EM i fotboll 2008|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
EM i fotboll 2008
Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 2, 2008 - 10:43 am
sp_Permalink sp_Print

Det väntar ett EM i fotboll som arrangeras av Österrike/Schweiz. Sverige är med och en del andra hyffsade lag. Vilket lag tror ni vinner och vilket lag hoppas ni vinner?
Hur kommer du att följa EM, delta i folkfesten med en kall öl i handen eller inte titta alls :roll:?

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
1194010
June 2, 2008 - 11:44 am
sp_Permalink sp_Print

Tror inte Sverige kommer så långt, men man kan ju alltid hoppas. 🙂

Blir att titta på det på någon pub här i stan om dom sänder det.

http://www.em-2008.se/em-kval-.....-tabeller/ för info. :bok:

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1194011
June 2, 2008 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

Jag hoppas såklart på Sverige (även om det ser mörkt ut).
Kommer nog bara kolla de matcherna som ligger på lämplig tid för att kombinera med den där kalla ölen du pratade om 🙂

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1194012
June 2, 2008 - 12:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Sverige tar sig nog inte längre än kvartsfinalen om det ens blir så långt. Italien, Holland eller Frankrike kommer slå ut oss i kvarten om vi går dit.

Jag hoppas att Spanien verkerligen kan lyckas iår, har så många härliga och grymma spelartyper. Hoppas bara dom kan spela ihop sig och faktiskt vinna om inte Sverige ska ta hem det.

Självklart kommer det drickas en hel del öl och kollas på fotboll. Blir nog en del tunga dagar på jobbet i sommar.

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
1194014
June 2, 2008 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Ligger inte vissa matcher sjuukt tidigt... ?

aja, en morgonöl har väl aldrig skadat!? Nu får vi anledning att börja dricka före 15.00;)

macrus
Member
Medlem
1194017
June 2, 2008 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: Ligger inte vissa matcher sjuukt tidigt... ?

aja, en morgonöl har väl aldrig skadat!? Nu får vi anledning att börja dricka före 15.00;)

Matcherna börjar 18.00 eller 20.45. Inte speciellt tidigt enligt mig.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1194019
June 2, 2008 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Jag hoppas att Spanien verkerligen kan lyckas iår, har så många härliga och grymma spelartyper. Hoppas bara dom kan spela ihop sig och faktiskt vinna om inte Sverige ska ta hem det.

Bara inse att Spanien inte kommer att gå någonstans, deras psyke räcker inte längre än att kvala 😉

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1194021
June 2, 2008 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Visst, vore kul om Sveriges landslag i fotboll levererade någon gång i något större sammanhang, men dessvärre gör dom sällan och aldrig det.

Tji medalj är mitt tips, och nej, jag kommer inte att öda tid på att se några matcher.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

macrus
Member
Medlem
1194022
June 2, 2008 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Bara inse att Spanien inte kommer att gå någonstans, deras psyke räcker inte längre än att kvala 😉

//Andreas

Tror Spanien tar sig längre iår, blir åtminstonde semifinal.
Spanien känns om möjligt faktiskt ännu starkare iår. Dom har något på G i år.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
1194023
June 2, 2008 - 3:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Är väl inget att hoppas på när Lagerbäck sitter bakom ratten. Hoppas verkligen som macrus att Spanien kan få till det och att man slipper tråklag som Grekland 2004.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1194024
June 2, 2008 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror Sverige ska vara glad om de får mer än en poäng med Lagerbäck vid makten.

Go Spanien!

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
1194025
June 2, 2008 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Många spanjorer här på NH wink

Håller självklart på världsmästarna från 06. Men hoppas Sverige kan lyckas i år, Sverige 1, Italien 2.

Kan nog bli fler än en kall 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
1194026
June 2, 2008 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Tror Spanien tar sig längre iår, blir åtminstonde semifinal.
Spanien känns om möjligt faktiskt ännu starkare iår. Dom har något på G i år.

Spanien har alltid haft ett bra lag på pappret, problemet är att det knytit sig så rejält när det ska göras något. De imponerar någon match och tar sig gneom gruppen, men sen går de på pumpen i kvarten. Det är liksom standard 🙂

Om vi bänkar Ljungberg och kör med Larsson och chippen på varsin kant kan detta bli intressant, annars tror jag inte inte det kommer hända mycket.

//Andreas

Templar-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
1194027
June 2, 2008 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

jag funderar på italien, om det kan gå bra för dom...
Sverige tror jag faktiskt knappt kommer vinna en match... väldigt pessimistisk...

Dehman
Member
Medlem
1194029
June 2, 2008 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Spanien har alltid haft ett bra lag på pappret, problemet är att det knytit sig så rejält när det ska göras något. De imponerar någon match och tar sig gneom gruppen, men sen går de på pumpen i kvarten. Det är liksom standard 🙂

Om vi bänkar Ljungberg och kör med Larsson och chippen på varsin kant kan detta bli intressant, annars tror jag inte inte det kommer hända mycket.

//Andreas

Vem ska spela forward med Zlatan då? En Elmander som inte längre kan göra mål? En Allbäck som bara lyckas göra mål när han blir inbytt? Sebastian Larsson säger jag. Ska Sverige ta sig vidare så tror jag det är genom Zlatan, Henke, Sebastian Larsson und Källström.

Alternativt genom nya hungriga spelare som Marcus Berg eller Rasmus Lindgren. OJ de blir ju petade av spelare som Taco och Allbäck.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1194030
June 2, 2008 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Vem ska spela forward med Zlatan då? En Elmander som inte längre kan göra mål? En Allbäck som bara lyckas göra mål när han blir inbytt? Sebastian Larsson säger jag. Ska Sverige ta sig vidare så tror jag det är genom Zlatan, Henke, Sebastian Larsson und Källström.

Alternativt genom nya hungriga spelare som Marcus Berg eller Rasmus Lindgren. OJ de blir ju petade av spelare som Taco och Allbäck.

Larsson = Sebastian Larsson 😉

Trodde det var givet att det var Sebbe det var frågan om när jag pratade om mittfältet 😛

//Andreas

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
1194031
June 2, 2008 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Vem ska spela forward med Zlatan då? En Elmander som inte längre kan göra mål? En Allbäck som bara lyckas göra mål när han blir inbytt?

en pessimist :D, det löser sig, Sverige blir det målfarligaste laget...

Ut med TACO, in med henke å zlatan, rosenberg hoppar in.

macrus
Member
Medlem
1194035
June 2, 2008 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Spanien har alltid haft ett bra lag på pappret, problemet är att det knytit sig så rejält när det ska göras något. De imponerar någon match och tar sig gneom gruppen, men sen går de på pumpen i kvarten. Det är liksom standard 🙂

//Andreas

Mjo precis som jag säger, men iår känns laget ännu starkare och tror dom är med ihopspelta. Både Iniesta, Cesc och Torres har tagit ett steg till i utvecklingen, även Silva. Nä iår är det Spaniens år oavsett om dom floppat tidigare.
Dessvärre blir det ingen lätt kvart för varken Sverige eller Spanien om dom tar sig dit. Blir något lag från dödens grupp och den är inte att leka med.

Dehman wrote: Vem ska spela forward med Zlatan då? En Elmander som inte längre kan göra mål? En Allbäck som bara lyckas göra mål när han blir inbytt? Sebastian Larsson säger jag. Ska Sverige ta sig vidare så tror jag det är genom Zlatan, Henke, Sebastian Larsson und Källström.

Seb Larsson är ju mittfältare och inte anfallare, anser inte att han ska spela i anfallet. Dumt att chansa med en mittfältare i anfallet när han har sina riktiga kvaliteér på mittfältet.

Zlatan - Henke tror jag startar i anfallet, Elmander är ju dessvärre i en formsvacka. Allbäck är ju standard inhoppare och ska inte starta.

Fenix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 767
1194039
June 2, 2008 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

sparka ut Zlatan så kanske det blir fotboll värd att kolla på..

Dehman
Member
Medlem
1194049
June 2, 2008 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Seb Larsson är ju mittfältare och inte anfallare, anser inte att han ska spela i anfallet. Dumt att chansa med en mittfältare i anfallet när han har sina riktiga kvaliteér på mittfältet.

Zlatan - Henke tror jag startar i anfallet, Elmander är ju dessvärre i en formsvacka. Allbäck är ju standard inhoppare och ska inte starta.

Blev konstigt där 😛 Menade att båda Larsson ska spela, Sebastian på kant, Henke på topp.

Fenix wrote: sparka ut Zlatan så kanske det blir fotboll värd att kolla på..

Just det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 324
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL