February 17, 2004
Dry_Ice wrote: Ehm.... Alla problem lösta ?
"Studerande ”lyxbummare” i husvagn "
http://www.ltu.se/edu/d19757/d.....87/1.32197Samma linje, inte lika högt rankad men va f*n... ? Dock.. MASSA mil hem och att vindsurfa går ju åt skogen där uppe... Inte alls.
Om din grej är vindsurfing så varför inte göra samma som skidåkarna. Åk till ett varmare land, kanske plugga där, bo billigt och vindsurfa när du vill. Australien är super, ett trevligt folk vad jag hört, och bra klimat. Där kan du även jobba vid sidan om. Mår du bra av det så gör det absolut.
Jag är helt i samma linje som du. Morsan klagar hela tiden på att jag ränner ute så mycket. Men jag tycker det är svinkul och vill inte jobba ihjäl mig. Tänk på att jag är närmare 30 än du troligtvis är 20 .
Nackdelen med mitt leverne: Jag utvecklas inte kompetensmässigt, vilket gör det svårare att skaffa jobb i lågkonjunktur.
January 4, 2001
Dani wrote: Om din grej är vindsurfing så varför inte göra samma som skidåkarna. Åk till ett varmare land, kanske plugga där, bo billigt och vindsurfa när du vill. Australien är super, ett trevligt folk vad jag hört, och bra klimat. Där kan du även jobba vid sidan om. Mår du bra av det så gör det absolut.
Eller så delar man upp det lite, läs ett par år på universitetet och ta sedan ett uppehåll och stick ut och res ett år.
Jag har läst tre år på LiTH, men har nu ett uppehåll och är just i australien, blir en del surfning (fast vågsurfning då förståss). Känns extra bra att vara här efter att man har kämpat i skolan i några år. 😉
26dec bär det dock av hem, tillbaka till verkligheten...
January 12, 2004
vad som är ett ekorrhjul beror ju helt på vad man anser vara ett.
Har tex en bekant som pluggade stenhårt och satsade på karriär, han är överlycklig, här även andra som har satsat på det dom gillar och som är lika lyckliga som den med en stenhård karriär.
Sedan har vi dessa som gör/gjort vad andra har förväntat sig att de ska göra, de är inte lyckliga för fem öre idag.
Själv är jag sjuk, fattig men lycklig 😎
February 17, 2004
obelix wrote: vad som är ett ekorrhjul beror ju helt på vad man anser vara ett.
Har tex en bekant som pluggade stenhårt och satsade på karriär, han är överlycklig, här även andra som har satsat på det dom gillar och som är lika lyckliga som den med en stenhård karriär.
Sedan har vi dessa som gör/gjort vad andra har förväntat sig att de ska göra, de är inte lyckliga för fem öre idag.
Själv är jag sjuk, fattig men lycklig 😎
För att förtydliga obelix resonemang kan man säga att vi blir lyckliga av olika saker här i livet. En del mår bäst av att jobba 12h om dygnet och tjäna pengar. Andra trivs bäst med att träffa och lära känna människor efter jobbet. Kan inte säga att nån av dom är ett dåligt alternativ, men för min del så träffar jag hellre tjejer än sitter inne på ett sunkigt kontor och stirrar på en skärm 12h/dag. Å andra sidan kanske de kan köpa kärlek för sina pengar, det kan ju inte jag.
Vissa blir lyckliga av att leva enkelt i naturen med sina nära och kära andra trivs bäst med lyxen i stan (tex Hollywood stars).
Så hitta det du trivs bäst med, det kan ingen svara på förutom du.
1 Guest(s)