March 5, 2002
Tror inte Sverige kommer så långt, men man kan ju alltid hoppas. 🙂
Blir att titta på det på någon pub här i stan om dom sänder det.
http://www.em-2008.se/em-kval-.....-tabeller/ för info. :bok:
June 23, 2002
Sverige tar sig nog inte längre än kvartsfinalen om det ens blir så långt. Italien, Holland eller Frankrike kommer slå ut oss i kvarten om vi går dit.
Jag hoppas att Spanien verkerligen kan lyckas iår, har så många härliga och grymma spelartyper. Hoppas bara dom kan spela ihop sig och faktiskt vinna om inte Sverige ska ta hem det.
Självklart kommer det drickas en hel del öl och kollas på fotboll. Blir nog en del tunga dagar på jobbet i sommar.
November 27, 2003
macrus wrote: Jag hoppas att Spanien verkerligen kan lyckas iår, har så många härliga och grymma spelartyper. Hoppas bara dom kan spela ihop sig och faktiskt vinna om inte Sverige ska ta hem det.
Bara inse att Spanien inte kommer att gå någonstans, deras psyke räcker inte längre än att kvala 😉
//Andreas
Visst, vore kul om Sveriges landslag i fotboll levererade någon gång i något större sammanhang, men dessvärre gör dom sällan och aldrig det.
Tji medalj är mitt tips, och nej, jag kommer inte att öda tid på att se några matcher.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
macrus wrote: Tror Spanien tar sig längre iår, blir åtminstonde semifinal.
Spanien känns om möjligt faktiskt ännu starkare iår. Dom har något på G i år.
Spanien har alltid haft ett bra lag på pappret, problemet är att det knytit sig så rejält när det ska göras något. De imponerar någon match och tar sig gneom gruppen, men sen går de på pumpen i kvarten. Det är liksom standard 🙂
Om vi bänkar Ljungberg och kör med Larsson och chippen på varsin kant kan detta bli intressant, annars tror jag inte inte det kommer hända mycket.
//Andreas
March 10, 2002
Delph1 wrote: Spanien har alltid haft ett bra lag på pappret, problemet är att det knytit sig så rejält när det ska göras något. De imponerar någon match och tar sig gneom gruppen, men sen går de på pumpen i kvarten. Det är liksom standard 🙂
Om vi bänkar Ljungberg och kör med Larsson och chippen på varsin kant kan detta bli intressant, annars tror jag inte inte det kommer hända mycket.
//Andreas
Vem ska spela forward med Zlatan då? En Elmander som inte längre kan göra mål? En Allbäck som bara lyckas göra mål när han blir inbytt? Sebastian Larsson säger jag. Ska Sverige ta sig vidare så tror jag det är genom Zlatan, Henke, Sebastian Larsson und Källström.
Alternativt genom nya hungriga spelare som Marcus Berg eller Rasmus Lindgren. OJ de blir ju petade av spelare som Taco och Allbäck.
November 27, 2003
Dehman wrote: Vem ska spela forward med Zlatan då? En Elmander som inte längre kan göra mål? En Allbäck som bara lyckas göra mål när han blir inbytt? Sebastian Larsson säger jag. Ska Sverige ta sig vidare så tror jag det är genom Zlatan, Henke, Sebastian Larsson und Källström.
Alternativt genom nya hungriga spelare som Marcus Berg eller Rasmus Lindgren. OJ de blir ju petade av spelare som Taco och Allbäck.
Larsson = Sebastian Larsson 😉
Trodde det var givet att det var Sebbe det var frågan om när jag pratade om mittfältet 😛
//Andreas
February 17, 2004
Dehman wrote: Vem ska spela forward med Zlatan då? En Elmander som inte längre kan göra mål? En Allbäck som bara lyckas göra mål när han blir inbytt?
en pessimist :D, det löser sig, Sverige blir det målfarligaste laget...
Ut med TACO, in med henke å zlatan, rosenberg hoppar in.
June 23, 2002
Delph1 wrote: Spanien har alltid haft ett bra lag på pappret, problemet är att det knytit sig så rejält när det ska göras något. De imponerar någon match och tar sig gneom gruppen, men sen går de på pumpen i kvarten. Det är liksom standard 🙂
//Andreas
Mjo precis som jag säger, men iår känns laget ännu starkare och tror dom är med ihopspelta. Både Iniesta, Cesc och Torres har tagit ett steg till i utvecklingen, även Silva. Nä iår är det Spaniens år oavsett om dom floppat tidigare.
Dessvärre blir det ingen lätt kvart för varken Sverige eller Spanien om dom tar sig dit. Blir något lag från dödens grupp och den är inte att leka med.
Dehman wrote: Vem ska spela forward med Zlatan då? En Elmander som inte längre kan göra mål? En Allbäck som bara lyckas göra mål när han blir inbytt? Sebastian Larsson säger jag. Ska Sverige ta sig vidare så tror jag det är genom Zlatan, Henke, Sebastian Larsson und Källström.
Seb Larsson är ju mittfältare och inte anfallare, anser inte att han ska spela i anfallet. Dumt att chansa med en mittfältare i anfallet när han har sina riktiga kvaliteér på mittfältet.
Zlatan - Henke tror jag startar i anfallet, Elmander är ju dessvärre i en formsvacka. Allbäck är ju standard inhoppare och ska inte starta.
March 10, 2002
macrus wrote: Seb Larsson är ju mittfältare och inte anfallare, anser inte att han ska spela i anfallet. Dumt att chansa med en mittfältare i anfallet när han har sina riktiga kvaliteér på mittfältet.
Zlatan - Henke tror jag startar i anfallet, Elmander är ju dessvärre i en formsvacka. Allbäck är ju standard inhoppare och ska inte starta.
Blev konstigt där 😛 Menade att båda Larsson ska spela, Sebastian på kant, Henke på topp.
Fenix wrote: sparka ut Zlatan så kanske det blir fotboll värd att kolla på..
Just det.
5 Guest(s)