Egna lagar för muslimer|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Egna lagar för muslimer
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 28, 2006 - 1:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Muslimska Samfundet vill införa egna lager för muslimer.

http://www.svt.se/svt/jsp/Cros.....pos=rubrik
http://www.svd.se/dynamiskt/in.....505666.asp

Här är brevet: http://www.svt.se/content/1/c6.....6rbund.pdf

Folkpartiets svar: http://www.folkpartiet.se/uplo.....artiet.pdf som för övrigt är mycket vettigt.

Vad de vill införa finns att luska lite på sidorna. Men det är bla. att svenska medborgare som är muslimer inte får skilja sig, räntefria lån, föremåner vid byggande av mosker, kvinnor och män får inte bada tillsammans..

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1036689
April 28, 2006 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Sjuka snubbar de där riktigt inbitna(militanta?) muslimerna. Har inget emot muslimer.
Men vissa är bara för mycket. Ungefär som de där militanta veganerna.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1036692
April 28, 2006 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker dom ska lägga ner, i Sverige ska vi ha Svea Rikes lagar och inte någon annans. Varför ska svenska samhället anpassa sig så pass efter Muslimer att vi till och med ska göra egna lagar för dem?

Nej fy, nog får vara nog.
(Har verkligen inget emot muslimer eller andra invandrare men det finns gränser på hur långt de får gå).

klaus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
1036693
April 28, 2006 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vill se ,för den Fall att du bor i Arabländerna -du kan kräva på Laga där. Du är bara -borta med Vinden- so go detta till där!
För det andra få du inte ens bor hoss de utan att de kasta ut dig på direkten-sen Underhåll stöd,Bidrag för allt omkring glöm detta -finns inte där.........Klaus

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
1036695
April 28, 2006 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi har en oerhört bra integreringspolitik idag. För att inte glömma bidragen, själva anledningen till att kravmuslimerna är här i första taget.

lindén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 400
1036697
April 28, 2006 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill dom ha muslimska lagar kan dom väl flytta till nått land där det är sådana lagar.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1036699
April 28, 2006 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är muslim själv och jag tycker det är helt sjukt så som de där idioterna håller på med.

Tycker att regeringen borde visa lite kuk och sätta tydliga gränser och förhindra spridningen av idiotin.

Men tydligen så går cash före nationen.

Edit :

lindén wrote: Vill dom ha muslimska lagar kan dom väl flytta till nått land där det är sådana lagar.

Håller med. Men varför flytta till ett sådant land där man har nada frihet (såvida man inte har cash).

Äckliga människor som bara förvärrar muslimers rykten.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1036708
April 28, 2006 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Det mest hemska är inte förslaget. Det är alla andra muslimer som drabbas av detta, de som inte håller med de här galna fanatikerna. Tänk er själva i en sådan situation, man skäms ju!

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1036712
April 28, 2006 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Skit samma om dom är muslimer, judar, kristna etc. lagar och religion ska hållas så separat som möjligt och om möjligt ska vi avskaffa lagar kring religion inte införa fler.

//Andreas

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
1036713
April 28, 2006 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker de där folke(t)/(n) allmänt stör världslunget så mycket att de är hög tid att lära dem en läxa med att göra kattlåda av deras länder. Iaf jag skulle då sova lungnare då. 😀
Vad hade de här med tråden i sig att göra kan man undra? Och svaret blir lätt, ingenting...

Bobby Bullhorn
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 141
1036715
April 28, 2006 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

vill bara tillägga att jag förstår att det nuförtiden blivit så att istället för att integrera o bli del av ett större sammhälle så vill folk skapa små mindre sammhällen, världen e lite mer fientlig....men detta är itne rätt sätt att motverka problemen.....

i islam är det även menat att man skall ta del av traditioner och seder dit man kommer så länge man inte går emot sina grudprinciper, då skall man istället ta sig till ett område där man kan leva och trivas utan att det går ut över sina principer.....så detta dem gör, att försöka få speciella lagar går lite emot det dem själva försöker förespråka....

Svenska lagar i sverige måste reflektera svenskar, detta med såväl minoriteter som majoriteten....altså svenskar, invandrare, och andra etniciter som inte invandrat....som samer o dyl....

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1036719
April 28, 2006 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Det mest hemska är inte förslaget. Det är alla andra muslimer som drabbas av detta, de som inte håller med de här galna fanatikerna. Tänk er själva i en sådan situation, man skäms ju!

Precis, som om vi i Sverige skulle låta oss representeras av Runar Sögaard.

EliXyR
Member
Medlem
Forum Posts: 2588
1036722
April 28, 2006 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

comeoooooooooooon vart är vi på väg :S

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1036729
April 28, 2006 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Tycker de där folke(t)/(n) allmänt stör världslunget så mycket att de är hög tid att lära dem en läxa med att göra kattlåda av deras länder. Iaf jag skulle då sova lungnare då. 😀
Vad hade de här med tråden i sig att göra kan man undra? Och svaret blir lätt, ingenting...

Vilket skitsnack... "Lära dem en läxa".. Och vad skulle den läxan gå ut på och föra med sig?
Mer extremister och mer elände och därför skulle du inte sova så mycket lugnare.

Vill du säga saker kan du ju åtminstone tänka efter innan du skriver det.

OT: tycker att det borde vara förbjudet med privatskolor, i synnerhet de som är sponsrade av såna skithögar.

Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 929
1036730
April 28, 2006 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

utan ens ha läst artiklarna så är det väl klart som korvspad att man tar seden dit man kommer och lyder under landets lagar.

dumheter, idioti...snark. Men med tofflar som styr sverige är det väl snart burka som obgligatorisk klädsel. 👿

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
1036731
April 28, 2006 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Det värsta är att dom säkert kommer bli beviljade detta med våran mespolitik. Jag tror att man blir kallad rasist om man inte beviljar det där! 👿

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1036733
April 28, 2006 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag läste oxå det där i morse. Helt sjukt.
Men jag tror inte vi behöver oroa oss för att de får igenom sina förslag.

Arre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 378
1036742
April 28, 2006 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu har de gått för långt! Blev så arg i morse när jag läste de :x. Ska bara läsa klart mina studier sedan så flyttar jag från landet om de där går igenom

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
1036746
April 28, 2006 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Om dom skall vara här med sin religion så ska de sköta sig och rätta sig efter våra lagar. Passar det inte så kan de sticka. Det är min åsikt...

mach
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 69
1036748
April 28, 2006 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Att det är idiotiska förslag som den här lilla klicken utav extremister lämnat behöver kanske inte ältas mer. Men så är det alltid med grupper på utkanten.

Mer intressant är att lyfta blicken; Har ni funderat över när arabhetsen började på riktigt i västvärlden? Strax efter sovjetunionens fall. Jag blir lite mörkrädd över hur lätt folk dras med i sådana här hat-kampanjer. Först kommunister, nu muslimer.

Lägg märke till vad som sägs i media, kanske är det någon som försöker manipulera er...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 240
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL