September 14, 2001
Natten till torsdag gjordes ett bilinbrott i min bil. Div dyra verktyg stals samt ett grafikkort. Är det någon som blir erbjuden ett Hercules Radeon 9800Pro till skampris eller om det verkar suspekt överlag så kan ni ju tänka på denna tråden. Har faktiskt serienumret på kortet som stals.
S/N 180341013447. Kortet i sig är ointressant eg, men verktygen kanske kan komma tillrätta genom att man får kontakt med den som har kortet.
Rätt tips som leder till att verktygen kommer fram ger 5000kr i belöning.
/Niklas
September 17, 2003
March 27, 2003
Krqagyzzz wrote: Först detta:
stackare, kolla tradera.
på tal om bilinbrott.. Farsan fick inbrott i sin skrothög till bil för ett antal år sedan. Bilen var en Nissan Cherry -86. De krossade en ruta sam snodde en isskrapa och en övningskörningsskyllt. värt?
Då hade det blivit billigare och enklare om skrapan och övningkörningskylten hade glömts på motorhuven....
På den gamla goda tiden när mobiltelefonerna beståd av en lur framme vid föraren och en stor låda, ofta placerad vid reservhjulet, hade farsan inbrott i sin bil. De var så smarta så de klippte kabeln till luren och snodde denna. Alltså, de krossade en ruta och klippte loss en lur med ~70 cm sladd och försvann...
May 17, 2002
adamnassjo wrote: [quote=Krqagyzzz]Först detta:
stackare, kolla tradera.
på tal om bilinbrott.. Farsan fick inbrott i sin skrothög till bil för ett antal år sedan. Bilen var en Nissan Cherry -86. De krossade en ruta sam snodde en isskrapa och en övningskörningsskyllt. värt?
Då hade det blivit billigare och enklare om skrapan och övningkörningskylten hade glömts på motorhuven....
På den gamla goda tiden när mobiltelefonerna beståd av en lur framme vid föraren och en stor låda, ofta placerad vid reservhjulet, hade farsan inbrott i sin bil. De var så smarta så de klippte kabeln till luren och snodde denna. Alltså, de krossade en ruta och klippte loss en lur med ~70 cm sladd och försvann...
ibland undrar man varför bovar är så osmarta.. fast ifall de inte hade varit osmarta så hade de kanske inte varit småbovar....
September 14, 2001
Då måste även jag ironisera lite.
För 2 år sedan ägde jag 2st Saab 9000Turbos som stod bredvid varandra på parkeringen. Jag låste dom aldrig pga att det inte fanns något att stjäla. Sent en natt när jag vaknat och går på muggen så ser jag 2 individer som håller på i bilarna. Naturligtvis tar jag på mej kläder och springer ner. Tjuvarna pyser när de ser mej och jag springer fram till bilarna. Tro på fan, de har slagit sönder låsen och brutit upp 2st redan öppna dörrar..
May 17, 2002
Dreamspace wrote: Då måste även jag ironisera lite.
För 2 år sedan ägde jag 2st Saab 9000Turbos som stod bredvid varandra på parkeringen. Jag låste dom aldrig pga att det inte fanns något att stjäla. Sent en natt när jag vaknat och går på muggen så ser jag 2 individer som håller på i bilarna. Naturligtvis tar jag på mej kläder och springer ner. Tjuvarna pyser när de ser mej och jag springer fram till bilarna. Tro på fan, de har slagit sönder låsen och brutit upp 2st redan öppna dörrar..
då är det bevisat en gång för alla.. bilbovar är dumma...
November 22, 2001
Krqagyzzz wrote: Först detta:
stackare, kolla tradera.
Någon/några krossade rutan på min gamla skrotiga passat och gick in och snodde en stereo utan front och några brända cd-skivor.
För ett tag sedan krossade någon framrutan på min opel utan att gå in överhuvudtaget (rutan var inte helt krossad). plus att de hade försökt krossa sidorutan men bara lyckats repa den.
Förjävligt att det inte finns någon respekt för andras egendom.
September 14, 2001
Prylarna kom tillrätta! Fick lite tips från folk boende i samma hus som mej. En gubbe hade varit o pinkat på natten och noterat att det bars ut grejer från bilen, han trodde dock att det var jag. Efter lite forskande och vidare befodrande av uppgifterna till polis så hittades prylarna hos en lokal pundare. Grafikkortet skulle eg sålts till Ari här på forumet, men nu har han köpt annat då han trodde att kortet var förlorat, kommer ny annons på detta kort...
3 Guest(s)