April 13, 2003
Nu såhär efter studenten kanske man inte är superduper sugen på att plugga vidare direkt. Man kanske vill ta det lugnt några år med pluggandet och försöka jobba ihop lite pengar.
Hur tjänar man pengar (seriösa förslag) på ett bra sätt utan utbildning? Berätta om hur ni gjorde efter studenten när "livet började". Jag vill ha bra tips på vad man kan hitta på, jag kan tänka mig åka vart som helst på vårt lilla klot.
EDIT: Jag syftar inte på vanliga fönsterputsarjobb eller liknande, meningen med den här tråden var att komma ifrån dem här vanliga trökjobben som vem som helst kan skaffa sig.
June 13, 2001
jobba, det finns nog någon korvmojj som behöver sommarpersonal, Städare inom landstinget är det sug efter. Vad är du utbildad till? antar att det är något natur/samhälls relaterat för dom får aldrig jobb efter gymnasiet.. knappt efter högskolan heller.(baserat på personlig erfarenhet)
May 22, 2001
October 28, 2002
Bli REP!
alltså, en sån som åker till Ibiza lr dylikt och super ner ungdomar. Betalt för att festa!
Eller så kan du bli vanlig reseledare.
Så korkade som reseledare brukar va kan det jue knappast kräva utbildning. lite språk kanske....
Farsan min har varit på kanarieöarna, mallorca, portugal, madeira mm mm...
Ska kolla med han vad som krävs....(det var iofs runda 25-30 år sen...:roll:)
October 28, 2002
BTW...
det där går nog att kränga överallt...
dra till holland och starta cafe eller ngt 8)
May 27, 2002
Hmm...beror ju på lite vad för utbildning och var man bor!
Jag fick jobb innan jag var färdig i skolan! 😛
Jobbade förresten under tiden jag pluggade på en Datorbutik kanske det kan vara nåt för dig om du har det intresset och kunskapen?
Tjänade faktist rätt ok i datorbutiken!
Har väl haft lite tur med...har haft 2 tjänster till efter plugget...den tjänsten jag har nu plus en till som IS/IT-tekniker på Södra Cell AB.
Men jobben växer ju knappast på träd nu mer...man får vara glad om man hittar nåt som man är nöjd med!
Lycka till i jobbdjunglen!
November 22, 2001
kottetrance wrote: jobba, det finns nog någon korvmojj som behöver sommarpersonal, Städare inom landstinget är det sug efter. Vad är du utbildad till? antar att det är något natur/samhälls relaterat för dom får aldrig jobb efter gymnasiet.. knappt efter högskolan heller.(baserat på personlig erfarenhet)
Jag gick natur o fick jobb efteråt. Tjänar mer än de flesta som pluggat andra linjer o fått jobb som kassörskor o liknande efteråt.
Tror dessutom att jag efter högskolan inte kommer ha någon större svårighet at få ett jobb.
Likadant för andra jag känner som fortsatt.
April 13, 2003
Json_81 wrote: [quote=kottetrance]jobba, det finns nog någon korvmojj som behöver sommarpersonal, Städare inom landstinget är det sug efter. Vad är du utbildad till? antar att det är något natur/samhälls relaterat för dom får aldrig jobb efter gymnasiet.. knappt efter högskolan heller.(baserat på personlig erfarenhet)
Jag gick natur o fick jobb efteråt. Tjänar mer än de flesta som pluggat andra linjer o fått jobb som kassörskor o liknande efteråt.
Tror dessutom att jag efter högskolan inte kommer ha någon större svårighet at få ett jobb.
Likadant för andra jag känner som fortsatt.
Vad fick du jobb som på endast naturutbildningen?
1 Guest(s)