July 27, 2002
Muslimska Samfundet vill införa egna lager för muslimer.
http://www.svt.se/svt/jsp/Cros.....pos=rubrik
http://www.svd.se/dynamiskt/in.....505666.asp
Här är brevet: http://www.svt.se/content/1/c6.....6rbund.pdf
Folkpartiets svar: http://www.folkpartiet.se/uplo.....artiet.pdf som för övrigt är mycket vettigt.
Vad de vill införa finns att luska lite på sidorna. Men det är bla. att svenska medborgare som är muslimer inte får skilja sig, räntefria lån, föremåner vid byggande av mosker, kvinnor och män får inte bada tillsammans..
September 1, 2002
Tycker dom ska lägga ner, i Sverige ska vi ha Svea Rikes lagar och inte någon annans. Varför ska svenska samhället anpassa sig så pass efter Muslimer att vi till och med ska göra egna lagar för dem?
Nej fy, nog får vara nog.
(Har verkligen inget emot muslimer eller andra invandrare men det finns gränser på hur långt de får gå).
February 10, 2003
Jag vill se ,för den Fall att du bor i Arabländerna -du kan kräva på Laga där. Du är bara -borta med Vinden- so go detta till där!
För det andra få du inte ens bor hoss de utan att de kasta ut dig på direkten-sen Underhåll stöd,Bidrag för allt omkring glöm detta -finns inte där.........Klaus
August 11, 2005
Jag är muslim själv och jag tycker det är helt sjukt så som de där idioterna håller på med.
Tycker att regeringen borde visa lite kuk och sätta tydliga gränser och förhindra spridningen av idiotin.
Men tydligen så går cash före nationen.
Edit :
lindén wrote: Vill dom ha muslimska lagar kan dom väl flytta till nått land där det är sådana lagar.
Håller med. Men varför flytta till ett sådant land där man har nada frihet (såvida man inte har cash).
Äckliga människor som bara förvärrar muslimers rykten.
February 12, 2002
Tycker de där folke(t)/(n) allmänt stör världslunget så mycket att de är hög tid att lära dem en läxa med att göra kattlåda av deras länder. Iaf jag skulle då sova lungnare då. 😀
Vad hade de här med tråden i sig att göra kan man undra? Och svaret blir lätt, ingenting...
February 10, 2005
vill bara tillägga att jag förstår att det nuförtiden blivit så att istället för att integrera o bli del av ett större sammhälle så vill folk skapa små mindre sammhällen, världen e lite mer fientlig....men detta är itne rätt sätt att motverka problemen.....
i islam är det även menat att man skall ta del av traditioner och seder dit man kommer så länge man inte går emot sina grudprinciper, då skall man istället ta sig till ett område där man kan leva och trivas utan att det går ut över sina principer.....så detta dem gör, att försöka få speciella lagar går lite emot det dem själva försöker förespråka....
Svenska lagar i sverige måste reflektera svenskar, detta med såväl minoriteter som majoriteten....altså svenskar, invandrare, och andra etniciter som inte invandrat....som samer o dyl....
September 27, 2005
Callister wrote: Det mest hemska är inte förslaget. Det är alla andra muslimer som drabbas av detta, de som inte håller med de här galna fanatikerna. Tänk er själva i en sådan situation, man skäms ju!
Precis, som om vi i Sverige skulle låta oss representeras av Runar Sögaard.
August 11, 2005
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Tycker de där folke(t)/(n) allmänt stör världslunget så mycket att de är hög tid att lära dem en läxa med att göra kattlåda av deras länder. Iaf jag skulle då sova lungnare då. 😀
Vad hade de här med tråden i sig att göra kan man undra? Och svaret blir lätt, ingenting...
Vilket skitsnack... "Lära dem en läxa".. Och vad skulle den läxan gå ut på och föra med sig?
Mer extremister och mer elände och därför skulle du inte sova så mycket lugnare.
Vill du säga saker kan du ju åtminstone tänka efter innan du skriver det.
OT: tycker att det borde vara förbjudet med privatskolor, i synnerhet de som är sponsrade av såna skithögar.
December 30, 2005
Att det är idiotiska förslag som den här lilla klicken utav extremister lämnat behöver kanske inte ältas mer. Men så är det alltid med grupper på utkanten.
Mer intressant är att lyfta blicken; Har ni funderat över när arabhetsen började på riktigt i västvärlden? Strax efter sovjetunionens fall. Jag blir lite mörkrädd över hur lätt folk dras med i sådana här hat-kampanjer. Först kommunister, nu muslimer.
Lägg märke till vad som sägs i media, kanske är det någon som försöker manipulera er...
1 Guest(s)