September 12, 2001
Vad dillar ni om egentligen?
Straffar är som vanligt ett jäkla lotteri.
Så dålig som vissa av er anser att Zlatan var simmar på djupt vatten.
Ni har inte insett att Hollands respekt var väldigt stor när det gäller Zlatan...dom hade ofta 2 man i närheten av honom och flera gånger var det nära att hans skarvningar kunde resultera i ett friläge.
Marginalerna är riktigt små ibland...
Att dom torskade genom straffar är för mig skit samma...dom gjorde sitt bästa och gav Holland en riktigt match.
Dom gav inte Holland den på förhand "lätta matchen" som många hade förutspått.
Jag är jäkligt nöjd med matchen...dom gav sitt yttersta, mer kan vi inte kräva.
June 17, 2002
skiroy wrote: Vad dillar ni om egentligen?
Ni har inte insett att Hollands respekt var väldigt stor när det gäller Zlatan...dom hade ofta 2 man i närheten av honom och flera gånger var det nära att hans skarvningar kunde resultera i ett friläge.Marginalerna är riktigt små ibland...
Att dom torskade genom straffar är för mig skit samma...dom gjorde sitt bästa och gav Holland en riktigt match.Dom gav inte Holland den på förhand "lätta matchen" som många hade förutspått.
jaha???
han missade fortfarande HELA MÅLET på straffen... Det var totalt kasst av honom... speciellt för att vara en sån diva som honom som tror han e bäst...
October 6, 2003
MULLVADEN wrote: [quote=skiroy]Vad dillar ni om egentligen?
Ni har inte insett att Hollands respekt var väldigt stor när det gäller Zlatan...dom hade ofta 2 man i närheten av honom och flera gånger var det nära att hans skarvningar kunde resultera i ett friläge.Marginalerna är riktigt små ibland...
Att dom torskade genom straffar är för mig skit samma...dom gjorde sitt bästa och gav Holland en riktigt match.Dom gav inte Holland den på förhand "lätta matchen" som många hade förutspått.
jaha???
han missade fortfarande HELA MÅLET på straffen... Det var totalt kasst av honom... speciellt för att vara en sån diva som honom som tror han e bäst...
Det kan ju varit pga vad som helst. Kolla Beckham, han gjorde en nästan identisk miss mot Portugal. Efteråt visade det sig att en ganska stor torva hade lossnat från gräset. Kanske var samma sak för Zlatan, eller någon i publiken som störde eller vad som helst. Utan Zlatan hade vi redan åkt ut mot Italien.
June 23, 2002
Men för fan, lär er hur fotboll funkar innan ni uttalar er.
Zlatan var ju i stort sett punktmarkerad, och VAD FAN SKAPADE Larsson som var så mycket bättre än Zlatan, en ribbträff? Zlatan var ju iaf minst lika bra som resten av laget.
Sen att han missar en straff är inget han ska bli syndabock för, den var knappaste den som avgjorde det hela. Det var Mellberg's straff och han ska verkerligen inte bli nån syndabock, Sveriges bäst spelare i hela EM.
Jämn match dock orättvisst med straffar, men det är bara acceptera. Holland var det bättre laget när det gällde på straffarna igår.
January 14, 2002
det finns många som tycker zlatan är överskattad.. därbland många fotbollsexperter och jag är en av dom som håller med..
aja.. lägger mig i denna diskution då alla tycker olika och jag tycker han inte är något märkvärdigt, har jag alltid tyckt och kommer nog tycka ett tag till..
June 23, 2002
Quarzi wrote: det finns många som tycker zlatan är överskattad.. därbland många fotbollsexperter och jag är en av dom som håller med..
aja.. lägger mig i denna diskution då alla tycker olika och jag tycker han inte är något märkvärdigt, har jag alltid tyckt och kommer nog tycka ett tag till..
Kan jag få se några citat från tidningar eller så, inte sett nån i Sverige iaf.. Men i Italien så säger dem så bara för dem är avundsjuka.
Jag tyckte han var överskattad tex. i EM-Kvalet då han i början hade kvar sin kaxiga och diviga stil och grinig när det inte gick som han ville. Men bra fotbollsspelare växer som spelare så småning om.
Tycker iaf Mellberg, Ljungberg och Zlatan varit Sveriges bäst spelare, sen har Isaksson varit underbar också.
June 23, 2002
Quarzi wrote: jag är ingen som läser "sportbladet" eller liknande vad de nu heter men om du såg på matchen igår så sa en av personerna i studion det.. och har hört det flera gånger på matcherna som körts... = inga urdrag eller liknande men de som såg vet.
Har jag aldrig hört fast jag sett i stort sett alla matcher i EM. 🙄
June 23, 2002
Quarzi wrote: då hör du bara det du vill höra? om det visas repriser på det som kördes igår så kolla på det.. dom(han vem det nu var) sa det innan matchen började.
Edit: du kanske kan söka på google efter komentarer som stämmer överens?
aja.. orkar inte snacka mer om detta nu...
Ok, antagligen är det väl så då.
March 10, 2002
Snälla! Ni kan ju inget om fotboll. Zlatan har gjort en superb turnering. Hade det inte varit för Zlatan, Isasksson och Mellberg hade vi aldrig kommit till kvartsfinal. lägg lasten på Ljungberg och Anders Svensson istället. De har inte gjort någon bra turnering. De har brännt många bra målchanser med sina små fjollskott. DE SKJUTER SOM DAMER! Ljungberg och Svensson tror de är så jävla bra och försöker sig på övermänskliga saker, lämna det åt Zlatan grabbar! Ljungberg är diva som inte släpper bollen, när han väl gör det är det försent! Vad gjorde Ljungberg när Wilhemsson var fri ute till höger? Jo han försöker finta. Ljungberg har förstört många bra läge för Sverige med sitt stora EGO! Så snälla klanka inte ner på killarna som gjort en mycket bra turnering. Prata inte fotboll om ni inte kan något om det! Ni låter som min mamma när hon försöker diskutera fotboll med mig. Men en sak förstod hon, det är INTE Zlatans fel! FATTA! Sen ni stockholmare, varför klankar ni inte ner på Mellberg? Det är han som missar avgörandet. Zlatans straff räknades bort när Cocu missade sin. Är det bara för att Mellberg kommer från Stockholm? Hade inte Skåne tillhört Sverige hade ni inte haft något landslag! Då hade ni inte haft, Zlatan, Henke, Jakobsson, Wilhemsson, Linderoth, Andersson, Isaksson och fler som sitter på bänk. Hur många Stockholmare har fått spela? TRE! Mellberg, Östlund och Lucic! Så snälla, prata inte om fotboll om ni inte kan!
Tack för mig.
November 4, 2001
Är ju ingens fel iom att dom inte missade med flit.
Jag tycker personligen att slatan var lite sämmre i enna match än de två tidigare...
Angående straffarna så belev folk besvikna på zlatan för att han missade målet helt.. Mellberg träffade mål men den räddades det uppfattar folk som mera "acceptabelt"
October 1, 2003
Dehman wrote: Snälla! Ni kan ju inget om fotboll. Zlatan har gjort en superb turnering. Hade det inte varit för Zlatan, Isasksson och Mellberg hade vi aldrig kommit till kvartsfinal. lägg lasten på Ljungberg och Anders Svensson istället. De har inte gjort någon bra turnering. De har brännt många bra målchanser med sina små fjollskott. DE SKJUTER SOM DAMER! Ljungberg och Svensson tror de är så j**la bra och försöker sig på övermänskliga saker, lämna det åt Zlatan grabbar! Ljungberg är diva som inte släpper bollen, när han väl gör det är det försent! Vad gjorde Ljungberg när Wilhemsson var fri ute till höger? Jo han försöker finta. Ljungberg har förstört många bra läge för Sverige med sitt stora EGO! Så snälla klanka inte ner på killarna som gjort en mycket bra turnering. Prata inte fotboll om ni inte kan något om det! Ni låter som min mamma när hon försöker diskutera fotboll med mig. Men en sak förstod hon, det är INTE Zlatans fel! FATTA! Sen ni stockholmare, varför klankar ni inte ner på Mellberg? Det är han som missar avgörandet. Zlatans straff räknades bort när Cocu missade sin. Är det bara för att Mellberg kommer från Stockholm? Hade inte Skåne tillhört Sverige hade ni inte haft något landslag! Då hade ni inte haft, Zlatan, Henke, Jakobsson, Wilhemsson, Linderoth, Andersson, Isaksson och fler som sitter på bänk. Hur många Stockholmare har fått spela? TRE! Mellberg, Östlund och Lucic! Så snälla, prata inte om fotboll om ni inte kan!
Tack för mig.
Snälla gör inte det här till någon slags statdskamp.. Ljungberg har också spelat väldigt bra under turneringen även om det inte har resulterat i mångas mål Men du säger att vi inte kan fotboll ? Då vet du inte hur det är att spela mot ett lag där man har te.x. en kille (Ljungberg) som aldrig slutar springa. Försvararna får ett rent h*lvete, tro mig.. Jag tycker att i princip alla som spelat under det här EM-slutspelet gjort bra matcher även om en del har varit svagare. Ander Svensson är väl den som enligt min mening spelat sämst och hade jag bestämt hade han inte fått lira igår. Men istället så håller förbunskaptenerna fast honom och nu när jag kollade matchen så lirade han väl helt klart godkänt. Finns inga syndabockar, bara dåliga förlorare.
Jag är faktiskt granne med Plupp..
March 10, 2002
SuperNova wrote: Är ju ingens fel iom att dom inte missade med flit.
Jag tycker personligen att slatan var lite sämmre i enna match än de två tidigare...
Angående straffarna så belev folk besvikna på zlatan för att han missade målet helt.. Mellberg träffade mål men den räddades det uppfattar folk som mera "acceptabelt"
Du hänger ju verkligen med...detta var Sveriges fjärde match i EM. Hade vi vunnit hade ingen klagad på Zlatan. Så tycker att alla bara kan hålla käft om de inte har något vettigt att säga. Blir så sur!
1 Guest(s)