Efterlyser era bästa film-ögonblick.|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Efterlyser era bästa film-ögonblick.
nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
sp_UserOfflineSmall Offline
1214087
January 14, 2009 - 11:44 am
sp_Permalink sp_Print

Fear and Loathing in Las Vegas, när huvudpersonen (Johnny Depp) drar in på toaletten för att ta LSD och det kommer in en hippe och slickar på hans arm. Bra sjuk scen.

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
1214165
January 14, 2009 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Spoilers? Nåväl, antar att folk får ha överseende med det i en tråd som denna. 😛

Spoilervarning:
Apocalypto, i slutet när spanjorerna anländer på stranden. Riktigt ballt, ingenting jag hade förväntat mig. Som grädde på moset liksom. Indianernas reaktion m.m. En av mina absoluta favoritfilmer f.ö.

Black Hawk Down
(ja, jag gillar den D; ), scenen där soldaterna skall "utrymma" staden, och Leave No Man Behind av Hans Zimmer [spotify-länk] spelas. Helt sjukt vad ett bra soundtrack kan göra för en film alltså.

Full Metal Jacket, slutet (ni som sett den vet, M-I-C, K-E-Y, M-O-U-S-E). Svårt att säga varför jag gillar slutet just, men det känns som att slutet är nertonat på nåt sätt för att låta tittaren svälja det hela, sammanfattar det hela med voice over. Så att man stänger av rullen smått ställd sådär. Väldigt speciell och bra film i övrigt också.

Gladiator
, slutet. Vissa gånger rycks man med, andra inte. Första gången kommer jag inte ihåg men kan tänka mig att det kändes storslaget. :bgrin: Också där gör det grymma soundtracket mycket (Hans Zimmer ofc).

Megaspoilervarning:
Gran Torino, slutet (när kineskillen får bilen). Alltid lika fint i filmer när alla är överens och blir glada (trots att clintan dör). Blir oftast löjligt rörd när rasism och fördomar/hat i allmänhet försvinner hos karaktärerna i en film och alla blir glada på varann. embarassed

Och innan dehman börjar hacka på mig ang. att inga gamla filmer nämns (förutom möjligtvis Full Metal Jacket från 1986) kan det bero på att jag inte kommer ihåg just de där ögonblicken lika tydligt som i filmer jag sett nyligen. :eye:

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
1214170
January 14, 2009 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

The boondock saints när dom är i rättsalen och Murphy skriker ut;

Murphy: Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles which every man of every faith can embrace.

ProCurve
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 116
1214182
January 14, 2009 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

wojt wrote:

Full Metal Jacket, slutet (ni som sett den vet, M-I-C, K-E-Y, M-O-U-S-E). Svårt att säga varför jag gillar slutet just, men det känns som att slutet är nertonat på nåt sätt för att låta tittaren svälja det hela, sammanfattar det hela med voice over. Så att man stänger av rullen smått ställd sådär. Väldigt speciell och bra film i övrigt också.
[b] G

Jag har i minnet en scen i början av filmen.. när tjockisen sitter på toaletten den där natten. den har etsat sig fast i mitt minne. =)

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
1214187
January 14, 2009 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

ProCurve wrote: Jag har i minnet en scen i början av filmen.. när tjockisen sitter på toaletten den där natten. den har etsat sig fast i mitt minne. =)

Haha, ja en väldigt speciell film som sagt. Helt störd musik/vinklar/ljud över huvud taget i den scenen. Därför jag diggar Kubricks filmer. 😎

Contiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 748
1214201
January 14, 2009 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

wojt wrote:

Apocalypto, i slutet

Full Metal Jacket, slutet

Gladiator, slutet

Gran Torino, slutet

Någon som har filmsluts-fetish 😛
Älskar själv också Apocalypto. Roligt är att 10'000BC känns som Apocalypto utspelad 10'000BC istället 🙄 , exakt samma story-element, fast då även faktumet att allt är mycket sämre utfört i 10'000BC.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1214226
January 14, 2009 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

wojt wrote:

Och innan dehman börjar hacka på mig ang. att inga gamla filmer nämns (förutom möjligtvis Full Metal Jacket från 1986) kan det bero på att jag inte kommer ihåg just de där ögonblicken lika tydligt som i filmer jag sett nyligen. :eye:

Du kan vara lugn wojt. Jag vet att du har usel filmsmak och att du har 0 koll.

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
1214256
January 15, 2009 - 1:05 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vet inte om det finns botemedel för min åkomma, men jag tycker om scenen där Cate Blanchett deklarerar att hon har kissat på sig, i filmen Babel. Jag gillar att man vågar visa verkligheten som den förmodligen är och inte förskönar. Fast shit va jobbigt om man får en minut med Brad Pitt i sitt liv och så har man pinkat i brallan 😛

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
1214278
January 15, 2009 - 7:37 am
sp_Permalink sp_Print

Contiz wrote: Någon som har filmsluts-fetish 😛
Älskar själv också Apocalypto. Roligt är att 10'000BC känns som Apocalypto utspelad 10'000BC istället 🙄 , exakt samma story-element, fast då även faktumet att allt är mycket sämre utfört i 10'000BC.

Mjo, tycker lite som dree. Men om man måste välja blir det oftast slutet.

Dehman wrote: Du kan vara lugn wojt. Jag vet att du har usel filmsmak och att du har 0 koll.

Haha, gth!

Shlumpen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1302
1214418
January 16, 2009 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Green Smoke-scenen i The Rock. 8-]

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1214538
January 18, 2009 - 12:11 am
sp_Permalink sp_Print

Introt i 2001 - a Space Odyssey.

Crank - När han skjuter grabben i huvet med fingret i slutet.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 363
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL