March 10, 2002
engine52 wrote: [quote=Dehman][quote=nvidiaamd]
ok bil att köra med, men att drifta en sån är fullkomligt underbart. alla proffs håller med om detta.
sen kan utseendet ifrågasättas!
Wow du verklar väldigt erfaren fastän du inte har körkort/har haft i < 1 år.
Så hur länge man haft körkort avgör hur "erfaren" man är?
Ptja du har förmodligen hunnit prova fler bilar.
September 16, 2007
Dehman wrote: [quote=engine52][quote=Dehman]Ptja du har förmodligen hunnit prova fler bilar.
Källa?
NE.se wrote:
förmodligenförmo´dligen adv.
ORDLED: för-mod-lig-en
• med rätt hög sannolikhet {eantagligen, troligen}: han kommer ~ i morgon
HIST.: sedan 1633
Varför drar du slutsatsen att det är hög sannorlikhet att folk som haft körkort länge vet mer om bilar än folk som har haft körkort < 1 år/inte alls har körkort?
March 10, 2002
engine52 wrote: [quote=Dehman][quote=engine52][quote=Dehman]Ptja du har förmodligen hunnit prova fler bilar.
Källa?
NE.se wrote:
förmodligenförmo´dligen adv.
ORDLED: för-mod-lig-en
• med rätt hög sannolikhet {eantagligen, troligen}: han kommer ~ i morgon
HIST.: sedan 1633
Varför drar du slutsatsen att det är hög sannorlikhet att folk som haft körkort länge vet mer om bilar än folk som har haft körkort < 1 år/inte alls har körkort?
Har jag sagt något om hur mycket han vet?
Du borde skaffa dig en ordbok.
NE.se wrote:
erfarenheterfarenhet [e`r- el. ä`r-] subst. ~en ~er
ORDLED: er-far-en-het-en
• det att ha utövande av ngn (praktisk) verksamhet bakom sig: arbetslivserfarenhet; chefserfarenhet; lärarerfarenhet; han har ~ av teknisk utrustning inom sjukvården
BET.NYANSER: a) det att ha upplevt ngt: livserfarenhet; världserfarenhet; gammal misstro grundad på ~ b) om händelse, upplevelse e.d. som gör ngn erfaren: nu har hon lärt sig av ~erna; han har dåliga ~er av den restaurangen; fjällvandringen var en nyttig ~
KONSTR.: ~ (av ngn el. ngt)
HIST.: sedan 1682
September 5, 2001
engine52 wrote: [quote=Dehman]Har jag sagt något om hur mycket han vet?
Nej, men jag tolkar ditt svar åt honom som negativt. Sen pratade jag rent generellt i förra inlägget.
Kanske skulle ta och lära dig svenska först, sen förståelse och därefter kanske du kan ge dig på det här med att tolka 😉
Dehman har ju t.o.m. gjort halva jobbet åt dig.
September 16, 2007
hawkie wrote: [quote=engine52][quote=Dehman]Har jag sagt något om hur mycket han vet?
Nej, men jag tolkar ditt svar åt honom som negativt. Sen pratade jag rent generellt i förra inlägget.
Kanske skulle ta och lära dig svenska först, sen förståelse och därefter kanske du kan ge dig på det här med att tolka 😉
Dehman har ju t.o.m. gjort halva jobbet åt dig.
Se här, är det inte Mr.Carpark himself 😮
Det här är bil, inget jävla japanskt skit typ Mitsubishi, Toyota, Nissan m.fl
[Image Can Not Be Found]
April 24, 2007
jag ahr ej kört en BMW 325 men jag har full koll på bilmarknaden o har åkt med en kille med en 325. han använde varenda HK den bilen hade. 😀
ps. 4 hjulsdrift: ger bättre grepp men långsamamre acc
2 hjulsdrift snababre acc men sämre grepp
(4wd är bra på dåligt underlag) RWD är det roligare att köra när man sak busa med bilen. svårt att drifta en 4wd. busenkelt att drifta en RWD i jämförelse med en 4wd.
framhjuldrivet har ingen vettig chans mot bakhjulsdivet vid race.
dock finns det en bil som gör 402 m (dragrace) på runt 6 sec. MED FRAMHJULSDRIFT.
nvidiaamd wrote:
ps. 4 hjulsdrift: ger bättre grepp men långsamamre acc2 hjulsdrift snababre acc men sämre grepp
.
Tycker inte du själv att det där ser motsägelsefullt ut?
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 24, 2007
ilg@dd wrote: [quote=nvidiaamd] ps. 4 hjulsdrift: ger bättre grepp men långsamamre acc
2 hjulsdrift snababre acc men sämre grepp
.
Tycker inte du själv att det där ser motsägelsefullt ut?
🙄
när jag skriver grepp syftar jag självklart på grepp på halt/ojämn väglag.
jag vet att om man inte har grepp så kan man inte accelerera snabbt 😛
PS: alla inlägg behöver ej vara med en bild på en bil. dock ska ämnet vara bilar eller motorer. mc o sånt går ju också bra
September 5, 2001
nvidiaamd wrote: [quote=ilg@dd][quote=nvidiaamd] ps. 4 hjulsdrift: ger bättre grepp men långsamamre acc
2 hjulsdrift snababre acc men sämre grepp
.
Tycker inte du själv att det där ser motsägelsefullt ut?
🙄
när jag skriver grepp syftar jag självklart på grepp på halt/ojämn väglag.
jag vet att om man inte har grepp så kan man inte accelerera snabbt 😛
PS: alla inlägg behöver ej vara med en bild på en bil. dock ska ämnet vara bilar eller motorer. mc o sånt går ju också bra
Tycker inte riktigt du kan säga så...
Vilken bil är snabbast till 100, en 911 GT2 eller en GT3? exmpelvis.
GT3 sugmotor, RWD 390 hk eller så.
GT2 samma motor men med dubbelturbo, 4wd och 450hk(med X50).
1Den som vill accelera snabbast på gatan kör med turbo, 4wd och låg vikt.
2Den som vill köra snabbast på bana kör rwd, hellst en fläskig NA motor eller dubbeltrubo, mittmotor är ju ett stort + men inget måste.
3Den som vill vara snabbast på dragrace ala 402m kör V8 med minst 355++++ i däckstorlek, rwd.
October 31, 2003
hawkie wrote: [quote=nvidiaamd][quote=ilg@dd][quote=nvidiaamd] ps. 4 hjulsdrift: ger bättre grepp men långsamamre acc
2 hjulsdrift snababre acc men sämre grepp
.
Tycker inte du själv att det där ser motsägelsefullt ut?
🙄
när jag skriver grepp syftar jag självklart på grepp på halt/ojämn väglag.
jag vet att om man inte har grepp så kan man inte accelerera snabbt 😛
PS: alla inlägg behöver ej vara med en bild på en bil. dock ska ämnet vara bilar eller motorer. mc o sånt går ju också bra
Tycker inte riktigt du kan säga så...
Vilken bil är snabbast till 100, en 911 GT2 eller en GT3? exmpelvis.
GT3 sugmotor, RWD 390 hk eller så.
GT2 samma motor men med dubbelturbo, 4wd och 450hk(med X50).
1Den som vill accelera snabbast på gatan kör med turbo, 4wd och låg vikt.
2Den som vill köra snabbast på bana kör rwd, hellst en fläskig NA motor eller dubbeltrubo, mittmotor är ju ett stort + men inget måste.
3Den som vill vara snabbast på dragrace ala 402m kör V8 med minst 355++++ i däckstorlek, rwd.
Och 3an gäller även om man vill bli man.
April 24, 2007
det jag säger är ej helt san heller. det finns alltid undantag.
"för varje regel finns det undantag"
en dragrica bil ska såklart ha mycket HK. bakhjulsdrift o turbo. V8 är inget krav. tänk på alla toyota supra med 700HK++ som har "(endast) 6 cylindrar. (rak 6a). dubbelturbo ofcource;)
sen hanlar det oxå om vad man gillar.
sen är nissan Skyline med 4WD och 4WS oxå fina. (4WS = four wheel steer)
😉
December 11, 2002
hawkie wrote: [quote=nvidiaamd][quote=ilg@dd][quote=nvidiaamd] snip
snapp
snut
Tycker inte riktigt du kan säga så...
Vilken bil är snabbast till 100, en 911 GT2 eller en GT3? exmpelvis.
GT3 sugmotor, RWD 390 hk eller så.
GT2 samma motor men med dubbelturbo, 4wd och 450hk(med X50).
1Den som vill accelera snabbast på gatan kör med turbo, 4wd och låg vikt.
2Den som vill köra snabbast på bana kör rwd, hellst en fläskig NA motor eller dubbeltrubo, mittmotor är ju ett stort + men inget måste.
3Den som vill vara snabbast på dragrace ala 402m kör V8 med minst 355++++ i däckstorlek, rwd.
Hehahue gt2 är en turbo utan fyrhjulsdrift och modifierad mjukvara. Dvs bilen är bakhjulsdriven och inte fyrhjulsdriven.
Dina 3 punkter sen är väl lite väl generaliserat om jag får tycka =) Men det kan väl iof ligga något i det också.
1 Guest(s)