp matcher, och nej knappast.
Det är ju som ett Stockholms-derby det här.
F.ö så är min fingrar sönderbitna nu av den spännande matchen.
Källström var fan helt jävla värdelös, låt Svensson spela istället.
Så du menar på fullt allvar att Italien var bra då?
Vilken match var dem bra i? Första halvleken mot Sverige då möjligtvis.
January 20, 2003
macrus wrote: Matchen var inte det minsta uppgjord enligt mig.
Lite svårt att göra upp matcher, och nej knappast.
Det är ju som ett Stockholms-derby det här.F.ö så är min fingrar sönderbitna nu av den spännande matchen.
Källström var fan helt j**la värdelös, låt Svensson spela istället.
[quote=pompougnac]Danmark och Italien _borde_ egentligen gått vidare... inte för att vara pessimist men Sverige har inte spelat något vidare (förutom mot Bulgarien) hittills i turneringen. Vi var ju utspelade stora delar av matcherna både mot Italien och Danmark.
Så du menar på fullt allvar att Italien var bra då?
Vilken match var dem bra i? Första halvleken mot Sverige då möjligtvis.
Italien spelade bättre mot Danmark än vad Sverige gjorde, och Italien spelade bättre mot Sverige i de 75 första minuterna av matchen. Så egentligen borde Italien ha tagit Sveriges plats, men som tur är tog vi fem mål mot Bulgarien, vilket gör att vi går vidare. Även om Italien inte har lagt många mål så har de fan spelat bättre många gånger.
2 Guest(s)