September 12, 2001
Mean Machine wrote: Ja, Spanien spelade tråkig fotboll.
Nejdu!
Spanien spelade inte så jäkla tråkigt alls. Precis som Dehman nämnde om antalet avslutningar på mål så kan man fasen inte säga det var tråkigt. Första halvlek kanske men det var väldigt mycket taktikspel där. Men man såg att ryssarna fick soppatorsk och sedan spelade Spanien så mycket som behövdes. Ska vi snacka tråkig fotboll så måste jag nämna Litmanen. Han som inte orkar spela klubbfotboll längre på grund av världens konstigaste skador men väl orkar med att peta på en boll i landslaget.
Visst ja...glömde ju nämna att han är ju en finnpajsare. 😉
March 10, 2002
skiroy wrote: Ska vi snacka tråkig fotboll så måste jag nämna Litmanen. Han som inte orkar spela klubbfotboll längre på grund av världens konstigaste skador men väl orkar med att peta på en boll i landslaget.
Visst ja...glömde ju nämna att han är ju en finnpajsare. 😉
Vad menar du? Det är väl helt normalt att ramla när man hämtar mjölk och att få en kapsyl i ögat?
November 8, 2004
De har ju inte mött ett bra lag än... Ryssarna är bra, men långt från så bra som alla säger. Italien som de spelade mot i kvarten har inte presterat alls så mycket som ett världsmästarlag borde. De floppade, vad gjorde dem, tre mål? Varav ett var på straff och ett som Henry fick för sig att styra in.
Sen Grekland och Sverige har de mött där Grekland...så jävla sämst. Mot Sverige vann de med 2-1, inte särskillt imponerande.
Nog att Spanien kan passa runt bollen i laget vilket lag de än möter men kan de skapa några chanser mot tyskarna? Tyskarna har iofs inte imponerat speciellt heller, de spelade dock jävla bra mot Portugal. men annars? nej..
Kan dock bli väldigt kul match om båda lagen presterar vad de verkligen kan.
June 23, 2002
Malkovic wrote: De har ju inte mött ett bra lag än... Ryssarna är bra, men långt från så bra som alla säger. Italien som de spelade mot i kvarten har inte presterat alls så mycket som ett världsmästarlag borde. De floppade, vad gjorde dem, tre mål? Varav ett var på straff och ett som Henry fick för sig att styra in.
Sen Grekland och Sverige har de mött där Grekland...så j**la sämst. Mot Sverige vann de med 2-1, inte särskillt imponerande.
Nog att Spanien kan passa runt bollen i laget vilket lag de än möter men kan de skapa några chanser mot tyskarna? Tyskarna har iofs inte imponerat speciellt heller, de spelade dock j**la bra mot Portugal. men annars? nej..
Kan dock bli väldigt kul match om båda lagen presterar vad de verkligen kan.
Ja fyfan vad kassa dom är som är i EM final. 🙄
Sopor hela bunten...
Lite småroligt att kika i den här tråden emellanåt, speciellt det faktum att Sverige är bra fastän turneringen tog slut tidigt för deras del, Ryssarna dåliga fast dom otippat var med och stred längre fram i turneringen än andra lag som enligt uppgift här i forumet var jättebra.. Dom som finns kvar i turneringen är sopor, om det nu är rätt uppfattat? Lustigt att dom får vara med så länge då, kontentan blir nog i vilket fall som helst att dom som åker ur är bra och dom som hamnar top 5 är dåliga?
Måste nog säga att det stämmer inget vidare i min värld iaf.
😕
Trots allt är det iaf roligt att läsa alla experters tips och efterhandskonstruktioner om varför det gick som det gick. Tillväxten på fotbollstränare och fotbollsstrateger i Sverige tycks vara enorm, det måste i sin tur innebära att de andra ländernas landslag kommer att få det tämligen svårt i framtiden..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
Blev precis som jag trodde då innan EM. Att det var Spanien - Tyskland i final och Spanien som EM-mästare.
Skönt att man pricka in det på tipset, synd att man missa skytteligavinnare. Men kunde inte välja Villa före Torres eftersom Villa inte var speciellt bra i Valencia denna säsong, förmodligen för hela Valencia sög.
June 5, 2004
macrus wrote: Blev precis som jag trodde då innan EM. Att det var Spanien - Tyskland i final och Spanien som EM-mästare.
Skönt att man pricka in det på tipset, synd att man missa skytteligavinnare. Men kunde inte välja Villa före Torres eftersom Villa inte var speciellt bra i Valencia denna säsong, förmodligen för hela Valencia sög.
Skitsnack?
Jag hade Villa som skyttkung och Spanien som slutsegrare och vann för övrigt tipset på en bekants jobb på det.
Villa var skadad stora delar av säsongen men i sista(?) matchen för säsongen gör han ett hattrick, då har man inte en sjuk form eller?
Det var det som avgjorde att ta honom som skyttekung för min del...
June 23, 2002
azN- wrote: Skitsnack?
Jag hade Villa som skyttkung och Spanien som slutsegrare och vann för övrigt tipset på en bekants jobb på det.
Villa var skadad stora delar av säsongen men i sista(?) matchen för säsongen gör han ett hattrick, då har man inte en sjuk form eller?
Det var det som avgjorde att ta honom som skyttekung för min del...
Samtidigt när han spelade var han inte speciellt bra, undantaget den matchen då. Har man varit skadad mycket på en säsong brukar man inte vara i kanonform även om han visade att han var det nu. Visst gör man hattrick så är man i bra form. Men Torres har gjort en hel grym säsong i Pool vilket rankas högre för mig.
Själv kom jag tvåa i EM-tipset på jobbet med cirka 30pers med. Rätt oväntat faktiskt men trevligt att få in lite extra pengarna och ära. 😉
1 Guest(s)