June 20, 2002
Cezar wrote: Mitt NORDEA Visa kort brukar strula ibland när jag ska handla, går inte igenom när den dras i kortläsaren (på vissa ställen). Så ofta när jag drar på MC donken och ska köpa mat så slänger jag alltid fram kortet. Har hännt några ggr att det inte funkar och så måste dem ge mig maten för jag inte har några andra pengar på mig. 🙂
Vad har ni för efteblivna affärer på stället där du bor?
Alltid när mitt kort inte funkar så knappar de in kortnumret och slår ut en köpnota på det viset.
Ska inte vara några problem.
January 20, 2002
davidhellmyrs wrote: Direkt när man skriver något på detta forum så ska det vridas och hämnas 😛 Och anklas för att man har dåligt "självförtroende".
Jag hade personligen inte tyckt att det var okej att få maten gratis, och låta alla andra i kön vänta bara för att man inte har möjlighet att betala för sig.
Att få maten gratis vore nästintill pinsamt, eftersom det är ditt ansvar (enligt mig) att se till att kortet fungerar. Annars kunde du ju springa till resturangen med ett utslitet kort varje gång och få äta gratis.
Jag menar. Visst är är försäljarens ansvar också. Men ingenting som jag tycker att man ska vara stolt över. Men men om jag har dåligt "självförtroende" för att jag skulle ha sett till att ha haft en 50 lapp i blånboken för säkerhetsskull (in worst case) när jag går på Mcdonalds så är jag väl antagligen bara dum.
Om man VET att det brukar strula på det stället man går till så tycker jag personligen att man ska se till att ha möjlighet att betala för sig på andra sätt.
Helst undviker jag att vara ett "problem" där många bakom mig får vänta på grund av att mitt strular. Detta då jag personligen vet hur jobbigt det kan vara att ha någon framför sig som strular i kassan.
Men herregud. Det är ju deras fel eftersom kortet funkar hur bra som helst annars. Har massor av pengar på kortet och det är det jag använder mest. Dem ska ju se till att ha en ordentligt fungerande kortläsare.
January 20, 2002
boogey wrote: [quote=Cezar]Mitt NORDEA Visa kort brukar strula ibland när jag ska handla, går inte igenom när den dras i kortläsaren (på vissa ställen). Så ofta när jag drar på MC donken och ska köpa mat så slänger jag alltid fram kortet. Har hännt några ggr att det inte funkar och så måste dem ge mig maten för jag inte har några andra pengar på mig. 🙂
Vad har ni för efteblivna affärer på stället där du bor?
Alltid när mitt kort inte funkar så knappar de in kortnumret och slår ut en köpnota på det viset.
Ska inte vara några problem.
Har hännt 2ggr bara. Vet inte vad dem sysslade med faktiskt...
February 4, 2003
Cezar:
Herregud?
Om du medvetet går till en resturang / serveringsställe där du är medveten om att ditt kort inte fungerar så tycker inte jag det är särskillt "okej".
Det är som att uttytja luckor, eftersom du vet att grejerna inte fungerar.
Visst är det försäljarens ansvar. Men jag vill helst ändå inte uttnytja fel. Och det är ett tryck på expiditen (och det är inte han som ansvarar för kontomaskinen)
Jag vill inte äta gratis, utan jag vill betala för mig. Om det sen gör mig till en typiskt svensk så är det en annan sak. Förstår inte generaliseringen riktigt.
Jag blir inte röd i ansiktet för att folk står bakom mig och väntar. Jag vet dock att det kan vara frustrerande att stå bakom folk som driblar med sina kontokort. Och jag försöker respektera andra, så att de slipper "vänta allt för länge". Om ni sen inte respekterar andra så är det er sak. Men generaliseringen är felaktig enligt mig.
Mitt NORDEA Visa kort brukar strula ibland när jag ska handla, går inte igenom när den dras i kortläsaren (på vissa ställen). Så ofta när jag drar på MC donken och ska köpa mat så slänger jag alltid fram kortet. Har hännt några ggr att det inte funkar och så måste dem ge mig maten för jag inte har några andra pengar på mig.
För mig verkar det nästan systematiskt. Du vet att kortet har en tendens att strula på det stället och därför väljer du att använda kortet. Kan nästan sätta pengar på att du inte hade betalat kontant ÄVEN om du hade kontanter på dig. Det är liksom bara den person du representerar.
I oförsig är det väldigt svårt att förstå vad du vill få fram med texten i citatet. Eftersom du på ett ställe skriver "så ofta" och på ett annat lite senare skriver "alltid fram".
Lämnar den diskussionen nu. Oväsentligt för trådens on-topic. Hoppas det fixar sig. De borde ha noll rätt att dra två gånger. Verkar vara ett vanligt fel, så det rättar nog till sig.
September 12, 2001
optimuz wrote: Gå ner och ge dem en rejälv käftsmäll helt enkelt, det kommer lösa det utan tvekan!
Sedan när "käftsmällar" helt och hållet tillåtet ?
Jag kan komma till dig och ge dig en "käftsmäll" men då ska du inte börja whina sedan.
Eller så håller du tand för tunga och väljer dina ord bättre i fortsättningen.
July 14, 2004
skiroy wrote: [quote=optimuz]Gå ner och ge dem en rejälv käftsmäll helt enkelt, det kommer lösa det utan tvekan!
Sedan när "käftsmällar" helt och hållet tillåtet ?
Jag kan komma till dig och ge dig en "käftsmäll" men då ska du inte börja whina sedan.
Eller så håller du tand för tunga och väljer dina ord bättre i fortsättningen.
:wide:
2 Guest(s)