March 10, 2002
Fyfan vad jag blev besviken på grekerna. Precis som Rumänien så verkar de inte ens vilja spela fotboll. Dock ska Sverige ha en eloge. Eller ja, man kan ju fråga sig vad fan Alexandersson, Ljungberg och Svensson håller på med. Flera gånger såg man att det var helt öppet på vänsterkanten. Men inte var där någon ytterback att fylla på. Uselt att vi inte använder ytterbackarna mer.
Daniel Andersson var väl dagens största fråge(utrops)tecken. Men tyckte han gjorde en bra match. Tillskilland från övriga nämnda. Anders Svensson lyckas med det magiska numret att missa en passning på 10 meter, UTAN press. Alexandersson var inte över mittlinjen, Ljungberg vet jag inte vad han höll på med. Ett annat frågetecken är Petter Hansson. Visst han gjorde mål, men fyfan vad han missar i markeringen. Han hade dessutom Greklands farligaste målchans.
Dehman wrote: Ska Sverige ta sig vidare så tror jag det är genom Zlatan, Henke, Sebastian Larsson und Källström.
Spanien-Ryssland var en bra match. Spanjoerna spelar som vanligt bäst fotboll av alla. Tyckte även Ryssland spelade bra, åtminstone första halvleken.
Vi kan i alla fall glädja oss åt att Zlatan gjort EMs hittills snyggaste mål 🙂
January 31, 2003
En seger är alltid 3 poäng hur de än vins(vinns hur böjer man detta ord?). Grekerna bjöd ej upp till spel vilket gör en "sämre" match att titta på. Tyckte Sverige genomförde matchen på bästa möjliga vis efter vad vi har att spela med. Btw vad ska innermitfältare ut på kanten att göra?....
January 7, 2006
ilg@dd wrote: 3-0 till Grekland är mitt tips.
Jag är nyfiken på varför du trodde det. Du menar att Grekland, laget med femmannabacklinje och en taktik som i stort sett bara bygger på kontringar och defensiv, skulle lägga tre mål på ett Sverige med nästan ordinarie backlinje+två defensivt starka centrala mittfältare? Methinks not.
Dehman:
Grekland spelar inte rolig fotboll, laget är för dåligt för det. Istället spelar de väldigt defensivt och väntar på kontringsmöjligheter, man kunde inte vänta sig annat.
Min startelva mot Spanien:
Isaksson
Stoor-Majstorovic-Mellberg-Dorsin
Svensson
Seb Larsson-Kim Källström
Henrik Larsson
Zlatan-Allbäck
Edit: Jag funderar på Elmander istället för Allbäck, men jag får nog sova på saken. Allbäck är sjukt bra, även om många på forumet tycker annorlunda.
March 10, 2002
Veritas wrote: Btw vad ska innermitfältare ut på kanten att göra?....
Jag vet inte? Kanske för att springa i ytan? Men var har det nämnts något om att en inner ska ut på kanten?
Hulto wrote:
Dehman:
Grekland spelar inte rolig fotboll, laget är för dåligt för det. Istället spelar de väldigt defensivt och väntar på kontringsmöjligheter, man kunde inte vänta sig annat.
Har du sett gerkerna på senare tid? De har börjat spela mer offenisv fotboll, dock gjorde de inte så idag.
Hur kan du fortsätta vilja ha ha Svensson på plan? Alla skratta när Daniel Andersson blev uttagen idag (inklusive jag). Men han gjorde en så mycket bättre match än Anders Svensson. Fyfan den killen är helt slut.
January 7, 2006
Dehman wrote: Hur kan du fortsätta vilja ha ha Svensson på plan? Alla skratta när Daniel Andersson blev uttagen idag (inklusive jag). Men han gjorde en så mycket bättre match än Anders Svensson. Fyfan den killen är helt slut.
Daniel Andersson är också ett alternativ, men är sämre offensivt.
Trodde faktiskt du skulle ogilla andra delar av min föreslagna startelva mer 😉
March 10, 2002
Hulto wrote: Daniel Andersson är också ett alternativ, men är sämre offensivt.
Trodde faktiskt du skulle ogilla andra delar av min föreslagna startelva mer 😉
Ptja, som det ser ut nu om Chippen är borta så hade jag kört på samma spår. Bortsett från Svensson då. Att jag inte kört med Allbäck är också 100% säkert. Valet står mellan Elmander och Mackan för mig.
January 7, 2006
Dehman wrote: Ptja, som det ser ut nu om Chippen är borta så hade jag kört på samma spår. Bortsett från Svensson då. Att jag inte kört med Allbäck är också 100% säkert. Valet står mellan Elmander och Mackan för mig.
Även när det gäller backlinjen?
Anledningen att jag väljer Allbäck är att han inte är en chansning på något sätt. Elmander och Allbäck är bättre inspelade i laget än Rosenberg, och för tillfället känns Allbäck målfarligare.
Hulto wrote: Jag är nyfiken på varför du trodde det.
Sverige brukar prestera dåligt i EM och VM, iofs har jag väl aldrig kammat hem storkovan på stryktipset någon gång heller.
😕 😛
Men att vi skulle förlora var jag helt övertygad om, kul att dom vann iaf.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2002
Hulto wrote: Även när det gäller backlinjen?
Anledningen att jag väljer Allbäck är att han inte är en chansning på något sätt. Elmander och Allbäck är bättre inspelade i laget än Rosenberg, och för tillfället känns Allbäck målfarligare.
3 Guest(s)