June 5, 2004
javisst, det här gången är jag på jakt efter elektronikaffärer med nån fin hemsida så man kan se vad saker kostar, får gärna ligga i New York så är det lättast. För det lär väl bli billigare att köpa en Ipod eller liknande i USA än att köpa här i Sverige?
Som sagt hemskt gärna får det vara en butik som ligger i New York då detta skulle underlätta otroligt, men andra affärer blir också bra så jag kan få ett ca.pris på grejjerna...
//Rickard
February 6, 2004
Ska du ändå åka över så är det oftast billigare att köpa där. Digitalkameror verkar dock inte alltid följa den regeln så kolla priserna ordentligt på de.
compusa.com ha ju föreslagits, annars finns oxå radioshack.com, bestbuy.com och circuitcity.com. Alla dessa är stora kedjor som finns de flesta Amerikanska städer.
Good luck!
February 6, 2004
bege dig till valfritt köpcenter (mall) så hittar du radioshack (finns i finiacial district oxå någonstans)
bestbuy och de andra har egna affärer som brukar ligga vid de större värgarna, oftast inte vidare svåra att ta sig till, kolla på deras hemsidor så får du nog en hel hög träffar i NY området
November 23, 2001
Digitalkameror är billiga. Min flickvän är där nu och ska köpa en Ixus 50 för $299 (2270kr), billigast på pricerunner, 2725kr. Lite skillnad är det. Dock skulle skillnaden inte vara lika stor om man skulle ta med moms, men den slipper du ju som sagt.
Ipod nano kostar $249 + skatt och blir 2000kr, köpt en sån förra veckan och väntar på att den ska komma hem.
June 5, 2004
jarlen wrote: Digitalkameror är billiga. Min flickvän är där nu och ska köpa en Ixus 50 för $299 (2270kr), billigast på pricerunner, 2275kr. Lite skillnad är det. Dock skulle skillnaden inte vara lika stor om man skulle ta med moms, men den slipper du ju som sagt.
Ipod nano kostar $249 + skatt och blir 2000kr, köpt en sån förra veckan och väntar på att den ska komma hem.
Ja men min syster ska ju som sagt dit och då är det väl bara det priset som står på hemsidorna som gäller va?
November 23, 2001
azN- wrote: [quote=jarlen]Digitalkameror är billiga. Min flickvän är där nu och ska köpa en Ixus 50 för $299 (2270kr), billigast på pricerunner, 2725kr. Lite skillnad är det. Dock skulle skillnaden inte vara lika stor om man skulle ta med moms, men den slipper du ju som sagt.
Ja men min syster ska ju som sagt dit och då är det väl bara det priset som står på hemsidorna som gäller va?
Ja plus skatt i den staten där hon köper varan.
June 5, 2004
jarlen wrote: [quote=azN-][quote=jarlen]Digitalkameror är billiga. Min flickvän är där nu och ska köpa en Ixus 50 för $299 (2270kr), billigast på pricerunner, 2725kr. Lite skillnad är det. Dock skulle skillnaden inte vara lika stor om man skulle ta med moms, men den slipper du ju som sagt.
Ja plus skatt i den staten där hon köper varan.
jaha så 2000:- blir det alltså, men det är ju ändå helt okej 🙂
2 Guest(s)