August 22, 2005
airman wrote: Callister
Det är inte neger jag reagerar på, det är att de inte är svenskar i hans ögonCatstyle, menar du att man inte skall få betrakta sig som Svensk om man är mörkhyad?
Pim_, Jag tar gärna emot fakta om du visar var jag kan hitta den. Jag förnekar inget, men jag kan inte bara tro på något som kastas fram utan fakta. Ge mig och jag accepterar, annars tror jag att det är fördomar.
För guds skull pojke LÄS!!
JAG, upprepar JAG, ser inte en neger som svensk!
Om dom själva ser sig som radikala vikingahövdingar skiter jag fullständigt i.
August 22, 2005
Projekt Argus startade i oktober 1998 av en grupp anställda på Migrationsverket och projektet slutfördes december 2001. Rapporten beskriver fusk och ekonomisk brottslighet bland invandrare och asylmissbrukare och behandlar ämnen såsom förekommande skenäktenskap, dubbla indentiteter, llegala vistelser, svartjobb och bostadsbedrägerier. Författarna föreslår även konkreta åtgärder för att få bukt med det utbredda bedrägeriet och fuskandet.
Den socialdemokartiska regeringen svarade istället med ta emot materialet och gömma undan det. Rapporten avslöjar nämnligen punkt för punkt hur regeringen totalt misslyckats med sin förda politik och visar stora kryphål i systemet.
Istället för att ta tag i problemen valde alltså regeringen att gömma undan hela materialet. Rapporten var allt för negativ och visade på allt för stora brister. Antagligen insåg regeringen att detta var ett allt för stort arbete att ta tag i och alltför många erkännanden av sina egna misslyckanden.
Edit: Airman, vill du se hela rapporten kan jag skicka den.
July 27, 2002
Airman
http://www.aftonbladet.se/nyhe.....ument.html
DÄR HAR DU BEVIS!
Citat : Invandrare begår fler brott än svenskar, jämfört med sin andel av befolkningen
Första texten!
EDIT : det är en gammal nyhet, men då betyder det att det är ännu fler invandrare i sverige, och jag tror knappast dom trampar ner med brottsligheten..
May 17, 2002
"(politisk, soclal) åskådning som (i enlighet med vissa utrerade rasteorier) kraftigt betonar rasens betydelse för samhället; strävan att hålla den egna rasen fri från främmande raselement. "
om du inte ser en neger som är bosatt i Sverige och har Svenskt medborgarskap som en Svensk. Faller det inte in under definitionen av rasism? Kolla en gång till...
August 22, 2005
Decibel wrote: Svensk eller inte, beror på hur man definierar svensk...
Svensk för mig är att jag och mina föräldrar är födda och bott i sverige.. Det är svensk för mg. Om enda föräldern är finsk t.ex., så är man finlandssvensk. O.s.v.
Precis, har inget med rasism att göra.
May 17, 2002
Ok, har laddat nästan klart och jag har läst lite. Jag godtar aftonbladets källor (SCB) (BRÅ) mm och utgår från att aftonbladet inte förfalskat något även om datan är äldre än 10 år.
Mest brott begås dock av Svenskar 63%
Invandrare 16%
Invandrares barn 17%
Ej bosatta i Sverige: 4%...
Men i förhållande av hur många invandrare vi har så är de överrepresenterade i t.ex. våldtäkter. Det såg jag också. Däremot verkar aftonbladet inte vilja gå in på vilka hemska brott Svenskar är starkt överrepresenterade på... Men faktan tror jag på
May 17, 2002
Du ser inte en Svensk "neger" som Svensk!
Detta är att kraftigt betona rasens betydelse för samhället. Sverige är ett land där svenskar bor, man kan betrakta det som ett samhälle eller flera. Att inte betrakta en person som en del av samhället, alltså som Svensk, är att betona rasens betydelse för samhället. Vad du säger är att eftersom han har en annan hudfärg ser du honom inte som svensk, även om han är svensk medborgare. Alltså godkänner du honom inte p.g.a. hans hudfärg att vara en del i samhället sverige...
Missuppfattade jag något? Rätta mig gärna, det var ju trots allt du som skrev ditt uttalande. Tolkar jag det helt fel?
2 Guest(s)