January 17, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....68,00.html
Jag tror knappast någon kommer att käfta emot mina åsikter i detta fall...
EDIT: Stornorrfors vattenkraftverks dammar här är överfulla
February 21, 2003
man blir inte förvånad...
(edit) är överlycklig för att jag tog steget till bergvärme förra året 🙂
halverat utgifterna på el... förutom serverhelvetet som drar 800w/h... dags att ta bort lite disklösningar 😉
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
December 15, 2003
BelGarath wrote: [quote=DiDi][quote=BelGarath]De är tur man är elektriker 🙂
Jaså? Vadådå?
Hemligt :bgrin:
Pojo: nä det stämmer inte 😛
Ett hus jag renoverade en gång skulle vi riva en vägg och då ville jag att strömmen skulle vara urkopplad (ägaren var på semester) och när jag bröt strömmen i proppskåpet kunde jag se att garaget och mer än halva huset fortfarande hade ström... ägaren hade tjuvkopplat till ett åldredomshem som låg precis bredvid. Våran elektriker fick bryta skiten i pensionärshemmet och sen koppla det rätt vilket husägaren fick betala extra för 😉
March 11, 2003
HerrPutte wrote:
Ett hus jag renoverade en gång skulle vi riva en vägg och då ville jag att strömmen skulle vara urkopplad (ägaren var på semester) och när jag bröt strömmen i proppskåpet kunde jag se att garaget och mer än halva huset fortfarande hade ström... ägaren hade tjuvkopplat till ett åldredomshem som låg precis bredvid. Våran elektriker fick bryta skiten i pensionärshemmet och sen koppla det rätt vilket husägaren fick betala extra för 😉
Och sen säger de att det inte hade fungerat med att återinföra offentlig bestraffning. Hade en sådan kille fått sitta stock för sitt skitbeteende, och badat i saliv ett par dagar, så hade det nog inte tjuvkopplats många fler gånger....
January 28, 2003
Mind wrote: heh det har sina fördelar att vara elektriker
problemet är bara om man torskar för det, har för mig att dom kunde bli av med nån licens eller något sådant.
Jo, klart de blir av med den om de gör något sådant. Annars hade man ju börjat undra hur det låg till i Sverige.
Spöstraff låter som sagt inte så fel...
October 22, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Mind]heh det har sina fördelar att vara elektriker
problemet är bara om man torskar för det, har för mig att dom kunde bli av med nån licens eller något sådant.
Jo, klart de blir av med den om de gör något sådant. Annars hade man ju börjat undra hur det låg till i Sverige.
Vem sa att det var en elektriker som hade tjuvkopplat. En vanlig person med lite elkunskaper kan koppla så att de fungerar men kanske inte som man ska. Därav om man inte kan som man ska så ge fan!
February 22, 2003
macrus wrote: [quote=BelGarath]De är tur man är elektriker 🙂
Du är väl knappast ubildad elektriker än. Vad jag vet så har du bara gått ut ettan än.
Och varför är det bra för i detta sammanhang?
Va fan tror du jag var helt seriös eller?
jag vet mycket väl att jag ej är utbildad elektriker..börjar tvåan i augusti
January 28, 2003
fisken wrote: [quote=MrWeizel]Jo, klart de blir av med den om de gör något sådant. Annars hade man ju börjat undra hur det låg till i Sverige.
Vem sa att det var en elektriker som hade tjuvkopplat. En vanlig person med lite elkunskaper kan koppla så att de fungerar men kanske inte som man ska. Därav om man inte kan som man ska så ge fan!
Sa jag att det var en elektriker då?
Däremot hade han blivit av med licensen OM han hade gjort något sådant.
1 Guest(s)