Elaka Poliser|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Elaka Poliser
Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
sp_UserOfflineSmall Offline
374836
July 22, 2003 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

Airman.

Det är ju ganska tydligt att du vet precis vad jag snackar om ioma du blev så upprörd av vad just jag skrev.

airman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 950
374838
July 22, 2003 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

Vilken statistik? visa mig!

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
374841
July 22, 2003 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

För mig kan aldrig en t.ex. Afrikan bli svensk...iaf inte i min livstid.
Kommer ALDRIG se en neger som svensk.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
374842
sp_Permalink sp_Print

airman wrote: Vilken statistik? visa mig!

Men är du trög lr?
Om du inte sitter framför datorn hela tiden så har du kunnat se det på efterlyst ett par ggr, samt i tidningar, samt att Catstyle har fått informationen genom en polis, räcker det? eller vi kanske ska skicka ut annons på gula tidningen efter just det avsnittet av efterlyst?

airman
Kommer du hit ofta?
Medlem
374844
sp_Permalink sp_Print

Pim_ det är ganska tydligt att du inte har några belägg för dina påståenden

airman
Kommer du hit ofta?
Medlem
374848
July 22, 2003 - 10:02 am
sp_Permalink sp_Print

Efterlyst för inte statistik, baserar du dina påståenden på ett tvprogram som efterlyser några brottslingar efter eget tycke varje vecka, eller hur ofta det nu går?

Det är 1000-tals fler brott som begås i Sverige, efterlyst visar nog en snedvriden bild om du får uppfattningen att "svartfärgade" är mer brottsbenägna än "vanliga vita"

Guest
Member
Medlem
374849
July 22, 2003 - 10:03 am
sp_Permalink sp_Print

Ska vi dra till hammarkullen och kolla brottsligheten?
Och sen till nån svensk stad och kolla där?
Kulturkrockar leder bara till elände.

Callister
Member
Medlem
374850
sp_Permalink sp_Print

airman wrote: Efterlyst för inte statistik, baserar du dina påståenden på ett tvprogram som efterlyser några brottslingar efter eget tycke varje vecka, eller hur ofta det nu går?

Det är 1000-tals fler brott som begås i Sverige, efterlyst visar nog en snedvriden bild om du får uppfattningen att "svartfärgade" är mer brottsbenägna än "vanliga vita"

Majoriten av alla brott som begås i sverige är av invandrare.
Exakt så minns jag som han sagt det. efterlyst är ett känt program och sprider knappast propaganda, vad säger du om att Catstyle hört det från en polis? ska du påstå att han också ljuger eller?

Guest
Member
Medlem
374851
sp_Permalink sp_Print

airman wrote: Efterlyst för inte statistik, baserar du dina påståenden på ett tvprogram som efterlyser några brottslingar efter eget tycke varje vecka, eller hur ofta det nu går?

Efterlyst brukar inte tala om att förövarna är utlänningar, fastän det är det mest klara signalamentet.

airman
Kommer du hit ofta?
Medlem
374854
July 22, 2003 - 10:04 am
sp_Permalink sp_Print

Catstyle är uppenbarligen rasist, jag litar inte på hans uttalanden, han styrker ingenting dessutom med fakta.

Jag har även träffat på rasistiska poliser, otrevligt... Det kan mycket väl hända att det var en sådan som berättade det för honom, utan att ha något belägg för påståendet!

Deadleg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 475
374855
July 22, 2003 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

Om man ser till antalet svenskar med utlänsk härkomst så är det procentuellt sett fler som begår brott än vad "svenskar med svensk härkomst" gör... detta har jag inga bevis för eftersom det är vad jag har hört och inte fått från något undersöknings företag eller liknande så man kan väll inte säga att det e bekräftade uppgifter.

Sen kan man ju fundera på lämpligheten av att polisen yttrar sig på detta viset men jag slår vad om att dom flesta människorna någongång kan ha refererat till invandrare eller svenskar med utländskhärkomst om ni vill att det skall kallas så, med olämpligt namn som tillexempel turk eller neger... frågan e om man skall avskeda eller omplacera en polis som har uttalat sig på detta viset... personligen tycker jag inte att det är hela världen....

Guest
Member
Medlem
374857
July 22, 2003 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

airman wrote: Catstyle är uppenbarligen rasist, jag litar inte på hans uttalanden, han styrker ingenting dessutom med fakta.

Jag har även träffat på rasistiska poliser, otrevligt... Det kan mycket väl hända att det var en sådan som berättade det för honom, utan att ha något belägg för påståendet!

Varför anser jag att man bör diskriminera människor av andra raser?
Var har du fått det ifrån?

Callister
Member
Medlem
374859
July 22, 2003 - 10:07 am
sp_Permalink sp_Print

airman wrote: Catstyle är uppenbarligen rasist, jag litar inte på hans uttalanden, han styrker ingenting dessutom med fakta.

Så ignorant.

Guest
Member
Medlem
374861
July 22, 2003 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

RASISM © 1997-2003 Svenska Akademien och Språkdata, Göteborgs universitet, uppdaterad:2003-04-15
SPALT: [R350] [red. avslutad år 1956]

--------------------------------------------------------------------------------

UTTAL: rsis4m,

GENUS: r.;
BÖJNING: best. -en.

ETYMOLOGI: [jfr fr. racisme; till RAS, sbst.2] 0)
#(politisk, soclal) åskådning som (i enlighet med vissa utrerade rasteorier) kraftigt betonar rasens betydelse för samhället; strävan att hålla den egna rasen fri från främmande raselement.

Som sagt, när har jag utryckt det ?

airman
Kommer du hit ofta?
Medlem
374864
July 22, 2003 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

Catstyle:
"För mig kan aldrig en t.ex. Afrikan bli svensk...iaf inte i min livstid.
Kommer ALDRIG se en neger som svensk."

kan inte det ses som en "strävan att hålla den egna rasen fri från främmande raselement"?????

Callister
Member
Medlem
374866
July 22, 2003 - 10:15 am
sp_Permalink sp_Print

airman wrote: Catstyle:
"För mig kan aldrig en t.ex. Afrikan bli svensk...iaf inte i min livstid.
Kommer ALDRIG se en neger som svensk."

kan inte det ses som en "strävan att hålla den egna rasen fri från främmande raselement"?????

haha, knappast, det han säger är att han inte uppfattar en afrikan eller neger för svensk.
Och om du tycker han e rasist för han säger neger, så är det ett uttryck man använder.

Guest
Member
Medlem
374868
July 22, 2003 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Nej lilla gubben, det handlar om hur jag ser på människor från andra delar i världen och hurvida jag anser dom är svenska eller inte.
Det är något som varierar från person till person och har inget med rasism att göra.
Om du läser på lite innan du kläcker ur dig såna påståenden kanske forumet blir lite trevligare för oss alla.

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
374869
July 22, 2003 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Airman. Du saknar uppenbarligen verklighetsförankring. Om du tar illa vid dig för att du blivit orättvist behandlad...sorry.....
Att sitta o fråga efter fakta till ngt som du inte vill tro på är ju meningslöst, det är ungefär som att hävda att jorden är platt trots att det är allmänt känt att så inte är fallet.

Callister
Member
Medlem
374872
July 22, 2003 - 10:17 am
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Airman. Du saknar uppenbarligen verklighetsförankring. Om du tar illa vid dig för att du blivit orättvist behandlad...sorry.....
Att sitta o fråga efter fakta till ngt som du inte vill tro på är ju meningslöst, det är ungefär som att hävda att jorden är platt trots att det är allmänt känt att så inte är fallet.

precis, det är samma sak som att undra varför man saltar ägget. wink

airman
Kommer du hit ofta?
Medlem
374874
July 22, 2003 - 10:20 am
sp_Permalink sp_Print

Callister
Det är inte neger jag reagerar på, det är att de inte är svenskar i hans ögon

Catstyle, menar du att man inte skall få betrakta sig som Svensk om man är mörkhyad?

Pim_, Jag tar gärna emot fakta om du visar var jag kan hitta den. Jag förnekar inget, men jag kan inte bara tro på något som kastas fram utan fakta. Ge mig och jag accepterar, annars tror jag att det är fördomar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 166
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL