September 20, 2001
Känner ni någon radioamatör ? Eller är ni det kanske själva ?
Katten Krister är försvunnen från sitt hem i Kumla, och han är utrustad med en pulsad CW-sändare inom
434.790-434.810 Mhz... Har ni pejlutrustning, gör gärna några svep !
Matte & husse tror att han kanske har råkat lifta med någon, och hamnat i någon annan del av landet.
Tack på förhand
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag känner inte familjen, och har inget med katten att göra, så tyvärr kan jag inte svara på några frågor ang. den.
Jag blev bara "ombedd" att sprida meddelandet. / Marie
// Ha de allihopa 🙂
August 19, 2001
Jag fick mig ett väldigt skratt när jag lästa detta:
Matte & husse tror att han kanske har råkat lifta med någon, och hamnat i någon annan del av landet.
Hur stora odds är de att man hittar en spesefik katt i hela sverige?
Och jag undrar änev hur en katt liftar ?
:hehe: :hehe:
September 20, 2001
😀
Som sagt.. det är inte jag som skrivit det, men nog kan jag tänka mig att en katt kan lifta.
Hörde om en katt här i stan som hade hoppat in i en bil och åkt till Örnsköldsvik (ca 10 mil härifrån)
Sen var det en tjej från Kramfors som va i Ö-vik, och fick då se en lapp där de efterlyste ägarna till katten. Hon hade väl/nog sett en efterlysning här i Kramfors också, och kontaktade ägarna när hon kom hem. Och de fick tillbaka sin katt 🙂
Och hur stora oddsen är för att man hittar en specifik katt i hela landet vet jag inte, men eftersom denna katt hade en sändare i halsbandet, så är nog chansen större.... 🙂
Jag hoppas iaf att den kommer tillrätta 🙂
June 24, 2002
"Kanske har han gått in i en husvagn, eller annan transport, som sedan begett sig iväg på semester?" <-lol
hehe....aja hoppas ni hittar katten.......vet hur d känns när katten åker på "semester".....min katt sprang bort i ett par dar sen kom han hem, åt lite sen va han borta ett par dar tilll........säjer bara: LOL @ min katt
8)
2 Guest(s)