February 22, 2003
Jag går el-linjen i ettan och har problem med ämnet El-lära B..jag får hela tiden ig på dom proven även fast jag pluggar som fan!
Och läraren motverkar dom som är svaga i ämnet genom att höjja procenten för g för varje gång man gör om provet..
Va kan man göra? mitt liv skulle fan förstöras om jag tvingas byta linje jag trivs som fan me min klass och på linjen
May 17, 2002
oxiswoofer wrote: kan du inte ta ett reduserat program då? att du väljer bort det ämnet o tar ett annat istället...flera i min naturklass som har gjort så pga dom klarade inte matten..
det kan ju vara så att han vill bli elektriker, fast allt går att läsa upp i efterhand.
July 1, 2002
Jag gick El först jag oxo , klarade El lära A , men fasiekn ej B kursen , det fick mig att tänka om , ifall detta verkligen var det jag ville gå , så nu går jag Hotell och Restaurang , och storm trivs , och betygen är bättre änn någonsin.
Du kanske bör ta dig en funderare. Men om du är säker på ditt val , så bör du prata med din lärare. Finns alltid en utväg.
May 17, 2002
WiCHeR wrote: Jag gick El först jag oxo , klarade El lära A , men fasiekn ej B kursen , det fick mig att tänka om , ifall detta verkligen var det jag ville gå , så nu går jag Hotell och Restaurang , och storm trivs , och betygen är bättre änn någonsin.
Du kanske bör ta dig en funderare. Men om du är säker på ditt val , så bör du prata med din lärare. Finns alltid en utväg.
mm, det finns ju många andra utbildningar som har tekniska/elektriska inriktningar
January 28, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=oxiswoofer]juep...livet går inte under om man tar ett tekniskt basår efter gymnasiet eller vad det kallas för elektriker..
finns det även för yrkesprogrammen, trodde bara det vara för NV/TE.
Det är till för just dom som INTE gick TE/NV men som vill komma in på tekniska högskolor osv. :bok:
May 17, 2002