October 16, 2004
Ldarax wrote: Står det ingenstans på kylskåpet hur många watt det drar?
Om så så är det ju ganska lätt att räkna ut hur många amper som adaptern minst måsta klara (Watt/12=Amp.)
Med minst så menar jag att det säkert blir en högre peak när kompressorn startar.
jag tror inte att det sitter nån kompressor i sånna kylväskor. jag tror de har ett peltierelement.
November 27, 2003
legacy wrote: [quote=Ldarax]Står det ingenstans på kylskåpet hur många watt det drar?
Om så så är det ju ganska lätt att räkna ut hur många amper som adaptern minst måsta klara (Watt/12=Amp.)
Med minst så menar jag att det säkert blir en högre peak när kompressorn startar.
jag tror inte att det sitter nån kompressor i sånna kylväskor. jag tror de har ett peltierelement.
Det stämmer bra det. Mindre kylar kör peltier, inte kompressor. Lite som i överklockningsvärlden 😉
//Andreas
January 13, 2003
Gebba wrote: [quote=Suizide]Jag provade med en vanlig trafo till ett modem (12) och rätt ström osv...men den gick inte....vet inte om de ska va växelström kanske....
det kanske beror på att den inte pallar att pumpa ut den efekten din kylväska ska ha?
12v dc är det i ett cigguttag iallfall så det ska fungera med 12v om kylväskan inte är trasig.
hULt0 wrote: [quote=Suizide]Jag provade med en vanlig trafo till ett modem (12) och rätt ström osv...men den gick inte....vet inte om de ska va växelström kanske....
Cigarettuttaget i bilen drivs av ett batteri, alltså ska det vara likström.
Kopplade du polerna rätt?
12v modem som kylväska? NH borde dela ut glasögon till alla medlemar. 😉
1 Guest(s)