January 12, 2004
är det några här som ska dit?
April 24, 2007
Klagar man på jakt, som har förekommit sedan människan "skapades" tycker jag att man borde flytta till ett fattigt u-land och leva som folket där och lära sig lite vett, alternativt dra åt helvete.
Jag är inte jägare, nej. Och jag ska inte dit, även om det vore kul. 🙂
November 4, 2001
Shikar wrote: Klagar man på jakt, som har förekommit sedan människan "skapades" tycker jag att man borde flytta till ett fattigt u-land och leva som folket där och lära sig lite vett, alternativt dra åt h*****e.
Visst jakt för mat, men det ska ju vara lite sportsligt. Det här att bara jaga för skojs skull ser jag inte meningen med. Jag menar ligga i världens kammokläder med en sju helvsikes bössa (så att inte ens en soldat ifrån ett elitförband skulle klara sig undan) och skjuta ett lite rådjur, var är det "sportliga" i det? Fan gå gå och jaga varandra om det är spänning man vill åt.
Annars är det ju bara sitta och knacka stenar mot vandra tills man har en spjutspets, tugga senor och tälja en pinne (ska bli ett spjut alltså) sen är det bara att smyga och kuta utav h-vette och man nu vill ha ett rådjur.
Börjar bli trött på det hela kring jakt... Vi skulle ut och skjuta björnen men när den försvarade sig blev vi rädda och nu ska hela kommunen ut och leta rätt på björnen. Fan var karl nog att säga att björnen vann trots att du hade övertaget.
Återigen, för mat är det okej (om man gör det på ett vettigt sätt) för skojs skull (leka?) tycker ja det inte är okey. Sen att man måste hålla nere vissa djurs antal (pga att vi redan dödat rovdjuren) visst men det ska vara på ett schyst sätt.
March 10, 2003
http://www.thehunter.com/pub/index.php - För de jägare som missat.
Skall visst enligt en hel del personer vara ganska bra.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 4, 2001
Shikar wrote: Klagar man på jakt, som har förekommit sedan människan "skapades" tycker jag att man borde flytta till ett fattigt u-land och leva som folket där och lära sig lite vett, alternativt dra åt h*****e.
Så du tycker att jag som vegetarian ska dra åt helvete? Fruktansvärt fjantigt sagt. Förövrigt är forskarna ganska säkra på att människan inte åt kött i början.
May 9, 2003
ååå kommer vegetarianer vs majoriteten upp nu igen.
Jag vet inte hur många gånger vi har diskuterat detta på mitt jobb där vi har en vegetarian som av någon anledning ska få alla andra att bli det med, WTF is up whit that? Så tycker jag många vegetarianer beter sig ska konvertera alla andra och det är fubar.
Gillar man jakt så gör man och det har ju funnits sen vi blev så smarta att vi kunde göra spjut.
Så nog OT: Jag ska inte dit men mina kusiner ska det som är riktiga stor jägare 🙂
August 7, 2001
Hur manga jagare tror du jagar for att dom vill framja viltvard?
Ontopic, nope jag ska inte dit.
April 24, 2007
SuperNova wrote: Visst jakt för mat, men det ska ju vara lite sportsligt. Det här att bara jaga för skojs skull ser jag inte meningen med. Jag menar ligga i världens kammokläder med en sju helvsikes bössa (så att inte ens en soldat ifrån ett elitförband skulle klara sig undan) och skjuta ett lite rådjur, var är det "sportliga" i det? Fan gå gå och jaga varandra om det är spänning man vill åt.
Annars är det ju bara sitta och knacka stenar mot vandra tills man har en spjutspets, tugga senor och tälja en pinne (ska bli ett spjut alltså) sen är det bara att smyga och kuta utav h-vette och man nu vill ha ett rådjur.
Börjar bli trött på det hela kring jakt... Vi skulle ut och skjuta björnen men när den försvarade sig blev vi rädda och nu ska hela kommunen ut och leta rätt på björnen. Fan var karl nog att säga att björnen vann trots att du hade övertaget.
Återigen, för mat är det okej (om man gör det på ett vettigt sätt) för skojs skull (leka?) tycker ja det inte är okey. Sen att man måste hålla nere vissa djurs antal (pga att vi redan dödat rovdjuren) visst men det ska vara på ett schyst sätt.
Vissa ser ju schack och golf som sporter, vissa inte. Vad som är sportsligt är individuellt tolkat. Allt jakt är ju inte sådan.
dree wrote: Hur manga jagare tror du jagar for att dom vill framja viltvard?
Ontopic, nope jag ska inte dit.
Har ingen aning om den siffran, ser inte sambandet i all ärlighets namn.
Coore wrote: Så du tycker att jag som vegetarian ska dra åt h*****e? Fruktansvärt fjantigt sagt. Förövrigt är forskarna ganska säkra på att människan inte åt kött i början.
Verkligen inte, känner man att man kan hålla sig till en vegetarisk kost är det bra för en, jag har full respekt för vegetarianer. Mindre respekt har jag för moraltanter som klagar på jakt i brist på annat, såna som ofta behöver en hobby snarare. Jag dömer för övrigt inte någon person utan att känna denne bra.
1 Guest(s)