November 1, 2006
Då jag är en renodlad filmälskare, tittar jag oändligt mycket på film på min fritid.
Men då jag trivs mest under filmtittandet är då personen i fråga visar prov på sin makt. Detta genom antingen, råstyrka, klockhet, magisk färdighet, erövrande eller genom auktoritet etc.
Här nedan listar jag några av de tillfällen då jag bokstavligt talat fått rysningar av välbehag.
Sagan om Ringen - Sauron rensar soldater med sin järnklubba.
Sagan om Konungens återkomsrt - Gandalf driver bort Nazgul med sina krafter på ridsträckan mot Minas Tirith.
Sagan om de två Tornen - Sauruman håller ett tal till rytande Uruk-Hai.
X-Men: The last Stand - Magneto bryter loss bron från sina grundvalar.
King Kong (2005) - Kong bryter upp käftarna på en anfallande T-Rex.
Rome (Serie) - Julius Caesar beordrar rasande Pharao Ptolemy att sätta sig ner, genom ett "SIT DOOOOWN!".
Troja - Akilles slår en blick bakom sig och hör massiva hurrarrop från de fjärran skeppen.
Star Wars Episode III - Darth Vader(Anakin) får reda på att han dödat Padme och ger ifrån sig ett; Noooooo!, samtidigt som hela stället skakar. (dock så hade jag villat se detta i mycket större amplutud, allt skit skulle bara ha flugit omkring och krossats)
Undrar bara om ni har någon likanande Film-Fetish 😛
April 14, 2002
Derek Vinyard wrote: D'you see this?
[Pulls down shirt to reveal huge swastika tattoo on his chest] This means "Not welcome".
January 18, 2004
March 10, 2002
http://www.youtube.com/watch?v.....dNh9f2Wwm0 Finns inget som slår den
Fäbodjäntan - scenen med falukorven.
😛
Får mej än idag att fundera lite extra när jag köper falukorv.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
Heat - 6 minuter Pacino vs. De Niro
There's something about Mary ... säger bara hårgelé och dragkedja.
Dirty Harry:
"I know what you're thinking: 'Did he fire six shots or only five?' To tell the truth, in all the excitement, I kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: 'Do I feel lucky?' Well, do you, punk?"
Alien - När man såg en alien hoppa ut genom bröstet första gången.
The Deer Hunter - rysk roulette
Cabaret - Tomorrow belongs to me ... >_< Lady & Lufsen - köttbullescenen Godfellas - När Joe Pesci undrar hur han är rolig. Bonnie & Clyde - bakhållet Taxi Driver - framför spegeln Borta med vinden - Frankly, My Dear.... Gudfadern - ett hästhuvud ... Leon - När Leon ska släppa in Mathilda, slutet och flera scener med Gary Oldman. Schindler's list - flickan i rött Casablanca och Citizen Kane har ju två scener med. Har nog fler sen. //Andreas
November 1, 2006
Gamblor wrote: Equilibrium - Slagsmålscenen med "bossen" i slutet. Så väldigt väldigt bra och annorlunda mot så mycket annat. Hela filmen räddar hela action-sci-fi genren från det väldigt sargade rykte det har hos mig.
Kan hålla med dig om att den var episk, speciellt när man förväntar sig en vild kamp mot den andre "clerken", och han bara klyver honom. 😛
Fast vetetusan om man får någon riktigt hårresande känsla, men fortfarande kusligt härligt 😛
May 12, 2001
Contiz wrote: Kan hålla med dig om att den var episk, speciellt när man förväntar sig en vild kamp mot den andre "clerken", och han bara klyver honom. 😛
Fast vetetusan om man får någon riktigt hårresande känsla, men fortfarande kusligt härligt 😛
Jag håller med, filmen är underbar och grunden till mycket bra filmer! 🙂
September 27, 2003
http://www.youtube.com/watch?v.....re=related
Tony Montana slutscenen!
Sjukt mäktig, man blir nästan lite sur över hur han dör..
May 6, 2002
Bark wrote: http://www.youtube.com/watch?v.....re=related
Tony Montana slutscenen!
Sjukt mäktig, man blir nästan lite sur över hur han dör..
Fint med dubbad på spanska också.
1 Guest(s)