EM i fotboll 2008|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
EM i fotboll 2008
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
sp_UserOfflineSmall Offline
1194507
June 9, 2008 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Ikväll är det första matcherna i dödens grupp, kan nog bli grym fotboll eller så blir det fegfotboll.

Nåväl fan vad jag längtar till kvällens matcher, tror helt klart Rumänien kan skrälla. Vore roligt faktiskt då kunde det bli lite oreda i gruppen. 😀

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1194509
June 9, 2008 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Vore kul om Rumänien tog alla tre 😉 Kommer inte att hända... men det vore skoj. Synd bara att jag avskyr Mutu, bra fotbollsspelare men han är äckligpå något sätt :p

Trist att Henry inte startar... Anelka i stället... han är inte ens i närheten av Henry.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1194519
June 9, 2008 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Fyfan, ännu en usel match i detta EM. Är väl bara egentligen Tyskland som visat lite proper fotboll hittills och det var bara stundtals.

I dagens första match var det väl egentligen bara Benzema och Ribery som gjorde bra ifrån sig. Man kan ju fråga sig vad fan Domenech håller på med. Rumänien verkar inte ens försöka spela fotboll. Då fortsätter han att spela med Toulalan och Makelele. Istället byter han in Nasri istället för Benzema som gjort en bra match? Kunde ju tagit ut någon av innermittfältarna istället som inte bidrog med någonting. Den snubben har nog tappat förståndet totalt, lär inte vara förbundskapten efter EM om det fortsätter såhär.

Sen Rumänien vad syssla de med? Hade förväntat mig bra mycket mer av dem. De har mycket mer potential än, Schweiz, Österrike och Polen. Men dessa nationer försöker i alla fall och gör det bra. Något som Rumänerna uppenbarligen inte var intresserade av.

Fyfan vilken usel start på denna turnering. Förhoppningsvis blir nästa match mellan Holland och Italien bättre.

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1194523
June 9, 2008 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja Rumänien - frankrike sög som fan 🙁 Nu är det bara hoppas att HOL - ITA bjuderupp till härlig dans.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1194530
June 9, 2008 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Efter FRA-RUM kom det en paus i sändingen på TV4, sen när sändningarna började från "studion" igen spelade dom en låt som klingade väl, lät väldigt soundtrack aktish i stil med Requim for a Dream med Dream Theater, någon som vet vilken jag pratar om? 🙂

(jaja jag ska posta i vad heter låten tråden också 🙂 )

Till fotbollen. Jag får väl säga att det är tråkiga resultat, men matcherna i sig har inte varit så tråkiga endå, mycket chanser i FRA-RUM. Holland har ledningen mot Italien, har inte hunnit se målen men matcher rullar på i hög tempo , italienarna faller som löv på en höstdag och holländarna blir bara argare och argare - kul!

macrus
Member
Medlem
1194535
June 9, 2008 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Vilket jävla match Italien-Holland bjöd upp till, underbart att Holland spöade dom äckliga Italienarna.

Bästa matchen hittils i EM!
Fröjdefelt är kass som vanligt, fyfan vad jag hatar honom. Inte ens i internationell fotboll slipper man honom.

Dehman
Member
Medlem
1194537
June 9, 2008 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan vad gött, Holland visar att de är att räkna med. Tycker Fröjdefält gjorde en solid insats. Lade ribban på precis rätt nivå. Äckligt att se hur mycket Italienarna filmar. Då hade de ändå typ 20-10 i frisparkar.

Att matcherna inte varit tråkiga utan att det bara är resultaten som inte kommit stämmer inte för fem öre. Tycker jag, matcherna har varit sjukt tråkiga.

Österrike-Kroatien var väl helt ok. Kroaterna satte ett härligt tempo, men det försvann efter 25 minuter. Annars är det väl bara Tyskland som sken till stundtals men det var inte speciellt mycket.

De andra matcherna har varit rena sömnpillret.

Dehman
Member
Medlem
1194563
June 10, 2008 - 12:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote:
Såhär tror jag startelvan kommer se ut:

Isaksson
Alexandersson-Mellberg-Hansson-Nilsson
Wilhelmsson-Svensson-Linderoth-Ljungberg
Zlatan-Henke

Andreas Isaksson
Niclas Alexandersson, Olof Mellberg, Petter Hansson, Mikael Nilsson
Christian Wilhelmsson, Daniel Andersson, Anders Svensson, Fredrik Ljungberg
Zlatan Ibrahimovic, Henrik Larsson

Haha var ju inte helt långt ifrån! Grej of the day är väl Daniel Andersson, haha!

Hoppas på fullt allvar att Sverige förlorar alla matcher detta EM. Vill inte se Lagerbäck mer.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1194564
June 10, 2008 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote:
Hoppas på fullt allvar att Sverige förlorar alla matcher detta EM. Vill inte se Lagerbäck mer.

Nja, förlust mot Grekland ikväll i sikte iaf.
Dock tror jag inte att just Lagerbäck är att lasta för primadonnornas misslyckande på plan.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Dehman
Member
Medlem
1194565
June 10, 2008 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Nja, förlust mot Grekland ikväll i sikte iaf.
Dock tror jag inte att just Lagerbäck är att lasta för primadonnornas misslyckande på plan.

Vill minnas att du var bekant med en viss Lars? Nuff said!

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1194567
June 10, 2008 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Vill minnas att du var bekant med en viss Lars? Nuff said!

Vem skulle göra det bättre?
Eller snarare, vem har någonsin gjort ett bättre jobb än Lagerbäck?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

macrus
Member
Medlem
1194574
June 10, 2008 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Andreas Isaksson
Niclas Alexandersson, Olof Mellberg, Petter Hansson, Mikael Nilsson
Christian Wilhelmsson, Daniel Andersson, Anders Svensson, Fredrik Ljungberg
Zlatan Ibrahimovic, Henrik Larsson

Haha var ju inte helt långt ifrån! Grej of the day är väl Daniel Andersson, haha!

Helvete vad besviken jag är på elvan, hade faktiskt lite högre förhoppningar.

Alexandersson... han ska inte starta. Andersson ska absolut inte starta, inte ens vara med i landslaget. Så jävla pinsamt.

Sen att inte Seb. Larsson får spela istället för en omatchtränad och halvskadad Ljungberg är väl konstigt, dock lär väl han komma in om yttrarna inte presterar.

Jag hade hellre sett Källström - Svensson än Svensson - Andersson. 🙁
Hoppas Linderoth har återhämtat sig mer till nästa match, Svensson - Andersson på innermittfältet är rätt pinsamt.

Självklart är det Lagerbäck som står som ansvarig om Sverige inte lyckas i EM, han som har det ytterst ansvaret och ska få spelarna att prestara.

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
1194576
June 10, 2008 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: h*****e vad besviken jag är på elvan, hade faktiskt lite högre förhoppningar.

Alexandersson... han ska inte starta. Andersson ska absolut inte starta, inte ens vara med i landslaget. Så j**la pinsamt.

Sen att inte Seb. Larsson får spela istället för en omatchtränad och halvskadad Ljungberg är väl konstigt, dock lär väl han komma in om yttrarna inte presterar.

Jag hade hellre sett Källström - Svensson än Svensson - Andersson. 🙁
Hoppas Linderoth har återhämtat sig mer till nästa match, Svensson - Andersson på innermittfältet är rätt pinsamt.

Självklart är det Lagerbäck som står som ansvarig om Sverige inte lyckas i EM, han som har det ytterst ansvaret och ska få spelarna att prestara.

+1

Framför allt när han gör ett sådant "drag" att byta ut en spelare i toppklass mot en avdankad "spelare" som aldrig presterat något märkvärdigt på internationell nivå.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1194610
June 10, 2008 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote:

Lagerbäck är inte någon trollkarl, varför inbillar du dej att Sverige skulle "lyckas" i EM denna gång när vi aldrig gjort det förr?
Sen finns det ju en anledning till att man utser EN man till att hålla i laget, inte minst när man läser i denna tråd. Åsikter kommer och går, men Lagerbäck består.
🙂

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
1194612
June 10, 2008 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Att Sidleds-Danne får starta är helt absurt för fan 👿
Han gör bäst i att göra århundradets match, annars räcker han fan inte till.
Om Källström bojkottar landslaget hädanefter förstår jag honom till 100%

macrus
Member
Medlem
1194615
June 10, 2008 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Lagerbäck är inte någon trollkarl, varför inbillar du dej att Sverige skulle "lyckas" i EM denna gång när vi aldrig gjort det förr?
Sen finns det ju en anledning till att man utser EN man till att hålla i laget, inte minst när man läser i denna tråd. Åsikter kommer och går, men Lagerbäck består.
🙂

Vart fan har jag sagt att vi ska lyckas och vad tror du jag anser lyckas är? Jag vet väl fan vad Sverige har för spelarmatrial och förväntar mig inte något mer än en kvartsfinal om vi nu kommer dit så blir det ett riktigt storlag vi får möta. Exakt Lagerbäck är ingen trollkarl, men det finns andra tränare som är trollkarlar. Jag har tex. inga jävla förväntningar på en semi eller final om du tror det. 🙄

Fan vad underbart match det var nu mellan Ryssland - Spanien. Spanien visar varför man ska vinna EM-guld. Dock kunde man se lite av Spanien-fenomenet i slutet av matchen, nämligen sluta spela för man leder. Cesc lyckades ju trots allt nicka in 4-1 i slutet, underbart att han fick näta. Villa vinner nog skytteligan, så otroligt het. Valde mellan Torres och Villa på tippet med valde Torres vilket jag nog får ångra nu. 🙂

Spanien blir obesegrade i gruppen och Sverige kanske med lite tur tar andra platsen med nöd och näppe. Känns dock som det blir 0-0 mot Grekland och då jävlar blir det svårt.. 5-4-1 bäddar för en 0-0 match.Tråkiga Kräkland!

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1194616
June 10, 2008 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Vart fan har jag sagt att vi ska lyckas och vad tror du jag anser lyckas är?
......

Testat att kika på det jag citerade?
🙄

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1194619
June 10, 2008 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

1-0 till Grekland. Jag är ledsen, men jag hoppas att jag motbevisas.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1194621
June 10, 2008 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

3-0 till Grekland är mitt tips.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
1194625
June 10, 2008 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

efter första halvlek känns 3-0 till grekerna väldigt långt borta. Tror Sverige tar hand om detta! 2-1!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 335
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL