Efter matchen Sverige - Holland|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Efter matchen Sverige - Holland
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
sp_UserOfflineSmall Offline
655034
June 27, 2004 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Så fånigt..

Blir ett "krig" inom Sverige, skyller på spelare från olika delar av Sverige bara dem inte kommer där man kommer ifrån själv.

Sen håller jag med Dehman o Zlatan men utan Ljungberg hade vi inte kommit långt, han löper på stora ytor, tar bollen framåt, fixar frisparkar åt Sverige, drar på sig massa spelare, kämpar som en dåre.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
655036
June 27, 2004 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, frisparkar har han fixat. Men har inte blivit några farligheter av dem. Ljungberg har inte gjort en bra turnering.

macrus
Member
Medlem
655037
June 27, 2004 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Han har varit en bland dem bättre i laget helt klart..

Dehman
Member
Medlem
655039
June 27, 2004 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Isaksson, Zlatan, Henke, Wilhemsson, Mellberg, Jakobsson, Mellberg har i.a.f. gjort en bättre turnering. Ljungberg har inte kommit upp i sin riktiga standard.

Edit: Jonson också.

macrus
Member
Medlem
655048
June 27, 2004 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Jonson tycker jag varit värdelös.. även om han gjorde ett viktigt mål.

Men ja jag instämmer alla dem du nämner har gjort en riktigt bra tunering men jag vet inte om alla dem gjort en bättre än Ljungberg.

Du nämner f.ö Mellberg två gånger, iaf utan honom hade vi inte kommit kommit till EM ens.. Han var som Patrik Andersson var 1994 i USA.

Dehman
Member
Medlem
655050
June 27, 2004 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Oj såg inte att jag nämnde honom två gånger. Men det är han värd. 😉 Jo Jonson har gjort en bra turnering han kom runt bra ute på högerkanten. Men hade jag varit Lars-Tommy hade jag kört såhär:

Mål: Isaksson
Back (från vänster): Edman, Jakobsson, Mellberg, Östlund.
Mittfält: Ljungberg, Linderoth (D), Jonson (O) Wilhemsson
Anfall: Behöver jag säga något?

Svensson och Källström har nog gjort sämst turnering av alla.

macrus
Member
Medlem
655054
June 27, 2004 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Fanns/finns ingen riktigt bra ytterback förrutom Edman, Östlund och Nilsson var lite darriga, och Lucic var urkass första matchen han släppte förbi Petrovic hela tiden.

Jo offensiva mitt mittfältarna var kassa, hade dock inte velat se Jonson där men.

Källström var absolut sämst enligt mig mening..

Dehman
Member
Medlem
655057
June 27, 2004 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Edman var väl sådär, drog på sig massa onödiga frisparkar. Men han var ändå duktig för det mesta. Östlund var bättre än Nilsson på högerbacken.

Jag tycker lite synd om Mikael Nilsson. En högerytter fick spela både högerback och vänsterback. Såg inte Lars-Tommy att han inte klara det? Förstår mig inte på dem riktgit. Men men, vi kom längre än jag hade trott i.a.f. jag är stolt över landslget.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
655061
June 27, 2004 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni som säger att Zlatan är kass hur fan hade ni tänkt att vi skulle kunna anfalla utan honom? Han plockar ner den högt upp i banan, kollar sig omkring sen passar vidare. Ibland kommer han rättvänd och är då ännu farligare...

macrus
Member
Medlem
655064
June 27, 2004 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: Ni som säger att Zlatan är kass hur fan hade ni tänkt att vi skulle kunna anfalla utan honom? Han plockar ner den högt upp i banan, kollar sig omkring sen passar vidare. Ibland kommer han rättvänd och är då ännu farligare...

Datornördar som slänger ur sig saker utan att förstå sig på fotboll.

Dehman
Member
Medlem
655066
June 27, 2004 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Extatic]Ni som säger att Zlatan är kass hur fan hade ni tänkt att vi skulle kunna anfalla utan honom? Han plockar ner den högt upp i banan, kollar sig omkring sen passar vidare. Ibland kommer han rättvänd och är då ännu farligare...

word!

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
655083
June 27, 2004 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Extatic]Ni som säger att Zlatan är kass hur fan hade ni tänkt att vi skulle kunna anfalla utan honom? Han plockar ner den högt upp i banan, kollar sig omkring sen passar vidare. Ibland kommer han rättvänd och är då ännu farligare...

indeed, det verkar ju vara lite inne att tycka illa om Zlatan. Stackars de klensinniga personerna som inte kan ha en egen åsikt.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
655090
June 27, 2004 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: lägg lasten på Ljungberg och Anders Svensson istället. De har inte gjort någon bra turnering. De har brännt många bra målchanser med sina små fjollskott. DE SKJUTER SOM DAMER!

Zlatans målchans då? När han kom helt perfekt på en retur och bara hade behövt kruta iväg den mot bortre stolpen? Nej, han sparkade inte ens, han lät bollen bara studsa på benet rätt in i Van der Sars händer.

Dehman
Member
Medlem
655113
June 27, 2004 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=Dehman]lägg lasten på Ljungberg och Anders Svensson istället. De har inte gjort någon bra turnering. De har brännt många bra målchanser med sina små fjollskott. DE SKJUTER SOM DAMER!

Zlatans målchans då? När han kom helt perfekt på en retur och bara hade behövt kruta iväg den mot bortre stolpen? Nej, han sparkade inte ens, han lät bollen bara studsa på benet rätt in i Van der Sars händer.

An fick bollen förnära stödbenet såg du väl? Eller du vet inte vad det innebär?

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
655145
June 27, 2004 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, snyde fattar ingenting, han tror att han kan något men kläcker bara ur sig saker utan att veta vad han pratar om.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 119
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL