December 30, 2003
Hejsan...
Jag har köpt en china importerad Atv 110cc, centrummuttern till bakhjulen gängar upp sig hela tiden plus att gängorna inte är dem finaste. Så nu sitter jag och letar efter en låsmutter som är m14x1,5, eftersom det varken är standard med m14 eller 1,5gänga på m14 så är det nästan hopplöst och hitta en låsmutter. 😕
Om ni har köpt en m14x1,5 låsmutter någon gång så hojta till. 🙄
Eller vet någon som gjort det.
Gängan i muttern bör vara 12-15mm lång =)
//Tack på förhand, Kwansa
December 30, 2003
bearz wrote: Varför inte några droppar gänglåsning. Finns i lite olika styrkor.
Loctite är ett exempel på tillverkare.
Gängerna i den muttern jag har nu är inga gängor, snarare repor 🙄 :blink:
Rune wrote: Kan du inte bara höra med tillvärkaren om dom kan skicka en mutter?
Den muttern som sitter orginal är inte av den bästa kvaliten, så jag vill ha en lite bättre mutter =).
December 29, 2001
Kom ju på detta företag:
http://www.bix.se/
Men nog borde du kunna gå till en bilverkstad och lyckas du få tag på en mek som vet vad han snackar om så borde han kunna få tag på en mutter åt dig.
Jag tror att jag själv har men har inte kollat.
December 30, 2003
Wingman wrote: Jag jobbar på Beijer Byggmaterial, jag kan köra en sökning i systemet efter en sådan med det är nog ingen lagervara. Finns den hemma någonstans så tja...då kostar det 29kr/hekto, i alla fall i vår kedja.
Lät betydligt billigare än det tidigare nämnda alternativet.
Skulle vara kanon om du kunde göra det
Norrköping är kanon, 20min med bil :bgrin: hör gärna av dig såfort du vet =).
hittade på danmobility för 13kr+fakt =) 😀 Men det är beställningsvara :arg:
May 1, 2004
Jadu, jag kollade upp det och ingenting som vi hade i lager eller som beställningsvara. Det närmaste var M14x2,0. De övriga M14 saknade vidare specifikationer. Precis som du säger, det är ganska ovanligt.
Mitt råd är att åka iväg till närmaste järnhandel och kolla upp med de. I Norrköping är det Eneby Järn ifall du har vägarna förbi
December 30, 2003
Wingman wrote: Jadu, jag kollade upp det och ingenting som vi hade i lager eller som beställningsvara. Det närmaste var M14x2,0. De övriga M14 saknade vidare specifikationer. Precis som du säger, det är ganska ovanligt.
Mitt råd är att åka iväg till närmaste järnhandel och kolla upp med de. I Norrköping är det Eneby Järn ifall du har vägarna förbi
La en beställning från http://www.danmobility.se/ inatt =), om det tar för lång tid så får jag väll punga ut 153:-/st för saabs låsmutter 😛
1 Guest(s)