January 7, 2006
Starscream wrote: [quote=elajten][quote=Starscream]bli tradarchaffis då .. det är väl ganska lätt o få sånt jobb.
Ska ha CE-kort då med ju. Äger änsålänge bara B, Truck-kort och ECDL kort. Inga av dom gäller för lastbil med släp.
ams hjälper väl till med sån utbildning..
ja om jag blir handikappklassad ja. Men sen är det två andra problem.
1. Jag fyller 25 i mars, jag vill få mig ett jobb och komma vidare i livet. jag har lidit sen 5 år tillbaka på grund av alla problem.
2. Jag har inte råd att hoppas på en utbildning igen för att varje gång jag hoppar mellan utbildning och att vara arbetslös blir det ett jävla gap i min ekonomi på grund av f-kassans och a-kassans olika utbetalningar för att det ska vara så krångligt så möjligt. Min a-kassa ger varannan vecka och f-kassan 1 gång per månad...om man har tur.
January 12, 2004
elajten wrote: [quote=DiDi]Vill hon sjukskriva dig trots att du inte är sjuk? Eller vad menar du?
nej hon vill att jag ska ha en stämpel i mina papper som "handikappad" trots att jag inte har något fel. Hon vill med andra ord "förnedra" mig genom att handikappstämpla mig så att jag ska få hjälp av henne, annars "vill" hon inte eller "kan" inte.
det är även ett sätt för dom att se till att dom kan lägga ner mer resurser på dig.
Det är inte en förnedrande stämpel, jag har den själv.
November 29, 2002
Lägg upp CV på diverse rekryteringfirmor. De skickar sedan ut via email jobb som passar. Du söker jobbet. Rekryteringsfirman kallar in dig på intervju (Här gäller det att visa vad du går för), Tycker de du passar för jobbet så kontaktar de dig men de kontaktar även dig om du inte skulle få anställning. Men huvudsaken är att få in en fot på rekryteringsfirmorna sedan kommer du förr eller senare att få ett jobb du är kvalificerad för, förutsatt att du övertygat rekryteringfirman att du är rätt man.
December 3, 2003
rösta på Sossarna och Bodström... sen behöver du bara ge dig ut och råna en godisbutik.. och som straff FÅR DU JOBB!!!! för det är ett straff att jobba 😀
http://www.svd.se/dynamiskt/in.....638706.asp
ok du kanske inte får betalt.. men du får arbetslivserfarenhet och med det har du halva inne att få ett annat jobb efteråt 😉
August 28, 2004
obelix wrote: [quote=elajten][quote=DiDi]Vill hon sjukskriva dig trots att du inte är sjuk? Eller vad menar du?
nej hon vill att jag ska ha en stämpel i mina papper som "handikappad" trots att jag inte har något fel. Hon vill med andra ord "förnedra" mig genom att handikappstämpla mig så att jag ska få hjälp av henne, annars "vill" hon inte eller "kan" inte.
det är även ett sätt för dom att se till att dom kan lägga ner mer resurser på dig.
Det är inte en förnedrande stämpel, jag har den själv.
Så olika arbetsgivare ser det som en positiv sak att anställa en handikappad människa, över en som kan arbeta med full kapacitet?
February 22, 2006
elajten wrote: [quote=Starscream][quote=elajten][quote=Starscream]bli tradarchaffis då .. det är väl ganska lätt o få sånt jobb.
Ska ha CE-kort då med ju. Äger änsålänge bara B, Truck-kort och ECDL kort. Inga av dom gäller för lastbil med släp.
ams hjälper väl till med sån utbildning..
ja om jag blir handikappklassad ja. Men sen är det två andra problem.
1. Jag fyller 25 i mars, jag vill få mig ett jobb och komma vidare i livet. jag har lidit sen 5 år tillbaka på grund av alla problem.
2. Jag har inte råd att hoppas på en utbildning igen för att varje gång jag hoppar mellan utbildning och att vara arbetslös blir det ett j**la gap i min ekonomi på grund av f-kassans och a-kassans olika utbetalningar för att det ska vara så krångligt så möjligt. Min a-kassa ger varannan vecka och f-kassan 1 gång per månad...om man har tur.
Heheh lider lite med daj..
Finns en sak du kan göra va ja vet hittar du tex. ett lastbilsjobb å du får anställningsgaranti om du införskaffar lastbils kort så e det ams skyldighet att hjälpa daj..
Man kan saja det e typ som en lärlingsutbildning som ams står för. försökte göra det men gick inte pga att ja e under 20 21 eller va det nu va så kolla upp det.
mvh Biffen
December 5, 2003
x850xt wrote: sätt dig ned med gula sidorna & ring runnt till ställen som verkar vara något !!
Så fixade jag mitt jobb ringde och skickade brev och åkte runt i halva sverige.
Enda sättet om du inte kan ordna nåt genom nån du känner. Arbetsförmedlingen är bara att glömma vet inte en person som fått jobb genom dom.
2 Guest(s)