March 20, 2003
Näää jag tycker polisen yttrade sig på ett fruktansvärt sätt.
Låt oss ta våra svart luvor och gå ut och kasta gatsten.......
Allvarligt talat fattar jag inte hur man kan sitta o leta fel hos polisen. Har du kollat på efterlyst?? läst i tidningen?? sett ngt på nätet?? Varit på stan och sett allt pack som drar omkring?? Majoriteten av alla brott begås av "män med utländsk härkomst" är det då konstigt att polisen säger kolsvart, turk osv osv... Sluta dalta med alla fåntrattar oavsett var de kommer ifrån.....
Jag tycker polisen gör ett bra jobb (trafikpoliser är det givna undantaget) och om de ngn gång ska jaga mig får de gärna kalla mig svenne, viting osv då jag uppenbart gjort ngt som får dem upprörda.
Vem tycker om en pissluffare???
January 17, 2002
Pim_ wrote: Näää jag tycker polisen yttrade sig på ett fruktansvärt sätt.
Låt oss ta våra svart luvor och gå ut och kasta gatsten.......Allvarligt talat fattar jag inte hur man kan sitta o leta fel hos polisen. Har du kollat på efterlyst?? läst i tidningen?? sett ngt på nätet?? Varit på stan och sett allt pack som drar omkring?? Majoriteten av alla brott begås av "män med utländsk härkomst" är det då konstigt att polisen säger kolsvart, turk osv osv... Sluta dalta med alla fåntrattar oavsett var de kommer ifrån.....
Jag tycker polisen gör ett bra jobb (trafikpoliser är det givna undantaget) och om de ngn gång ska jaga mig får de gärna kalla mig svenne, viting osv då jag uppenbart gjort ngt som får dem upprörda.
Vem tycker om en pissluffare???
Nu kommer snart Skiroy med hänglåset...
September 13, 2002
det handlar väl lite om att vara säga vad man menar med så lite ord som möjligt också över radion, ingen onödig radiotrafik
lite jobbigt att säga: "en mycket mörkhyad man med sina 2 kumpaner, en svensk av utländsk härkomst samt en svensk"
"en svensk av utländsk härkomst" trött på det uttrycket.
när de skriver ungdomsgäng, svenskar etc i tidningar, men sedan står det ibland låååångt ner i articklarna att det var folk av utländsk härkomst.
alles för att få var svensk att känna sig skyldig och taskig
July 27, 2002
btw tycker jag att finnar kan vara riktiga fräcka av sig.
T.ex på ålands båten så satt vi vid vanliga matsalen, så sa jag kan du flytta stolen för jag behöver komma in till en finne, ( gick inte o komma förbi annars ).
Han sa nåt ord på finska, och flinade med sin kompis och vägrade flytta sig, då sa jag, kan du vara vänlig och flytta dig?
Då spotta han mig i ansiktet, då kom pappa och slog till han på käften. :cy: :cy:
Finnar kan vara uppkäftiga, men finns helt ok finnar.
July 17, 2002
Lukascool wrote: Hm, mina kompisar och jag lyssnade på polisradio.
Då en polis säger:
Här har ni nåt att leta efter: Det är en kolsvart, sen har han sina två kumpaner. Den ena är turk, men den andra är vanlig.Hm, Den ena var turk, men den andra var alltså vanlig.
Okej..
Sedan kan man ju fråga sig vad det finns för rimlig anledning att sitta och lyssna på polisens radiotrafik.
July 17, 2002
Gueno wrote: [quote=The Whistler]Sedan kan man ju fråga sig vad det finns för rimlig anledning att sitta och lyssna på polisens radiotrafik.
För att få reda på om det händer nått spännande kanske?
Så du tycker att det är etiskt acceptabelt att sitta och lyssna på rapporter om misshandel, mord, trafikolyckor, fortkörningar etc bara för ditt egna nöjes skull?
May 17, 2002
Dreamspace
"/.../Om jag blir förbannad på en invandrarunge som cyklar inne i ett varuhus och jag säger åt honom, så blir jag blixtsnabbt tillfrågad om jag är rasist!! (Verklighets baserat!)/.../"
Vad sade du då? Sade du "Sluta cykla här inne, det är inte tillåtet" eller något liknande??? Eller var det något annat som kanske anspelade på härkomst/hudfärg??
Pim_
"/.../Majoriteten av alla brott begås av 'män med utländsk härkomst'/.../".
Jasså Pim_, du hänvisar till tidningar, efterlyst och internet. Jag undrar var du kommer fram till att "majoriteten av alla brott begås av män med utländsk härkomst?". Jag ser förvisso inte på efterlyst, men jag läser tidningar och är bekant med internet, däremot har jag inte funnit något som pekar på att ditt påstående skulle vara sant.
Visa mig var
July 27, 2002
airman wrote: Dreamspace
"/.../Om jag blir förbannad på en invandrarunge som cyklar inne i ett varuhus och jag säger åt honom, så blir jag blixtsnabbt tillfrågad om jag är rasist!! (Verklighets baserat!)/.../"Vad sade du då? Sade du "Sluta cykla här inne, det är inte tillåtet" eller något liknande??? Eller var det något annat som kanske anspelade på härkomst/hudfärg??
Pim_
"/.../Majoriteten av alla brott begås av 'män med utländsk härkomst'/.../".Jasså Pim_, du hänvisar till tidningar, efterlyst och internet. Jag undrar var du kommer fram till att "majoriteten av alla brott begås av män med utländsk härkomst?". Jag ser förvisso inte på efterlyst, men jag läser tidningar och är bekant med internet, däremot har jag inte funnit något som pekar på att ditt påstående skulle vara sant.
Visa mig var
heeh!
man ser ffs på tv nästan hela tiden och på tidningar att majoriten av alla brotts begår av invandrare, har jag sett på efterlyst också..
August 22, 2005
airman wrote: Dreamspace
"/.../Om jag blir förbannad på en invandrarunge som cyklar inne i ett varuhus och jag säger åt honom, så blir jag blixtsnabbt tillfrågad om jag är rasist!! (Verklighets baserat!)/.../"Vad sade du då? Sade du "Sluta cykla här inne, det är inte tillåtet" eller något liknande??? Eller var det något annat som kanske anspelade på härkomst/hudfärg??
Pim_
"/.../Majoriteten av alla brott begås av 'män med utländsk härkomst'/.../".Jasså Pim_, du hänvisar till tidningar, efterlyst och internet. Jag undrar var du kommer fram till att "majoriteten av alla brott begås av män med utländsk härkomst?". Jag ser förvisso inte på efterlyst, men jag läser tidningar och är bekant med internet, däremot har jag inte funnit något som pekar på att ditt påstående skulle vara sant.
Visa mig var
Personligen har jag hört med folk som är poliser och fått den informationen, dessutom gjorde nån gubben en studie angående sexualbrott 1995 tror jag det var.
Då begicks 85% av alla våldtäkter av folk med utländsk härkomst.
Att istortsett alla misshandlar m.m. begås av invandrare är inte heller nån hemlighet.
Detta kommer ju bara fortsätta så länge mångkulturen sprider ut sig.
July 27, 2002
Catstyle wrote: [quote=airman]Dreamspace
Pim_
Visa mig var
Personligen har jag hört med folk som är poliser och fått den informationen, dessutom gjorde nån gubben en studie angående sexualbrott 1995 tror jag det var.
Då begicks 85% av alla våldtäkter av folk med utländsk härkomst.
Att istortsett alla misshandlar m.m. begås av invandrare är inte heller nån hemlighet.
Detta kommer ju bara fortsätta så länge mångkulturen sprider ut sig.
Sant 8)
May 17, 2002
... och Pim_, vad menar du med "utländsk härkomst"? Hur många föregående generationer måste ha bott i Sverige för att man skall räknas som Svensk? Snälla svara på det!!
Behövs det olika många generationer om man är från afrika eller om man är från Norge eller England? Om man flyttar till Frankrike och ens barn flyttar tillbaks till Sverige, hur länge måste de då bo i Sverige för att bli Svenska?
Har du något svar Pim_, har du något genomtänkt svar?? Eller kan du inte tänka så långt?
July 27, 2002
airman wrote: ... och Pim_, vad menar du med "utländsk härkomst"? Hur många föregående generationer måste ha bott i Sverige för att man skall räknas som Svensk? Snälla svara på det!!
Behövs det olika många generationer om man är från afrika eller om man är från Norge eller England? Om man flyttar till Frankrike och ens barn flyttar tillbaks till Sverige, hur länge måste de då bo i Sverige för att bli Svenska?
Har du något svar Pim_, har du något genomtänkt svar?? Eller kan du inte tänka så långt?
Är man svensk medborgare så är man svensk, nu vet jag inte vad pim_ skrev för något.
EDIT : Delvis är man svensk men många invandrare som är svenska medborgare och födda i sverige brukar oftast vara lika jobbiga och ändå begå brott.
Har t.ex några i min klass, som jag växte upp med och var polare med, när vi började klass 7. då kom spriten, snuset, rökandet. knarket, det kriminella, nu kan man inte ens snacka med dom längre, jag anser att även fast man är född i sverige så brukar svartfärgade ändå vara kriminella, det är saningen, och jag är inte rasist.
May 17, 2002
Det är inte sanningen och du är rasist eftersom du säger att "även fast man är född i sverige så brukar svartfärgade ändå vara kriminella"...
Du kanske inte är rasist på det sättet att du hatar invandrade mörkhyade personer, men du är rasist eftersom du uttrycker dig som du gör!
July 27, 2002
airman wrote: Det är inte sanningen och du är rasist eftersom du säger att "även fast man är född i sverige så brukar svartfärgade ändå vara kriminella"...
Du kanske inte är rasist på det sättet att du hatar invandrade mörkhyade personer, men du är rasist eftersom du uttrycker dig som du gör!
Ok, eller så går jag efter statistiken?
2 Guest(s)