April 14, 2006
Nej, använder mig av http://www.frilansfinans.se
March 15, 2004
OVisK wrote: Nej, använder mig av http://www.frilansfinans.se
intressant sida du kom med, gör det nog lättare för mig som ska börja webbdesigna lite åt små företag.
March 15, 2004
jag har aldrig fattat det där med avdrag och så. skulle någon kunna förklara närmare på vad man drar av? och hur mycket? om vi tänker att jag har en enskildfirma t.ex. och jag köper en 42" plasma tv som självklart ska användas i jobbet, (då säger folk jämt att man får dra av den) det låter som man slipper betala hela tvn :S vilket det knappast är?
August 11, 2005
maedhros wrote: jag har aldrig fattat det där med avdrag och så. skulle någon kunna förklara närmare på vad man drar av? och hur mycket? om vi tänker att jag har en enskildfirma t.ex. och jag köper en 42" plasma tv som självklart ska användas i jobbet, (då säger folk jämt att man får dra av den) det låter som man slipper betala hela tvn :S vilket det knappast är?
Är väl att du får den momsfri?
November 22, 2001
maedhros wrote: jag har aldrig fattat det där med avdrag och så. skulle någon kunna förklara närmare på vad man drar av? och hur mycket? om vi tänker att jag har en enskildfirma t.ex. och jag köper en 42" plasma tv som självklart ska användas i jobbet, (då säger folk jämt att man får dra av den) det låter som man slipper betala hela tvn :S vilket det knappast är?
Det du köper för att använda i företaget får du dra av momsen på. Så japp, du slipper betala hela tv'n.
Dock måste det vara rimliga grejer i förhållande till ditt företag.
Jag skulle gärna ha ett eget företag, saknar dock en bra ide.
March 15, 2004
Json_81 wrote: [quote=maedhros]jag har aldrig fattat det där med avdrag och så. skulle någon kunna förklara närmare på vad man drar av? och hur mycket? om vi tänker att jag har en enskildfirma t.ex. och jag köper en 42" plasma tv som självklart ska användas i jobbet, (då säger folk jämt att man får dra av den) det låter som man slipper betala hela tvn :S vilket det knappast är?
Det du köper för att använda i företaget får du dra av momsen på. Så japp, du slipper betala hela tv'n.
Dock måste det vara rimliga grejer i förhållande till ditt företag.
Jag skulle gärna ha ett eget företag, saknar dock en bra ide.
jag hade en bra idé för ett tag sen men jag har glömt bort den :O hade gjort upp en budget på nåt "ungdomscenter" träffas, spela tv/data spel lyssna på musik osv.
men min lilla stad är för liten så hade nog inte hållt :O
sen en gång ville jag starta ett företag som typ fixade olika evengemang, typ stand up. så fixar man egen biljett försäljning o så.
men blev aldrig av kan man säga..
August 11, 2005
Cezar wrote: [quote=csm101]jag har börjat skissa på ett företag som ska befinna sig på franska rivieran eller monaco...
En plastikkirurgmottagning för gamla (rika) haggor.
Kan ju inte misslyckas 😀
Haha, den var skön 🙂 😎
Anledningen till att den ska vara i monaco helst är för att man då kan ta en paus och spana in F1-loppet en gång om året 😀
January 20, 2003
Om jag kommer ihåg det rätt så blir den i princip gratis, för TV'n kommer att vara en kostnad för företaget och du skattar enbart på vinst och därmed blir det din vinst - priset på tv'n som du skattar på.
Därmed kan du tjäna en viss summa pengar utan att betala skatt.
Var på gång och skulle starta eget, skräddarsy datorer efter kundens behov, +rep, uppgr och allt som därtill hör.. Men backade i sista sekunden efter att ha konstaterat att kundunderlaget antagligen är för litet..
Kommer antagligen att regga som hobbyföretag inom snar framtid, eftersom folk kontaktar mej nästan dagligen om sina problem med datorerna. Måste bara kolla upp lite mer om hur reglerna är för hobbyföretag.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 14, 2002
Alla i familjen har egna företag och chansen är ganska stor att även jag någon dag startar ett.
Farsan driver ett tryckluftsföretag som säljer reservdelar samt kompletta kompressorer.
Bror 1 driver ett företag som gör service och reparationer av kompressorer.
Bror 2 driver ett företag som säljer och reparerar kopiatorer samt datorer och andra kontorsmaskiner.
Syrran jobbar som massör.
1 Guest(s)