EM i fotboll 2008|Page 9|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
EM i fotboll 2008
THE FLESH RIPPER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 367
sp_UserOfflineSmall Offline
1195471
June 21, 2008 - 6:21 am
sp_Permalink sp_Print

hey hey i år gäller det!!
var inte negative

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1195478
June 21, 2008 - 9:26 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Formulera om "bra" till skapliga 2 ggr så har du min röst.

Så bra, då måste man vara bäst i världen flera år i rad eller? Jag tycker du beter dig rätt barnsligt nu. De har varit näst bäst i världen vid två tillfällen och det anser du vara skapligt? Löjligt höga krav att ställa i min mening.
Det ska dessutom poängteras att ishockey-VM spelas betydligt oftare än fotbolls-VM och att fotboll överlag är en betydligt större sport med mer konkurrens. Jag gillar båda sporterna, jag ser bara inte varför denna negativa ton ska tas när jag visat att du hade fel.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1195486
June 21, 2008 - 10:43 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Så bra, då måste man vara bäst i världen flera år i rad eller? Jag tycker du beter dig rätt barnsligt nu. De har varit näst bäst i världen vid två tillfällen och det anser du vara skapligt? Löjligt höga krav att ställa i min mening.
Det ska dessutom poängteras att ishockey-VM spelas betydligt oftare än fotbolls-VM och att fotboll överlag är en betydligt större sport med mer konkurrens. Jag gillar båda sporterna, jag ser bara inte varför denna negativa ton ska tas när jag visat att du hade fel.

//Andreas

Ska vi med det slå fast att alla som inte tycker Sverige varit speciellt bra i fotbollssammanhang är barnsliga?
Tämligen fånigt av dej att formulera dej på det sättet.
2 medaljer på 50 år är inte speciellt mycket, det kan helt enkelt handla om tur också och varför du blandar in hockeyn i det förstår jag inte. Om det är paralellen jag drog tidigare så handlar det om att få laget så tajt som möjligt inför mästerskapen och inget annat.
F.ö en ren definitionsfråga som du knappast har patent och äganderätt på.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Andreas Galistel
Member
Medlem
1195489
June 21, 2008 - 11:05 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Ska vi med det slå fast att alla som inte tycker Sverige varit speciellt bra i fotbollssammanhang är barnsliga?
Tämligen fånigt av dej att formulera dej på det sättet.

Nej, det är fånigt att påstå att det bara är skapligt att de bara varit rankade tvåa i världen. Det blir väldigt svårt att hitta något som överhuvudtaget är bra om det bara är skapligt att vara tvåa i världen.
Sverige har gått mellan 2-30 under alla år, oftast i top20. Det betyder att vi är ett lag som spelar slutspel i både EM och VM. Hur det inte kan klassas som något bra är väldigt svårt att se.
Jag kan mycket väl hålla med om att det inte spelas alltför underhållande fotboll alla gånger och att man ibland blir riktigt sned på dom pga. bottenmatcher som den mot Ryssland, men det har jag å andra sidan sett alla svenska landslag göra.

2 medaljer på 50 år är inte speciellt mycket, och varför du blandar in hockeyn i det förstår jag inte. Om det är paralellen jag drog tidigare så handlar det om att få laget så tajt som möjligt inför mästerskapen och inget annat.

Två medaljer är inte speciellt mycket, men vi har tagit tre å andra sidan. 😉 VM i fotboll går var fjärde år så det går inte riktigt jämföra med hur många VM-medaljer andra landslag tar eftersom de spelar varje eller varannat år.
Feltolkning av mig då angående hockeyn. Jag håller mycket väl med om att det vore bra med mer ihopspelta spelare än dussintalet stjärnor som ska komma samman.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1195490
June 21, 2008 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Nej, det är fånigt att påstå att det bara är skapligt att de bara varit rankade tvåa i världen. Det blir väldigt svårt att hitta något som överhuvudtaget är bra om det bara är skapligt att vara tvåa i världen.
Sverige har gått mellan 2-30 under alla år, oftast i top20. Det betyder att vi är ett lag som spelar slutspel i både EM och VM. Hur det inte kan klassas som något bra är väldigt svårt att se.
Jag kan mycket väl hålla med om att det inte spelas alltför underhållande fotboll alla gånger och att man ibland blir riktigt sned på dom pga. bottenmatcher som den mot Ryssland, men det har jag å andra sidan sett alla svenska landslag göra.

//Andreas

Jag antar att landslaget delar din uppfattning om vad som är bra, dessvärre lär dom fortsätta stå kvar utanför pallen med den inställningen.
:cy:
Personligen tänker jag inte överlåta till dej att bestämma vad jag anser vara bra respektive dåligt.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1195492
June 21, 2008 - 11:59 am
sp_Permalink sp_Print

men snälla grappar, lyssna på mig nu.
Kolla in ett mediokert pisslag som Turkiet de vinner match efter match. Vad beror det på, jo inställning. De krigar som de gamla perserna gjorde på sin storhetstid. Samma parallell går att dra med Grekland 2004.
Det har med inställning att göra och Lagerbäck lyckas inte motivera sina spelare i alla slutspel. Det krävs lite bättre inställning än i kvalet mot tex Andorra hemma.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1195494
June 21, 2008 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: men snälla grappar, lyssna på mig nu.
Kolla in ett mediokert pisslag som Turkiet de vinner match efter match. Vad beror det på, jo inställning. De krigar som de gamla perserna gjorde på sin storhetstid. Samma parallell går att dra med Grekland 2004.
Det har med inställning att göra och Lagerbäck lyckas inte motivera sina spelare i alla slutspel. Det krävs lite bättre inställning än i kvalet mot tex Andorra hemma.

Ja håller med. plus att turkiet låter unga hungriga spelare spela. Som t.ex. Arda Turan. Lagerbäck satsar bara på gamla kort... gamla föredettingar.
Min filosofi är att satsa på folk som vill. Jag såg inte att henrik larsson, daniel andersson eller anders svensson var direkt hungiga i det här mästerskapet... dom bara gick ut och gjorde sitt jobb.

Fixar inte Lagerbäck en generationsskiftning så fattar jag inte hur Svenska Fotbollsförbundet tänker. Då borde Lagrell också sparkas. Dom pratar om kontinuitet men nu är det fan för mycket kontinuitet. Låt dom unga spelarna visa upp sig. t.ex. Rasmus Lindgren, Markus Berg.
Sen att Lagerbäck får hämma Lyons Spelfördelare på det här sättet är också obegripligt. Fattar inte varför han vill ha ett snigelmittfält med Sidledsdanne och baklängesanders...

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1195548
June 21, 2008 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Ryssland vann! 😮

Helt oväntat...

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1195549
June 21, 2008 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Ryssland - Tyskland i final då. 😉

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1195634
June 22, 2008 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

FYFAN VAD UNDERBART! Spanien slår ut de äckliga pastaätandefuskarna!

Edit: Ät grus Delph1! 😛

Darkstormz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1195638
June 22, 2008 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: FYFAN VAD UNDERBART! Spanien slår ut de äckliga pastaätandefuskarna!

Jo skönt som fan. Korruption lönar sig inte denna gång. Även om man blev lite fundersam i vissa situationer 🙂

Dehman
Member
Medlem
1195640
June 22, 2008 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Darkstormz wrote: Jo skönt som fan. Korruption lönar sig inte denna gång. Även om man blev lite fundersam i vissa situationer 🙂

Hehe mjo, domarens insats var klart undermålig.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1195649
June 23, 2008 - 5:05 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: FYFAN VAD UNDERBART! Spanien slår ut de äckliga pastaätandefuskarna!

Uhm, jag tycker lika illa om de lätt fallande lagen som alla andra?!

//Andreas

Dehman
Member
Medlem
1195669
June 23, 2008 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Uhm, jag tycker lika illa om de lätt fallande lagen som alla andra?!

//Andreas

Delph1 wrote: Bara inse att Spanien inte kommer att gå någonstans, deras psyke räcker inte längre än att kvala 😉

Delph1 wrote: Spanien har alltid haft ett bra lag på pappret, problemet är att det knytit sig så rejält när det ska göras något. De imponerar någon match och tar sig gneom gruppen, men sen går de på pumpen i kvarten. Det är liksom standard 🙂

Jonas Klar
Member
Medlem
1196183
June 26, 2008 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Tråkig fotboll vinner i längden.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1196185
June 26, 2008 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt fucking underbart med Spanien i final.
Spelar så härlig fotboll, speciellt med Cesc Fabregas på planen, bättre spelfördelare finns inte.

Blev Tyskland - Spanien i EM-final som jag hade i mitt tips på jobbet då.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1196186
June 26, 2008 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Spanien var bättre. Inget att snacka om...
Lite synd att ryssarna fick total soppatorsk.

Dehman
Member
Medlem
1196196
June 26, 2008 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Så du menar att Spanien spelar tråkig fotboll?

Edit: var menat till Mean_Machine 🙂

Om nu tråkig fotboll vinner i längden, så borde Sverige vara världsmästare de 2 senaste mästerskapen.

Jonas Klar
Member
Medlem
1196197
June 26, 2008 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Så du menar att Spanien spelar tråkig fotboll?

Edit: var menat till Mean_Machine 🙂

Om nu tråkig fotboll vinner i längden, så borde Sverige vara världsmästare de 2 senaste mästerskapen.

Ja, Spanien spelade tråkig fotboll. Och mitt nick innehåller inget underscore, för den delen. 🙂

Sverige borde varit världsmästare med min logik, jag vet, tänkte skriva det, men lät bli. Får väl förklaras med att de har för kassa spelare.

Dehman
Member
Medlem
1196204
June 27, 2008 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Ja, Spanien spelade tråkig fotboll. Och mitt nick innehåller inget underscore, för den delen. 🙂

Sverige borde varit världsmästare med min logik, jag vet, tänkte skriva det, men lät bli. Får väl förklaras med att de har för kassa spelare.

På IRC har du underline, där tillbringar jag mest tid 🙂

Du har mycket att lära min vän, Spanien spelar smart fotboll. De spelar runt bollen på ett mycket effektivt sätt, som inget annat lag gör för övrigt. De har utan tvekan det snabbaste passningsspelet i världen och spelar bäst fotboll i mina ögon. Bara för de inte fintar och grejor som Brasilien spelar de inte tråkig fotboll.

Sen förstår jag inte hur du kan tycka att ett lag som kommer till 18 avslut, varav 11 på mål, spelar tråkig fotboll?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 303
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL