EM i fotboll 2008|Page 10|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
EM i fotboll 2008
skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
sp_UserOfflineSmall Offline
1196207
June 27, 2008 - 12:13 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Ja, Spanien spelade tråkig fotboll.

Nejdu!
Spanien spelade inte så jäkla tråkigt alls. Precis som Dehman nämnde om antalet avslutningar på mål så kan man fasen inte säga det var tråkigt. Första halvlek kanske men det var väldigt mycket taktikspel där. Men man såg att ryssarna fick soppatorsk och sedan spelade Spanien så mycket som behövdes. Ska vi snacka tråkig fotboll så måste jag nämna Litmanen. Han som inte orkar spela klubbfotboll längre på grund av världens konstigaste skador men väl orkar med att peta på en boll i landslaget.

Visst ja...glömde ju nämna att han är ju en finnpajsare. 😉

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1196208
June 27, 2008 - 12:18 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Ska vi snacka tråkig fotboll så måste jag nämna Litmanen. Han som inte orkar spela klubbfotboll längre på grund av världens konstigaste skador men väl orkar med att peta på en boll i landslaget.

Visst ja...glömde ju nämna att han är ju en finnpajsare. 😉

Vad menar du? Det är väl helt normalt att ramla när man hämtar mjölk och att få en kapsyl i ögat?

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1196209
June 27, 2008 - 12:22 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Vad menar du? Det är väl helt normalt att ramla när man hämtar mjölk och att få en kapsyl i ögat?

:)R

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1196211
June 27, 2008 - 4:59 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote:

Aha, japp, ganska förvånande att Spanien tagit sig så här långt.

//Andreas

Malkovic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 257
1196263
June 27, 2008 - 3:38 pm
sp_Permalink sp_Print

De har ju inte mött ett bra lag än... Ryssarna är bra, men långt från så bra som alla säger. Italien som de spelade mot i kvarten har inte presterat alls så mycket som ett världsmästarlag borde. De floppade, vad gjorde dem, tre mål? Varav ett var på straff och ett som Henry fick för sig att styra in.

Sen Grekland och Sverige har de mött där Grekland...så jävla sämst. Mot Sverige vann de med 2-1, inte särskillt imponerande.

Nog att Spanien kan passa runt bollen i laget vilket lag de än möter men kan de skapa några chanser mot tyskarna? Tyskarna har iofs inte imponerat speciellt heller, de spelade dock jävla bra mot Portugal. men annars? nej..

Kan dock bli väldigt kul match om båda lagen presterar vad de verkligen kan.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1196264
June 27, 2008 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Malkovic wrote: De har ju inte mött ett bra lag än... Ryssarna är bra, men långt från så bra som alla säger. Italien som de spelade mot i kvarten har inte presterat alls så mycket som ett världsmästarlag borde. De floppade, vad gjorde dem, tre mål? Varav ett var på straff och ett som Henry fick för sig att styra in.

Sen Grekland och Sverige har de mött där Grekland...så j**la sämst. Mot Sverige vann de med 2-1, inte särskillt imponerande.

Nog att Spanien kan passa runt bollen i laget vilket lag de än möter men kan de skapa några chanser mot tyskarna? Tyskarna har iofs inte imponerat speciellt heller, de spelade dock j**la bra mot Portugal. men annars? nej..

Kan dock bli väldigt kul match om båda lagen presterar vad de verkligen kan.

Ja fyfan vad kassa dom är som är i EM final. 🙄
Sopor hela bunten...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1196266
June 27, 2008 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite småroligt att kika i den här tråden emellanåt, speciellt det faktum att Sverige är bra fastän turneringen tog slut tidigt för deras del, Ryssarna dåliga fast dom otippat var med och stred längre fram i turneringen än andra lag som enligt uppgift här i forumet var jättebra.. Dom som finns kvar i turneringen är sopor, om det nu är rätt uppfattat? Lustigt att dom får vara med så länge då, kontentan blir nog i vilket fall som helst att dom som åker ur är bra och dom som hamnar top 5 är dåliga?
Måste nog säga att det stämmer inget vidare i min värld iaf.
😕
Trots allt är det iaf roligt att läsa alla experters tips och efterhandskonstruktioner om varför det gick som det gick. Tillväxten på fotbollstränare och fotbollsstrateger i Sverige tycks vara enorm, det måste i sin tur innebära att de andra ländernas landslag kommer att få det tämligen svårt i framtiden..
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1196267
June 27, 2008 - 4:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker spanien gjorde en relativt underhållande insatts. :eye:

Ser verkligen fram emot finalen nu, även om det innebär slutet på något mkt trevligt!

Malkovic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 257
1196340
June 28, 2008 - 10:39 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Ja fyfan vad kassa dom är som är i EM final. 🙄
Sopor hela bunten...

Skrev aldrig att de var dåliga, det jag skrev och menade var att de kan mycket bättre.

Dehman
Member
Medlem
1196468
June 29, 2008 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Fernando Torres! 45 minuter från guldet. Jobba!

macrus
Member
Medlem
1196470
June 29, 2008 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Underbart med Cesc och Torres på planen.

Spanien plockar hem det här om inte Tyskland lyckas få in något jävla skitmål.

Heeeeeeeja Spanien!

Dehman
Member
Medlem
1196479
June 29, 2008 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Krävs en klasspelare för att avgöra en EM-final. FERNANDO TORRES!

macrus
Member
Medlem
1196480
June 29, 2008 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

JAAAAAAAAAAA!

Ängtligen fick dom ta guldet, och så dom gör det. Leker sig igenom hela EM och leker med Tyskland i EM-finalen. Dock gör Aragones så underliga byten gång på gång.

Skönt!
Så fint att se Ballack med den uppgivna och vilsna blicken. Ush hatar honom. 🙂

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1196482
June 29, 2008 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

shit, shit, shit hade Tyskland som vinnare. Blev troligtvis av med 1:a platsen på tippset cry.

macrus
Member
Medlem
1196483
June 29, 2008 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Blev precis som jag trodde då innan EM. Att det var Spanien - Tyskland i final och Spanien som EM-mästare.

Skönt att man pricka in det på tipset, synd att man missa skytteligavinnare. Men kunde inte välja Villa före Torres eftersom Villa inte var speciellt bra i Valencia denna säsong, förmodligen för hela Valencia sög.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1196485
June 29, 2008 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan, jag som ville ha en tysk seger.

macrus
Member
Medlem
1196486
June 29, 2008 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Fan, jag som ville ha en tysk seger.

Dom hade inte möe o hämta här inte.

pcw
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 853
1196499
June 29, 2008 - 11:31 pm
sp_Permalink sp_Print

campeones campeones olé olé olé!!!!!!!!!!

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
1196764
July 2, 2008 - 1:06 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Blev precis som jag trodde då innan EM. Att det var Spanien - Tyskland i final och Spanien som EM-mästare.

Skönt att man pricka in det på tipset, synd att man missa skytteligavinnare. Men kunde inte välja Villa före Torres eftersom Villa inte var speciellt bra i Valencia denna säsong, förmodligen för hela Valencia sög.

Skitsnack?

Jag hade Villa som skyttkung och Spanien som slutsegrare och vann för övrigt tipset på en bekants jobb på det.

Villa var skadad stora delar av säsongen men i sista(?) matchen för säsongen gör han ett hattrick, då har man inte en sjuk form eller?
Det var det som avgjorde att ta honom som skyttekung för min del...

macrus
Member
Medlem
1196786
July 2, 2008 - 7:13 am
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: Skitsnack?

Jag hade Villa som skyttkung och Spanien som slutsegrare och vann för övrigt tipset på en bekants jobb på det.

Villa var skadad stora delar av säsongen men i sista(?) matchen för säsongen gör han ett hattrick, då har man inte en sjuk form eller?
Det var det som avgjorde att ta honom som skyttekung för min del...

Samtidigt när han spelade var han inte speciellt bra, undantaget den matchen då. Har man varit skadad mycket på en säsong brukar man inte vara i kanonform även om han visade att han var det nu. Visst gör man hattrick så är man i bra form. Men Torres har gjort en hel grym säsong i Pool vilket rankas högre för mig.

Själv kom jag tvåa i EM-tipset på jobbet med cirka 30pers med. Rätt oväntat faktiskt men trevligt att få in lite extra pengarna och ära. 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 320
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL