January 7, 2006
Det som jag hoppas på nu, är att Lagerbäck sparkas. Jag vill ha ett landslag lett av Roland Nilsson, och jag vill dessutom att han får tydliga instruktioner om att VM i Sydafrika inte är lika viktigt som att bygga ett lag för framtiden. Inga genvägar i form av gamla spelare, utan ett nytt lag med nya taktiker och nya spelare (ingenting emot de äldre spelarna som Lagerbäck använder, men det är väldigt kortsiktigt tänkande och Sverige har dalat ordentligt i rankingen). Att man ser VM-kvalet lite som Bengt Åke Gustafsson ser Euro Hockey Tour, typ 🙂
Sparka Lagerbäck?
Mej veterligen var han inte ute på plan och skämde ut sej en enda gång..
Lika patetiskt var gång, det är Zlatan hit och Zlatan dit, men när det skiter sej är det tränaren som ska ta smällen.. :-S
Primadonnorna som var på plan då? Det är dom som skall sätta strutarna.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 7, 2006
ilg@dd wrote: Sparka Lagerbäck?
Mej veterligen var han inte ute på plan och skämde ut sej en enda gång..
Lika patetiskt var gång, det är Zlatan hit och Zlatan dit, men när det skiter sej är det tränaren som ska ta smällen.. :-S
Primadonnorna som var på plan då? Det är dom som skall sätta strutarna.
Antingen ska han kunna ge "primadonnorna" rätt miljö för att prestera något vettigt eller också ska han våga bänka dem. Tränaren har ansvaret för att skapa ett lag som fungerar; om man har fria händer att välja vilka spelare som helst inom ett land så kan man inte skylla allt på spelarna.
June 23, 2002
Väldigt tråkigt att det slutade såhär, dock var vi ju inte värda att gå vidare så som vi spelare mot Ryssland, tror Spanien-matchen satte sig i huvudet. Otroligt konstigt att Lagerbäck inte satte in Seb istället för Elmander.
Jag är inte den som gnäller på Lagerbäck som alla andra, dock anser jag att det är hög tid för honom att avgå nu då han har tränat laget så länge så vi måste få in lite nytt blod i laget som kan komma med nya tanker och idéer och även låta den unga spelarna få chansen. Som någon sa, Roland Andersson tror jag hade varit grymt.
Ljungberg var jävligt grym igår, försökte visa vägen för Sverige som den lagkapten han är men inga spelare var speciellt sugna verkade det som. Så det jag sa om att Ljungberg börjar bli lite gammal och nog är slut i landslaget tar jag tillbaka. Hoppas han fortsätter i kvalet och är hel.
Trodde faktiskt vi skulle ta Ryssland,för dom är inte överdrivet bra. Det var Sverige som var så jävla kassa. Nåväl...
In med nytt blod i landslaget nu, det fixar man i form av ny förbundskapten.
Hulto wrote: Antingen ska han kunna ge "primadonnorna" rätt miljö för att prestera något vettigt eller också ska han våga bänka dem. Tränaren har ansvaret för att skapa ett lag som fungerar; om man har fria händer att välja vilka spelare som helst inom ett land så kan man inte skylla allt på spelarna.
Tittar man med historiskt perspektiv på Sveriges fotbollslandslag så har dom aldrig varit speciellt bra. (Förutom hos "experterna" halvåret före mästerskapen då.)
Personligen tror jag att det beror på att man plockar ihop spelare som inte hinner lära känna varandras spel och positioner tillräckligt bra för att det skall ge resultat.
Iofs inte fotboll, men kika på hur t.ex världens i särklass bästa landslag i ishockey fungerade. Samma killar som spelade i samma kedja jämt.. Dom kände varandra och visste var dom hade varandra som om dom vore femlingar.
Näe, fler killar som är vana att spela med varandra är mitt tips.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 5, 2001
Gud vad dåligt allt var verkligen.
Ingen passningsspel överhuvudtaget, mittfälterna jagar mest boll hela tiden istället för att föra den. Man bara pangar upp bollen och hoppas på det bästa. Endock en del bra anfall, men Zlatan och Henke måste sätta sina chanser! Sverige är inte så bra att man får flera chanser på sig att göra mål.
Hade vi tagit Ryssland hade det ju varit storslakt av Holland. Alltså, Holland hade slaktat Sverige. Tror f.ö. att Holland tar EM.
Tycker inte detta är Lagerbäcks fel. Han går ut och det som förväntas av han, han leder truppen på Svenskt vis. Tråkigt, defensivt och med få bra offensiva spelare, fan gör Elmander på planen! Svensson ska väck han med. Synd att chippen blev skadad 🙁
In med färskt blod i ledningen, Lagerbäck leder inte truppen till VM. Så mycket är klart.
January 7, 2006
ilg@dd wrote: Tittar man med historiskt perspektiv på Sveriges fotbollslandslag så har dom aldrig varit speciellt bra. (Förutom hos "experterna" halvåret före mästerskapen då.)
Personligen tror jag att det beror på att man plockar ihop spelare som inte hinner lära känna varandras spel och positioner tillräckligt bra för att det skall ge resultat.
Iofs inte fotboll, men kika på hur t.ex världens i särklass bästa landslag i ishockey fungerade. Samma killar som spelade i samma kedja jämt.. Dom kände varandra och visste var dom hade varandra som om dom vore femlingar.
Då får man problem med generationsväxlingen. Mycket därför vill jag byta tränare, till en som inte tar genvägar och använder gamla spelare. Jag vill ha ett nytt lag som spelas ihop under det kommande VM-kvalet. Med nya spelare (självklart ska vissa vara kvar, men inte de äldsta), ny ledning och nytt spel.
Hulto wrote: Då får man problem med generationsväxlingen. Mycket därför vill jag byta tränare, till en som inte tar genvägar och använder gamla spelare. Jag vill ha ett nytt lag som spelas ihop under det kommande VM-kvalet. Med nya spelare (självklart ska vissa vara kvar, men inte de äldsta), ny ledning och nytt spel.
I mina ögon är problemet med ett ständigt dåligt landslag ett betydligt större problem än en generationsväxling.
Naturligtvis behövs det nytt blod emellanåt, men det får man träna upp vid sidan om.
Nu är detta iofs en utopi, men om det ginge så tror jag på tanken.
January 7, 2006
ilg@dd wrote: I mina ögon är problemet med ett ständigt dåligt landslag ett betydligt större problem än en generationsväxling.
Naturligtvis behövs det nytt blod emellanåt, men det får man träna upp vid sidan om.
Nu är detta iofs en utopi, men om det ginge så tror jag på tanken.
Sverige har inte ett dåligt landslag, tvärtom. Sverige har ett bra landslag som de senaste åren presterat riktigt bra (att gå vidare från gruppen i mästerskap klassar jag som bra - det har Lagerbäck gjort tre av fem mästerskap). Problemet är att Sverige dalar på rankingen i takt med att spelarna blir äldre, och en större förändring krävs. Lagerbäck är inte rätt man att göra det, han håller fast vid gamla spelare på ett sätt som visar att han inte tänker längre fram än 2010 - året då hans kontrakt går ut.
February 17, 2004
Är det bara jag som är lite glad att Ryssland vann med just 2-0? 😀
Kändes som det var inställningen det var fel på, vilket jag misstänkte innan match. Underskattning, nja kanske lite, ryssarna är inte kända i Sverige. Inställningen, för defensiv då det räckte med lika.
November 27, 2003
ilg@dd wrote: Tittar man med historiskt perspektiv på Sveriges fotbollslandslag så har dom aldrig varit speciellt bra. (Förutom hos "experterna" halvåret före mästerskapen då.)
VM-silver -58 och VM-brons -94. Varit rankade tvåa i världen som bäst. Nog fasen har det svenska fotbollslandslaget varit bra, just nu är det dock något som inte stämmer med det. Även om jag inte är den som tycker direkt illa om Lagerbäck eftersom han ändå tagit oss till fem(?) raka mästerskap, men nu är nog bästa tilfället att avgå om man verkligen vill visa att man älskar det här laget.
Sverige måste generationsväxla och det nu.
//Andreas
Delph1 wrote: VM-silver -58 och VM-brons -94. Varit rankade tvåa i världen som bäst. Nog fasen har det svenska fotbollslandslaget varit bra, just nu är det dock något som inte stämmer med det. Även om jag inte är den som tycker direkt illa om Lagerbäck eftersom han ändå tagit oss till fem(?) raka mästerskap, men nu är nog bästa tilfället att avgå om man verkligen vill visa att man älskar det här laget.
Sverige måste generationsväxla och det nu.
//Andreas
WoW (Då menar jag inte spelet), vilken prestation 🙄 ..
2 mästerskapsmedaljer under en 50-årsperiod.. Med den inställningen lär det inte bli många segrar.
November 27, 2003
ilg@dd wrote: WoW (Då menar jag inte spelet), vilken prestation 🙄 ..
2 mästerskapsmedaljer under en 50-årsperiod.. Med den inställningen lär det inte bli många segrar.
Du påstod att de aldrig varit bra och jag motbevisade dig och ändå fortsätter du att tråka 🙁
//Andreas
Delph1 wrote: Du påstod att de aldrig varit bra och jag motbevisade dig och ändå fortsätter du att tråka 🙁
//Andreas
Formulera om "bra" till skapliga 2 ggr så har du min röst.
Säga vad man vill om Lagerbäck, men en cool kille med humor är han iaf.
”Ingenting man kan klaga på förutom möjligen vädret”
😛
2 Guest(s)