May 1, 2003
Ogrebeast wrote: Huh? "Malmö Redhawks"? :bgrin:
[quote=Marron]Mif tycker jag låter ännu värre..
Så "Indians" gör sig lustiga över "Redhawks".
NHL-wannabes. 🙄
ähh, järnkaminerna då?!
och jag sa att mif lät lite skumt, inte redhawks...
Frölunda är Sveriges bästa lag och har det grymaste namnet.. så är det bara..
de är väl de enda som spelar efter vad de heter.. 8)
November 5, 2001
Marron wrote: ähh, järnkaminerna då?!
Mig veterligen finns det inga järnkaminer i elitserien. Om du syftar på DIF har jag för mig att de kallas Lions.
För övrigt är det väl bara två lag i elitserien som inte skaffat sig något sånt löjligt. Ett utav dessa lag är iaf mitt favvo-lag MoDo.
February 15, 2003
Elitserien, tittar ni på sånt skit?
Den har blivit så jävla förstörd efter alla jävla skitregler SHL pumpat den full med.
Snälla målade ansikten, älghattar som klappar händerna och vågen.
Äckligt NHL-inspirerat SKIT. Ne fan, elitserien är kass. Men men, känns vä som jag predikar lite för fel kör.
May 1, 2003
Arny wrote: [quote=Marron]ähh, järnkaminerna då?!
Mig veterligen finns det inga järnkaminer i elitserien. Om du syftar på DIF har jag för mig att de kallas Lions.
För övrigt är det väl bara två lag i elitserien som inte skaffat sig något sånt löjligt. Ett utav dessa lag är iaf mitt favvo-lag MoDo.
MoDo papers borde de ju heta. 😛
Tunt material och allt. 🙄
March 11, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=denstore]Det heter MMMMÄÄÄLLMÖÖÖÖÖ!!!!
Och nej, jag tänker inte bli desertör bara för att det är lite motgång i skyttegravarna.
Ordning i leden, och sen blir det storoffensiv!
Sa soldaten som tog första kulan och dök ner i dyn med ansiktet före.
Det är så man historiska vinner bataljer. Inte genom att hålla på de som ligger bra till. Fan vad jag älskade MIF 95. Så fort någon öppnade käften om köpta spelare och annat skit kunde man säga:
-"Vem var det som vann,egentligen?"
Jag är ingen stor hockeyfan, men jag är lite av en lokalpatriot, och jag går och ser en match lite då och då. Men något som konstant gör mig upprörd är allt gnällande på MIF. Vet inte hur många gånger folk kommer med argument som:
-"Vem som helst kan köpa ett lag"
Hur är det med de andra lagen i elitserien? De har bara spelare från den egna byggden? Som började i deras juniorlag allihopa? Nä, just det. Alla lagen köper, ibland lite, ibland lite mer.
Folk klagar över att MIF inte har hockeytraditioner. Jaha, och? Vem fan bryr sig? De hade kunnat fått börja 1990 för mig. Alla måste börja någonstans. Att MIF knep ett par SM-guld på 90-talet var jävligt imponerande. De kommer att göra det igen. Kanske inte i det närmaste, men det kommer.
Det konstiga är väl att alla andra kan enas i sitt förakt gentemot MIF. Det är det som binder Sveriges fans tillsammans. De kan i alla fall enas om att de hatar MIF.
De enda som åtminstone är konsekventa är MIFs supporters. Det kvittar vilka färger ni har. Vi föraktar er allihopa!:)
March 29, 2003
Jontez wrote: [quote=PolarIce]Djurgården! in i själen
Och SSK...
Kan ju inte hålla på två lag 😕
hehe, nää... Men jag går hellre och ser på SSK än på DIF faktiskt, även om jag är DIF:are. Anledningen är enkel, SSK spelar roligare hockey. Dom har något att kämpa för. Något som DIF inte har förrän den vankas slutspel. Dessutom är plåtarna till DIF matcher hutlöst dyra.
February 15, 2003
Marron wrote: Frölunda har ju iaf den bästa ungdoms orginisationen för tillfället..
vinner ju varje år sm för J18 och J20..
Nu kan du säga precis vad fan du vill, men det är Stockholm som har sveriges bästa ungdomsorganisation. Du kan ju kolla på tv-pucken, Stockholm har två lag med, och ändå har dom material för ett par lag till som lätt skulle hamna i toppen.
May 1, 2003
Super-Svensson wrote: [quote=Marron]Frölunda har ju iaf den bästa ungdoms orginisationen för tillfället..
vinner ju varje år sm för J18 och J20..
Nu kan du säga precis vad fan du vill, men det är Stockholm som har sveriges bästa ungdomsorganisation. Du kan ju kolla på tv-pucken, Stockholm har två lag med, och ändå har dom material för ett par lag till som lätt skulle hamna i toppen.
vore väl konstigt annars när man är Sveriges största stad..
March 11, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=denstore]De enda som åtminstone är konsekventa är MIFs supporters. Det kvittar vilka färger ni har. Vi föraktar er allihopa!:)
Typ det som verkar vara konsekvent bland alla lags supportrar. 😀
Nä. MIF:s supportrar säger att de gillar MIF, och att de är bäst.
De andra fanclubarna säger att alla andra suger bigtime, och framför allt MIF. En hårfin skillnad, men den finns där.
February 21, 2003
denstore wrote: [quote=Ogrebeast][quote=denstore]De enda som åtminstone är konsekventa är MIFs supporters. Det kvittar vilka färger ni har. Vi föraktar er allihopa!:)
De andra fanclubarna säger att alla andra suger bigtime, och framför allt MIF. En hårfin skillnad, men den finns där.
:-s ? :-k
March 11, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=denstore][quote=Ogrebeast][quote=denstore]De enda som åtminstone är konsekventa är MIFs supporters. Det kvittar vilka färger ni har. Vi föraktar er allihopa!:)
Förakta kan man göra i tysthet. Förtala och bespotta fungerar dock inte så.
Jag brukar kanske bli lite väl beskyddande om mitt kära MIF, men jag pratar aldrig skit om de andra. Men många andra supportrar och deras klubbar verkar ha fått för sig att det bästa sättet att stötta sin klubb är att baktala någon annan. Så känns det inte bland MIF-supporters.
Sen vet jag inte om du missade smilyn bakom sista meningen. Den satte jag dit för att man skulle förstå att jag skojade.....;)
May 1, 2003
denstore wrote: [quote=Ogrebeast][quote=denstore][quote=Ogrebeast][quote=denstore]De enda som åtminstone är konsekventa är MIFs supporters. Det kvittar vilka färger ni har. Vi föraktar er allihopa!:)
Förakta kan man göra i tysthet. Förtala och bespotta fungerar dock inte så.
Jag brukar kanske bli lite väl beskyddande om mitt kära MIF, men jag pratar aldrig skit om de andra. Men många andra supportrar och deras klubbar verkar ha fått för sig att det bästa sättet att stötta sin klubb är att baktala någon annan. Så känns det inte bland MIF-supporters.
Sen vet jag inte om du missade smilyn bakom sista meningen. Den satte jag dit för att man skulle förstå att jag skojade.....;)
jag brukar göra det, men bara på skoj och för att hetsa de som håller på det andra laget.. inga fula grejer..
men ja.. du har en poäng.
February 21, 2003
denstore wrote: Förakta kan man göra i tysthet. Förtala och bespotta fungerar dock inte så.
Att munhuggas med andra lags supportrar är ju halva nöjet. 😀
Ålltså på ett vänskapligt plan, precis som olika bilmärkesbögar trackar varandra. Det ska inte vara regelrätt bråk. 😕
3 Guest(s)